Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Przy ostatnim pytaniu co do osi XYZ wspomniałem o jeszcze jednym problemie a mianowicie .....

 

Chodzi mi o przesunięcie obiektu do vertexu ale tylko wzdłuż jednej osi, aby obiekt przesunął się w lini do vertexu a nie do modelu. W majce wyglądało to tak że wystarczyło chwycić obiekt za powiedzmy oś Y i przesunąć go do verexu - w tym momencie modle przesuwa sie tylko w lini danj osi.

 

W maxie jak robię tak samo to model zostaje dociagniety do drugiego a nie do lini w jakij lezy vertex

 

Rysunki przedstawiaja co bym chciał osiagnąć:

 

max3.jpg

 

 

max4.jpg

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 4,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w blenderze jeśli chciałbyś takie coś zrobić to trzeba włączyc magnes i blokowanie osi, w twoim przypadku wyszłoby tak że blokowac należy oś x lub druga możliwość - przyciąganie tylko w jednej osi w tym przypadku y. Sprawdz, może tak też jest w 3ds ponieważ wydaje mi się że to jest program w którym chcesz to wykonać.

Napisano

wlacz snap do vertexa i podczas przeciagania modelu sprubój blokowac osie z klawiatury

domyslne skróty to chyba F5 (oś X, f6 -Y itd) - blokowanie osi i potem kombinacji osi

pzdr

Napisano

Hmm.. Mi przychodzą do głowy dwie metody:

 

1) Kopiujesz współrzędną (X lub Y, zależy o którą ci chodzi) - na dole, obok tablicy z klatkami są wszystkie współrzędne danego obiektu. W obiekcie "przesuwanym" zmieniasz gizmo tak, aby było po właściwej stronie bryły - w punkcie który ma być równy z vertexem. Opuszczasz tryb edycji gizma i wklepujesz w bryle "przesuwanej" wartość skopiowaną z pierwszego obiektu.

 

2) Jeśli wert jest na zewnętrznej ścianie - tzn jest najdalej położonym punktem, to robisz Align (alt + A), zaznaczasz o którą wartość ci chodzi (X, Y, lub Z), w Current Object dajesz Minimum, a w Goal Object dajesz Maximum (lub na odwrót).

 

Jeśli coś jest niezrozumiałe to śmiało pytaj na PW :)

Napisano

Nie jestem pewien czy dobrze cię zrozumiałem, ale zaryzykuje. ALT+D to skrót do "Use Axis Constraints" (opcje snapowania). Jeśli to włączysz przedmiot będzie się przesuwał/przyciągał do wierzchołka tak jak to widać na obrazkach - zgodnie z wybraną osią (F5, F6, F7).

Edytowane przez Wray

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki własnie o to mi chodziło F5 F6 F7 + vertex i wszytko jasne

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.