Skocz do zawartości

Przyciaganie do vertexu względem jednej osi


Bro

Rekomendowane odpowiedzi

Przy ostatnim pytaniu co do osi XYZ wspomniałem o jeszcze jednym problemie a mianowicie .....

 

Chodzi mi o przesunięcie obiektu do vertexu ale tylko wzdłuż jednej osi, aby obiekt przesunął się w lini do vertexu a nie do modelu. W majce wyglądało to tak że wystarczyło chwycić obiekt za powiedzmy oś Y i przesunąć go do verexu - w tym momencie modle przesuwa sie tylko w lini danj osi.

 

W maxie jak robię tak samo to model zostaje dociagniety do drugiego a nie do lini w jakij lezy vertex

 

Rysunki przedstawiaja co bym chciał osiagnąć:

 

max3.jpg

 

 

max4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

w blenderze jeśli chciałbyś takie coś zrobić to trzeba włączyc magnes i blokowanie osi, w twoim przypadku wyszłoby tak że blokowac należy oś x lub druga możliwość - przyciąganie tylko w jednej osi w tym przypadku y. Sprawdz, może tak też jest w 3ds ponieważ wydaje mi się że to jest program w którym chcesz to wykonać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Norad

Hmm.. Mi przychodzą do głowy dwie metody:

 

1) Kopiujesz współrzędną (X lub Y, zależy o którą ci chodzi) - na dole, obok tablicy z klatkami są wszystkie współrzędne danego obiektu. W obiekcie "przesuwanym" zmieniasz gizmo tak, aby było po właściwej stronie bryły - w punkcie który ma być równy z vertexem. Opuszczasz tryb edycji gizma i wklepujesz w bryle "przesuwanej" wartość skopiowaną z pierwszego obiektu.

 

2) Jeśli wert jest na zewnętrznej ścianie - tzn jest najdalej położonym punktem, to robisz Align (alt + A), zaznaczasz o którą wartość ci chodzi (X, Y, lub Z), w Current Object dajesz Minimum, a w Goal Object dajesz Maximum (lub na odwrót).

 

Jeśli coś jest niezrozumiałe to śmiało pytaj na PW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy dobrze cię zrozumiałem, ale zaryzykuje. ALT+D to skrót do "Use Axis Constraints" (opcje snapowania). Jeśli to włączysz przedmiot będzie się przesuwał/przyciągał do wierzchołka tak jak to widać na obrazkach - zgodnie z wybraną osią (F5, F6, F7).

Edytowane przez Wray
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności