gregory Napisano 4 Maj 2010 Napisano 4 Maj 2010 Witam, pracuje nad kubaturową makietą osiedla, prosty model z samymi klockami, ale troche to nie przypomina makiety:/ wszytko oswietlone tylko skylightem, może ma ktoś pomysł jak ustawic oświetlenie by lepiej wyglądało???????????????????
Nowi Napisano 4 Maj 2010 Napisano 4 Maj 2010 Dodanie jakiegoś źródła światła imitującego słońce na pewno pomoże. Możesz spróbować przerzucić to do Artlantisa, albo użyć lepszego silnika renderującego jak np. v-ray bo chyba renderujesz max-owym Scanlinem TAK? Na podstawie czego budowałeś model ? Google maps czy podkłady geodezyjne.Robisz to tak dla siebie czy z jakiś większych powodów (studia, praca)? Widzę ze to Szczecin :)
Luqas87 Napisano 4 Maj 2010 Napisano 4 Maj 2010 mr też nie był by zły, wypróbuj daylight system :) przełącz się na mentala i w daylight daj mr sun i mr sky potwierdzaj wyskakujące okienka i masz całkiem przyzwoicie nastawione oświetlenie ;]
maciekG Napisano 5 Maj 2010 Napisano 5 Maj 2010 nie wiem czym renderujesz...ale jeśli w maxie..to efekt makiety możesz uzyskać w mentalu używając świateł free area ustawionych na gigantyczne rozmiary (tak powiedzmy wielkości połowy całego modelu :) ) użyj dwóch ustawionych z różnych stron..jednemu daj barwę ok 9000K drugiemu 4000K...będziesz na pewno musiał trochę pokombinować z dokładnymi ustawieniami...jak będzie za ciemno to otaczasz wszystko kulą z odwróconymi normalami...powinno dać radę. pzdr.
gregory Napisano 5 Maj 2010 Autor Napisano 5 Maj 2010 spróbuje użyć vray-a, projekt jest zbudowany tylko w oparciu o podkłady geodezyjne, ma przedstawiac tylko gęstość zabudowy wzdłuż Odry w szczecinie.
KaeMS Napisano 6 Maj 2010 Napisano 6 Maj 2010 Cheh, miałem dobre wrażenie, że skądś ten fyrtel znam :) Osobiście najpierw testowo poustawiałbym miejsca, gdzie masz drogi, zmienił kolory budynków, trawniki. W sumie na starcie bez jakichś super dokładnych tekstur - ot, żeby budynki były lekko szarawe (jak to w Szczecinie), te które powinny z czerwonej cegły (nawet bez zabawy wielkością cegieł). Pozaznaczał wyrażnie drogi. Kolorystyka tekstur zbliżona - na tyle żebyś wiedział jak faktycznie oświetlenie oddziaływuje na teren i budynki. Wtedy dopiero zacząłbym zabawę ze światłem i wchodził w detal. Tak jak jest na szarym ciężko ci będzie dobrze ustawić światła. Pozdrawiam, Marcin
Chrupek Napisano 6 Maj 2010 Napisano 6 Maj 2010 albo wrzuć to do Octane rendera, tam bardzo łatwo daje się słoneczko.
gregory Napisano 8 Maj 2010 Autor Napisano 8 Maj 2010 Generalnie to musi być tylko w odcieniach szarości(takie wytyczne), teren tylko z głównymi ciągami komunikacyjnymi, wiec trawa odpada, faktycznie troche matowe te materiały:/ (to tylko jedna dzielnica nad odrą, reszta w produkcji:))
Camel Napisano 8 Maj 2010 Napisano 8 Maj 2010 oprócz tego że masz skylight, może dodaj direct lighta z natężeniem takim, aby nie prześwietliło za mocno ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się