Bro Napisano 9 Maj 2010 Share Napisano 9 Maj 2010 Przy ostatnim pytaniu co do osi XYZ wspomniałem o jeszcze jednym problemie a mianowicie ..... Chodzi mi o przesunięcie obiektu do vertexu ale tylko wzdłuż jednej osi, aby obiekt przesunął się w lini do vertexu a nie do modelu. W majce wyglądało to tak że wystarczyło chwycić obiekt za powiedzmy oś Y i przesunąć go do verexu - w tym momencie modle przesuwa sie tylko w lini danj osi. W maxie jak robię tak samo to model zostaje dociagniety do drugiego a nie do lini w jakij lezy vertex Rysunki przedstawiaja co bym chciał osiagnąć: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandragora Napisano 9 Maj 2010 Share Napisano 9 Maj 2010 w blenderze jeśli chciałbyś takie coś zrobić to trzeba włączyc magnes i blokowanie osi, w twoim przypadku wyszłoby tak że blokowac należy oś x lub druga możliwość - przyciąganie tylko w jednej osi w tym przypadku y. Sprawdz, może tak też jest w 3ds ponieważ wydaje mi się że to jest program w którym chcesz to wykonać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemekd Napisano 9 Maj 2010 Share Napisano 9 Maj 2010 wlacz snap do vertexa i podczas przeciagania modelu sprubój blokowac osie z klawiatury domyslne skróty to chyba F5 (oś X, f6 -Y itd) - blokowanie osi i potem kombinacji osi pzdr 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Norad Napisano 9 Maj 2010 Share Napisano 9 Maj 2010 Hmm.. Mi przychodzą do głowy dwie metody: 1) Kopiujesz współrzędną (X lub Y, zależy o którą ci chodzi) - na dole, obok tablicy z klatkami są wszystkie współrzędne danego obiektu. W obiekcie "przesuwanym" zmieniasz gizmo tak, aby było po właściwej stronie bryły - w punkcie który ma być równy z vertexem. Opuszczasz tryb edycji gizma i wklepujesz w bryle "przesuwanej" wartość skopiowaną z pierwszego obiektu. 2) Jeśli wert jest na zewnętrznej ścianie - tzn jest najdalej położonym punktem, to robisz Align (alt + A), zaznaczasz o którą wartość ci chodzi (X, Y, lub Z), w Current Object dajesz Minimum, a w Goal Object dajesz Maximum (lub na odwrót). Jeśli coś jest niezrozumiałe to śmiało pytaj na PW :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 9 Maj 2010 Share Napisano 9 Maj 2010 (edytowane) Nie jestem pewien czy dobrze cię zrozumiałem, ale zaryzykuje. ALT+D to skrót do "Use Axis Constraints" (opcje snapowania). Jeśli to włączysz przedmiot będzie się przesuwał/przyciągał do wierzchołka tak jak to widać na obrazkach - zgodnie z wybraną osią (F5, F6, F7). Edytowane 9 Maj 2010 przez Wray 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bro Napisano 10 Maj 2010 Autor Share Napisano 10 Maj 2010 Wielkie dzięki własnie o to mi chodziło F5 F6 F7 + vertex i wszytko jasne pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się