Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam chciałbym nałożyć logo na flakonik perfum, jednak gdy sie za tego zabrałem pojawił się problem...myślałem że zrobie to za pomocą mapki opacity, ale gdy nakładam ja przednie poligony robi sie ono ciemne:

[/url]f8e89675.jpg

 

wiem, że napisy można nałożyć za pomocą "shapemerge", ale jednak jest to logo...próbowałem też nałożyć logo na przezroczystym tle, ale jest to samo. Wskażcie mi co robię źle...z góry dzięki za pomoc

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Robisz VrayMultiSubMaterial. Do slotu głównego wkładasz szkło. Do slotu dodatkowego nr.1 materiał logo (difuse, żadnego opacity). Do slotu mask wkładasz swoją mapkę opacity. Upewniasz się że mapka opacity jest w miejscu przezroczystym 100% czarna.

  • Like 1
Gość kakaku
Napisano

To jasię zapytam, jak można tak renderować? Znaczy że nie skonczyli liczyc a juz renderuje? Gdzie to sie zaznacza w vrayu?

Napisano
To jasię zapytam, jak można tak renderować? Znaczy że nie skonczyli liczyc a juz renderuje? Gdzie to sie zaznacza w vrayu?

Na moje to autor tego wątku zwyczajnie w trakcie renderu kliknął cancel i później tylko regionem chciał wyrenderować.

Gość kakaku
Napisano

regionem? Że można wybrać tylko te miejśce które chce się wyrenderowac? Jak się to robi albo nazywa?:D

Gość kakaku
Napisano

Dlaczego w wersji rc5 nie ma render regiona? Wie ktoś dlaczego? Pisze tutaj bo jak już zaczelem to nie bede nowych watkow zakaladal:D

Gość baalderoth
Napisano (edytowane)

Witam!

Podepnę się do tego wątku jeśli pozwolicie bo traktuje prawie o tym o co mi chodzi. Otóż wróciłem do max'a po paru latach, a od kilku dni bawię się vray'em. Już się pewnie śmiejecie ^^...

Teraz pytanie (skoro już macie pojęcie o mojej wiedzy w temacie):

chcę zrobić szklaną płytę, która oprócz wytłoczenia (bump) jest również kolorowa (jakaś bitmapa). Oczywiście kolory te powinny być w sposób naturalny widoczne na ścianie po oświetleniu z drugiej strony (jak witraż). Mam wszystko. Tekstury pod vray'a, bitmapy do bumpmappingu i do kolorowej maski. Jak to teraz połączyć?

Umiem zrobić szybę o jednolitym kolorze. Wtedy wszystko jest w porządku, łącznie z cieniami itp. Jednak po próbie wstawienia bitmapy zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Jeśli podświetlę taka szybę, to od strony światła wygląda ok, ale z drugiej strony wygląda na to, że jest to negatyw kolorowy bitmapy znajdującej się na szkle.

Jak to poustawiać i gdzie? Mam trochę dość. Nie mam pojęcia co robię źle i kręcę się w kółko.

 

postaram się przybliżyć o co chodzi:

oświetlenie z przodu:

http://img18.imageshack.us/img18/5233/test1xd.jpg

 

oświetlenie z tyłu:

http://img64.imageshack.us/img64/1678/test2jc.jpg

 

i teraz pytanie co robię nie tak?

Dodam, że używam w tym przypadku vrayblendmtl.

Wygląda na to, że tekstura ładnie oplata cały box. Nie wiem gdzie przyporządkować ją do konkretnych plainów.

Edytowane przez baalderoth
Napisano

baalderoth: nie mam pojęcia

 

Natomiast ja napotkałem inny problem mam nadzieję, że pomożecie i tym razem...wszystko jest ok po za górną taflą perfumu (całą odbija, zamiast być przezroczysta). Materiał to:

Diffuse:0

Reflect:220

Refract:220

IOR 1.3

Fresnel ref:on

max depth:10

fog collor oczywiście odpowiedni...

Zmniejszyłem wartość IOR dla płyny zniwelowało to odbicie ale jakoś mnie to nie przekonuje....co myślicie?

b736b7b8.jpg

po zmniejszonym IOR:

9c55ef07.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności