Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, pracuje nad kubaturową makietą osiedla, prosty model z samymi klockami, ale troche to nie przypomina makiety:/ wszytko oswietlone tylko skylightem, może ma ktoś pomysł jak ustawic oświetlenie by lepiej wyglądało???????????????????

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dodanie jakiegoś źródła światła imitującego słońce na pewno pomoże. Możesz spróbować przerzucić to do Artlantisa, albo użyć lepszego silnika renderującego jak np. v-ray bo chyba renderujesz max-owym Scanlinem TAK?

Na podstawie czego budowałeś model ? Google maps czy podkłady geodezyjne.Robisz to tak dla siebie czy z jakiś większych powodów (studia, praca)? Widzę ze to Szczecin :)

Napisano

mr też nie był by zły, wypróbuj daylight system :)

przełącz się na mentala i w daylight daj mr sun i mr sky potwierdzaj wyskakujące okienka i masz całkiem przyzwoicie nastawione oświetlenie ;]

Napisano

nie wiem czym renderujesz...ale jeśli w maxie..to efekt makiety możesz uzyskać w mentalu używając świateł free area ustawionych na gigantyczne rozmiary (tak powiedzmy wielkości połowy całego modelu :) ) użyj dwóch ustawionych z różnych stron..jednemu daj barwę ok 9000K drugiemu 4000K...będziesz na pewno musiał trochę pokombinować z dokładnymi ustawieniami...jak będzie za ciemno to otaczasz wszystko kulą z odwróconymi normalami...powinno dać radę.

 

pzdr.

Napisano
  • Autor

spróbuje użyć vray-a, projekt jest zbudowany tylko w oparciu o podkłady geodezyjne, ma przedstawiac tylko gęstość zabudowy wzdłuż Odry w szczecinie.

Napisano

Cheh, miałem dobre wrażenie, że skądś ten fyrtel znam :)

Osobiście najpierw testowo poustawiałbym miejsca, gdzie masz drogi, zmienił kolory budynków, trawniki. W sumie na starcie bez jakichś super dokładnych tekstur - ot, żeby budynki były lekko szarawe (jak to w Szczecinie), te które powinny z czerwonej cegły (nawet bez zabawy wielkością cegieł). Pozaznaczał wyrażnie drogi.

Kolorystyka tekstur zbliżona - na tyle żebyś wiedział jak faktycznie oświetlenie oddziaływuje na teren i budynki. Wtedy dopiero zacząłbym zabawę ze światłem i wchodził w detal. Tak jak jest na szarym ciężko ci będzie dobrze ustawić światła.

 

Pozdrawiam,

Marcin

Napisano
  • Autor

Generalnie to musi być tylko w odcieniach szarości(takie wytyczne), teren tylko z głównymi ciągami komunikacyjnymi, wiec trawa odpada, faktycznie troche matowe te materiały:/

(to tylko jedna dzielnica nad odrą, reszta w produkcji:))

Napisano

oprócz tego że masz skylight, może dodaj direct lighta z natężeniem takim, aby nie prześwietliło za mocno ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.