Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, pracuje nad kubaturową makietą osiedla, prosty model z samymi klockami, ale troche to nie przypomina makiety:/ wszytko oswietlone tylko skylightem, może ma ktoś pomysł jak ustawic oświetlenie by lepiej wyglądało???????????????????

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dodanie jakiegoś źródła światła imitującego słońce na pewno pomoże. Możesz spróbować przerzucić to do Artlantisa, albo użyć lepszego silnika renderującego jak np. v-ray bo chyba renderujesz max-owym Scanlinem TAK?

Na podstawie czego budowałeś model ? Google maps czy podkłady geodezyjne.Robisz to tak dla siebie czy z jakiś większych powodów (studia, praca)? Widzę ze to Szczecin :)

Napisano

mr też nie był by zły, wypróbuj daylight system :)

przełącz się na mentala i w daylight daj mr sun i mr sky potwierdzaj wyskakujące okienka i masz całkiem przyzwoicie nastawione oświetlenie ;]

Napisano

nie wiem czym renderujesz...ale jeśli w maxie..to efekt makiety możesz uzyskać w mentalu używając świateł free area ustawionych na gigantyczne rozmiary (tak powiedzmy wielkości połowy całego modelu :) ) użyj dwóch ustawionych z różnych stron..jednemu daj barwę ok 9000K drugiemu 4000K...będziesz na pewno musiał trochę pokombinować z dokładnymi ustawieniami...jak będzie za ciemno to otaczasz wszystko kulą z odwróconymi normalami...powinno dać radę.

 

pzdr.

Napisano
  • Autor

spróbuje użyć vray-a, projekt jest zbudowany tylko w oparciu o podkłady geodezyjne, ma przedstawiac tylko gęstość zabudowy wzdłuż Odry w szczecinie.

Napisano

Cheh, miałem dobre wrażenie, że skądś ten fyrtel znam :)

Osobiście najpierw testowo poustawiałbym miejsca, gdzie masz drogi, zmienił kolory budynków, trawniki. W sumie na starcie bez jakichś super dokładnych tekstur - ot, żeby budynki były lekko szarawe (jak to w Szczecinie), te które powinny z czerwonej cegły (nawet bez zabawy wielkością cegieł). Pozaznaczał wyrażnie drogi.

Kolorystyka tekstur zbliżona - na tyle żebyś wiedział jak faktycznie oświetlenie oddziaływuje na teren i budynki. Wtedy dopiero zacząłbym zabawę ze światłem i wchodził w detal. Tak jak jest na szarym ciężko ci będzie dobrze ustawić światła.

 

Pozdrawiam,

Marcin

Napisano
  • Autor

Generalnie to musi być tylko w odcieniach szarości(takie wytyczne), teren tylko z głównymi ciągami komunikacyjnymi, wiec trawa odpada, faktycznie troche matowe te materiały:/

(to tylko jedna dzielnica nad odrą, reszta w produkcji:))

Napisano

oprócz tego że masz skylight, może dodaj direct lighta z natężeniem takim, aby nie prześwietliło za mocno ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności