Napisano 12 Maj 201014 l Witam wszystkich. Mam pilną sprawę. Tworze w blenderze sporo modeli przede mną jeszcze z 50 (mam do zrobienia 100). Niestety okazało się że po specjalnym imporcie znajomy nie potrafi otworzyć modelu ponieważ exporter scm z blendera i 3ds maxa są różne. I tu moje pytanie. Jak przenieść model, animacje, szkielet i siatke UV z blendera do 3ds maxa? Dotąd używałem formatów 3ds jak miałem przenieść sam model i obj jak model wraz z UV i texturą. Ale ważne jest teraz by przesłać animacje i szkielet... Ba model ma jeszcze grupy Vertwxów jeszcze. Czy ktoś mnie poratuje. Bo ja nie wiem kompletnie co robić. Przykłady modeli które będę musiał exportowac (modele high poly mają od 10.000 poly wzwyż modele low mają do 1500 najwyżej): -OJD\ACU - T2 Cruiser - Standard Frigate T1
Napisano 12 Maj 201014 l Hej. A próbowałes exportu w formacie collada ? W drugą strone tzn. z Make Humana do blendera przechodzi siatka ze szkieletem. pozdrawiam, Mariusz.
Napisano 12 Maj 201014 l Autor mariusz_maciag napisał: Hej. A próbowałes exportu w formacie collada ? W drugą strone tzn. z Make Humana do blendera przechodzi siatka ze szkieletem. pozdrawiam, Mariusz. Ściągłem Collade (okazało się że miałem już ją) dałem do exportu napisało ze potrzebuje wyższą wersję "2.6.1 lub 2.6.2 lub wyższą". Poszukiwałem tego lecz nie znalazłem :/. Byłbym wdzięczny za link albo wyjaśnienie sytuacji (bo możliwe że to bug jakiś) używam mam collande 1.4.
Napisano 12 Maj 201014 l @LordUnderworld: najnowsza wersja Collada to 1.5 - 2.6.x to raczej python (czyli używasz blendera 2.49, bo w 2.50 eksporter do collada jest pisany w C++ i jest częścią blendera, a nie skryptem zewnętrznej firmy). mara napisał: collada wali animacje, używaj FBXa Eksporter w 2.49 rzadko, ale mu się zdarzało... ale ten w 2.50 jest już bardzo dobry i korzysta z tego samego kodu co importer/eksporter w Max/Maya (OpenCollada).
Napisano 14 Maj 201014 l Autor Skoti napisał: @LordUnderworld: najnowsza wersja Collada to 1.5 - 2.6.x to raczej python (czyli używasz blendera 2.49, bo w 2.50 eksporter do collada jest pisany w C++ i jest częścią blendera, a nie skryptem zewnętrznej firmy). Eksporter w 2.49 rzadko, ale mu się zdarzało... ale ten w 2.50 jest już bardzo dobry i korzysta z tego samego kodu co importer/eksporter w Max/Maya (OpenCollada). Ok spróbuję zainstalować nowego blendka teraz mam 2.49b. Może to coś zmieni.
Napisano 20 Maj 201014 l A jak zainstalować tego "pythona" do blendera bo jak ja próbuje zaimportować plik Collady (.dea) to mi wyskakuje żeby zainstalować pełną wersje. Zainstalowałem ze strony Pythona 2.6 i nic się nie zmieniło może coś jeszcze trzeba zrobić ? P.S. ze względu iż to mój pierwszy kontakt z Blenderem to żeby odpalić wersję 2.5.. pod Win 7 trzeba odczynić jakieś czary ? Bo cały czas wyskakuje mi komunikat: Edytowane 20 Maj 201014 l przez Nowi
Napisano 20 Maj 201014 l Nowi napisał: A jak zainstalować tego "pythona" do blendera bo jak ja próbuje zaimportować plik Collady (.dea) to mi wyskakuje żeby zainstalować pełną wersje. Zainstalowałem ze strony Pythona 2.6 i nic się nie zmieniło może coś jeszcze trzeba zrobić ? P.S. ze względu iż to mój pierwszy kontakt z Blenderem to żeby odpalić wersję 2.5.. pod Win 7 trzeba odczynić jakieś czary ? Bo cały czas wyskakuje mi komunikat: Pokaż co wypisuje blender dokładnie (z pewnością nie wypisuje nic o pełnej wersji). Pythona zainstalowałeś w tej samej wersji co blender (blender 32bit to i python 32bit, jak 64bit to python tez 64bit). Co do komunikatu z 2.5 to zainstalowałeś zestaw bibliotek runtime microsoftu (Visual C++ 2008 SP1 Redistribution Package (x64))? Jeśli nie to http://www.blender.org/download/get-25-alpha/ zaraz pod wersją, którą ściągnąłeś jest link do tych bibliotek wraz z opisem, że są wymagane. Jednak jak chcesz użyć collada na blender 2.5 to ściągnij wersję 32bit (wersja 64bit póki co jest bez Collady - widocznie nie chciało im się/napotkali jakiś dziwny problem dla Alpha kompilować OpenCollada dla 64bit).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto