Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam problem ze stworzeniem w Vray mtl półprzeźroczystej tkaniny. W standard material służyła do tego opcja opacity, którą w tym przypadku zmniejszalem np do 70. A jak to uzyskać w vray?

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Czytałem to, jednak tam przeźroczystość opisana jest tylko dla szkła, a co do tkanin to nie jestem pewien czy można ją regulować parametrem refract. Zrobiłem zasłony, które są za szybą z widoku z zewnątrz i poprzez zmiane jasności w refract nie bardzo to wychodzi.

Edytowane przez jarox
Gość kakaku
Napisano (edytowane)

Może pokaz render tej tkaniny to ktos powie co jest nie tak:P możesz użyc mapy opacity z dziurami, zapewne coś da ;]

Edytowane przez kakaku
Napisano (edytowane)

Ok. Daje wycinek rendera. Zasłony za szybą wyglądają jak 2 szyba a nie jak płotno lekko przeźroczyste.

[ATTACH]72150[/ATTACH]

W zbliżeniu :

[ATTACH]72151[/ATTACH]

Edytowane przez jarox
Gość kakaku
Napisano

daj blizsze ujecie (w tym nie zabardzo widac co odbija szyba a co jest zaslona) i pokaz ustawienia materialu przy okazji

Napisano (edytowane)

Zasłona to zwykły extrudowany spline. Z tyłu powinno prześwitywać okno a tworzą się jakieś kreski.

[ATTACH]72153[/ATTACH]

materiał:

[ATTACH]72154[/ATTACH]

Niewyraźnie widać, celowo musze zmniejszać jakość obrazu, żeby załączyło, choć i tak w pliku jest dużo lepsza jakośc niż wyświetla tutaj nie wiem dlaczego.

A co z materiałami Vray2sidedmtl? Stosuje się je do tego typu rzeczy?

Edytowane przez jarox
Napisano (edytowane)

Tylko jest jeden problem z tym materiałem Vray2sided. Bo i tak do każdego ze slotu muszę dać przeźroczysty materiał, dając defaultowy vray do front i back i regulując transluency nie uzyskuje przezroczystości. Pokaże inaczej: po lewej jest materiał, który chce uzyskać w vray (jest on standard z opacity np. 50) a po prawej vray mtl, z którym mam problem:

[ATTACH]72159[/ATTACH]

Edytowane przez jarox
Napisano

Ustaw IOR na 1,01. Albo nie zmieniaj wartości refract, tylko wstaw mapkę color albo color correct do slotu opacity vraymateriału i reguluj przezroczystość kolorem.

Napisano

Ale przecież Vraymtl też ma opacity więc w czym problem?

W standardzie operujesz (m.in.) za pomocą liczby lub mapy...

Vraymtl można sterować tylko za pomocą mapy. Jeśli na prawdę zależy Ci na

takim samym ujęciu materiału jak w standardzie to myślę, że wystarczyłoby

przygotować szarą mapę (np na 50% bieli i czerni) i powinno być tak samo jak w standardzie...

 

Poza tym stosując vray2sidemtl raczej nie wrzucałbym w slot back żadnego materiału. W transculency (czy jakoś tak :P) też bym nic nie wrzucał a bawiłbym się wartościami liczbowymi...

A do slotu front umieściłbym materiał który w slocie opacity miałby dziury (textura płótna, tkaniny)...

Napisano (edytowane)

Problem polegał na tym, że musiałbym mieć wiele map w skali szarości i regulacja byłaby troche czasochłonna aby osiągnąć zadowalającą przeźroczystość i mieć jednoczesny podgląd materiału. Na szczęście mapa color correction pozwala na łatwą manipulacje ustawieniami o czym zapomniałem. Materiału vray2sidemtl jeszcze nie stosowałem, podczas prób wykorzystam Twoje porady. Dzięki.

Edytowane przez jarox

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności