Napisano 9 Maj 201014 l Przy ostatnim pytaniu co do osi XYZ wspomniałem o jeszcze jednym problemie a mianowicie ..... Chodzi mi o przesunięcie obiektu do vertexu ale tylko wzdłuż jednej osi, aby obiekt przesunął się w lini do vertexu a nie do modelu. W majce wyglądało to tak że wystarczyło chwycić obiekt za powiedzmy oś Y i przesunąć go do verexu - w tym momencie modle przesuwa sie tylko w lini danj osi. W maxie jak robię tak samo to model zostaje dociagniety do drugiego a nie do lini w jakij lezy vertex Rysunki przedstawiaja co bym chciał osiagnąć:
Napisano 9 Maj 201014 l w blenderze jeśli chciałbyś takie coś zrobić to trzeba włączyc magnes i blokowanie osi, w twoim przypadku wyszłoby tak że blokowac należy oś x lub druga możliwość - przyciąganie tylko w jednej osi w tym przypadku y. Sprawdz, może tak też jest w 3ds ponieważ wydaje mi się że to jest program w którym chcesz to wykonać.
Napisano 9 Maj 201014 l wlacz snap do vertexa i podczas przeciagania modelu sprubój blokowac osie z klawiatury domyslne skróty to chyba F5 (oś X, f6 -Y itd) - blokowanie osi i potem kombinacji osi pzdr
Napisano 9 Maj 201014 l Hmm.. Mi przychodzą do głowy dwie metody: 1) Kopiujesz współrzędną (X lub Y, zależy o którą ci chodzi) - na dole, obok tablicy z klatkami są wszystkie współrzędne danego obiektu. W obiekcie "przesuwanym" zmieniasz gizmo tak, aby było po właściwej stronie bryły - w punkcie który ma być równy z vertexem. Opuszczasz tryb edycji gizma i wklepujesz w bryle "przesuwanej" wartość skopiowaną z pierwszego obiektu. 2) Jeśli wert jest na zewnętrznej ścianie - tzn jest najdalej położonym punktem, to robisz Align (alt + A), zaznaczasz o którą wartość ci chodzi (X, Y, lub Z), w Current Object dajesz Minimum, a w Goal Object dajesz Maximum (lub na odwrót). Jeśli coś jest niezrozumiałe to śmiało pytaj na PW :)
Napisano 9 Maj 201014 l Nie jestem pewien czy dobrze cię zrozumiałem, ale zaryzykuje. ALT+D to skrót do "Use Axis Constraints" (opcje snapowania). Jeśli to włączysz przedmiot będzie się przesuwał/przyciągał do wierzchołka tak jak to widać na obrazkach - zgodnie z wybraną osią (F5, F6, F7). Edytowane 9 Maj 201014 l przez Wray
Napisano 10 Maj 201014 l Autor Wielkie dzięki własnie o to mi chodziło F5 F6 F7 + vertex i wszytko jasne pozdro
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto