jarox Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 Witam. Mam problem ze stworzeniem w Vray mtl półprzeźroczystej tkaniny. W standard material służyła do tego opcja opacity, którą w tym przypadku zmniejszalem np do 70. A jak to uzyskać w vray?
cieply Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 wszystko jest opisane tutaj. http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_material.htm
jarox Napisano 19 Maj 2010 Autor Napisano 19 Maj 2010 (edytowane) Czytałem to, jednak tam przeźroczystość opisana jest tylko dla szkła, a co do tkanin to nie jestem pewien czy można ją regulować parametrem refract. Zrobiłem zasłony, które są za szybą z widoku z zewnątrz i poprzez zmiane jasności w refract nie bardzo to wychodzi. Edytowane 19 Maj 2010 przez jarox
Gość kakaku Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 (edytowane) Może pokaz render tej tkaniny to ktos powie co jest nie tak:P możesz użyc mapy opacity z dziurami, zapewne coś da ;] Edytowane 24 Maj 2010 przez kakaku
jarox Napisano 24 Maj 2010 Autor Napisano 24 Maj 2010 (edytowane) Ok. Daje wycinek rendera. Zasłony za szybą wyglądają jak 2 szyba a nie jak płotno lekko przeźroczyste. [ATTACH]72150[/ATTACH] W zbliżeniu : [ATTACH]72151[/ATTACH] Edytowane 24 Maj 2010 przez jarox
Gość kakaku Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 daj blizsze ujecie (w tym nie zabardzo widac co odbija szyba a co jest zaslona) i pokaz ustawienia materialu przy okazji
jarox Napisano 24 Maj 2010 Autor Napisano 24 Maj 2010 (edytowane) Zasłona to zwykły extrudowany spline. Z tyłu powinno prześwitywać okno a tworzą się jakieś kreski. [ATTACH]72153[/ATTACH] materiał: [ATTACH]72154[/ATTACH] Niewyraźnie widać, celowo musze zmniejszać jakość obrazu, żeby załączyło, choć i tak w pliku jest dużo lepsza jakośc niż wyświetla tutaj nie wiem dlaczego. A co z materiałami Vray2sidedmtl? Stosuje się je do tego typu rzeczy? Edytowane 24 Maj 2010 przez jarox
PICsell Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 A co z materiałami Vray2sidedmtl? Stosuje się je do tego typu rzeczy? I tu pies pogrzebany.
jarox Napisano 25 Maj 2010 Autor Napisano 25 Maj 2010 (edytowane) Tylko jest jeden problem z tym materiałem Vray2sided. Bo i tak do każdego ze slotu muszę dać przeźroczysty materiał, dając defaultowy vray do front i back i regulując transluency nie uzyskuje przezroczystości. Pokaże inaczej: po lewej jest materiał, który chce uzyskać w vray (jest on standard z opacity np. 50) a po prawej vray mtl, z którym mam problem: [ATTACH]72159[/ATTACH] Edytowane 25 Maj 2010 przez jarox
Hynol Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 Ustaw IOR na 1,01. Albo nie zmieniaj wartości refract, tylko wstaw mapkę color albo color correct do slotu opacity vraymateriału i reguluj przezroczystość kolorem.
jarox Napisano 25 Maj 2010 Autor Napisano 25 Maj 2010 Dzięki za pomoc. Mapka color correct rozwiązuje problem.
pixelvision Napisano 29 Maj 2010 Napisano 29 Maj 2010 Ale przecież Vraymtl też ma opacity więc w czym problem? W standardzie operujesz (m.in.) za pomocą liczby lub mapy... Vraymtl można sterować tylko za pomocą mapy. Jeśli na prawdę zależy Ci na takim samym ujęciu materiału jak w standardzie to myślę, że wystarczyłoby przygotować szarą mapę (np na 50% bieli i czerni) i powinno być tak samo jak w standardzie... Poza tym stosując vray2sidemtl raczej nie wrzucałbym w slot back żadnego materiału. W transculency (czy jakoś tak :P) też bym nic nie wrzucał a bawiłbym się wartościami liczbowymi... A do slotu front umieściłbym materiał który w slocie opacity miałby dziury (textura płótna, tkaniny)...
jarox Napisano 29 Maj 2010 Autor Napisano 29 Maj 2010 (edytowane) Problem polegał na tym, że musiałbym mieć wiele map w skali szarości i regulacja byłaby troche czasochłonna aby osiągnąć zadowalającą przeźroczystość i mieć jednoczesny podgląd materiału. Na szczęście mapa color correction pozwala na łatwą manipulacje ustawieniami o czym zapomniałem. Materiału vray2sidemtl jeszcze nie stosowałem, podczas prób wykorzystam Twoje porady. Dzięki. Edytowane 29 Maj 2010 przez jarox
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się