Napisano 4 Maj 201014 l Witam, pracuje nad kubaturową makietą osiedla, prosty model z samymi klockami, ale troche to nie przypomina makiety:/ wszytko oswietlone tylko skylightem, może ma ktoś pomysł jak ustawic oświetlenie by lepiej wyglądało???????????????????
Napisano 4 Maj 201014 l Dodanie jakiegoś źródła światła imitującego słońce na pewno pomoże. Możesz spróbować przerzucić to do Artlantisa, albo użyć lepszego silnika renderującego jak np. v-ray bo chyba renderujesz max-owym Scanlinem TAK? Na podstawie czego budowałeś model ? Google maps czy podkłady geodezyjne.Robisz to tak dla siebie czy z jakiś większych powodów (studia, praca)? Widzę ze to Szczecin :)
Napisano 4 Maj 201014 l mr też nie był by zły, wypróbuj daylight system :) przełącz się na mentala i w daylight daj mr sun i mr sky potwierdzaj wyskakujące okienka i masz całkiem przyzwoicie nastawione oświetlenie ;]
Napisano 5 Maj 201014 l nie wiem czym renderujesz...ale jeśli w maxie..to efekt makiety możesz uzyskać w mentalu używając świateł free area ustawionych na gigantyczne rozmiary (tak powiedzmy wielkości połowy całego modelu :) ) użyj dwóch ustawionych z różnych stron..jednemu daj barwę ok 9000K drugiemu 4000K...będziesz na pewno musiał trochę pokombinować z dokładnymi ustawieniami...jak będzie za ciemno to otaczasz wszystko kulą z odwróconymi normalami...powinno dać radę. pzdr.
Napisano 5 Maj 201014 l Autor spróbuje użyć vray-a, projekt jest zbudowany tylko w oparciu o podkłady geodezyjne, ma przedstawiac tylko gęstość zabudowy wzdłuż Odry w szczecinie.
Napisano 6 Maj 201014 l Cheh, miałem dobre wrażenie, że skądś ten fyrtel znam :) Osobiście najpierw testowo poustawiałbym miejsca, gdzie masz drogi, zmienił kolory budynków, trawniki. W sumie na starcie bez jakichś super dokładnych tekstur - ot, żeby budynki były lekko szarawe (jak to w Szczecinie), te które powinny z czerwonej cegły (nawet bez zabawy wielkością cegieł). Pozaznaczał wyrażnie drogi. Kolorystyka tekstur zbliżona - na tyle żebyś wiedział jak faktycznie oświetlenie oddziaływuje na teren i budynki. Wtedy dopiero zacząłbym zabawę ze światłem i wchodził w detal. Tak jak jest na szarym ciężko ci będzie dobrze ustawić światła. Pozdrawiam, Marcin
Napisano 8 Maj 201014 l Autor Generalnie to musi być tylko w odcieniach szarości(takie wytyczne), teren tylko z głównymi ciągami komunikacyjnymi, wiec trawa odpada, faktycznie troche matowe te materiały:/ (to tylko jedna dzielnica nad odrą, reszta w produkcji:))
Napisano 8 Maj 201014 l oprócz tego że masz skylight, może dodaj direct lighta z natężeniem takim, aby nie prześwietliło za mocno ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto