Napisano 19 Maj 201014 l Witam. Mam problem ze stworzeniem w Vray mtl półprzeźroczystej tkaniny. W standard material służyła do tego opcja opacity, którą w tym przypadku zmniejszalem np do 70. A jak to uzyskać w vray?
Napisano 19 Maj 201014 l wszystko jest opisane tutaj. http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_material.htm
Napisano 19 Maj 201014 l Autor Czytałem to, jednak tam przeźroczystość opisana jest tylko dla szkła, a co do tkanin to nie jestem pewien czy można ją regulować parametrem refract. Zrobiłem zasłony, które są za szybą z widoku z zewnątrz i poprzez zmiane jasności w refract nie bardzo to wychodzi. Edytowane 19 Maj 201014 l przez jarox
Napisano 24 Maj 201014 l Może pokaz render tej tkaniny to ktos powie co jest nie tak:P możesz użyc mapy opacity z dziurami, zapewne coś da ;] Edytowane 24 Maj 201014 l przez kakaku
Napisano 24 Maj 201014 l Autor Ok. Daje wycinek rendera. Zasłony za szybą wyglądają jak 2 szyba a nie jak płotno lekko przeźroczyste. [ATTACH]72150[/ATTACH] W zbliżeniu : [ATTACH]72151[/ATTACH] Edytowane 24 Maj 201014 l przez jarox
Napisano 24 Maj 201014 l daj blizsze ujecie (w tym nie zabardzo widac co odbija szyba a co jest zaslona) i pokaz ustawienia materialu przy okazji
Napisano 24 Maj 201014 l Autor Zasłona to zwykły extrudowany spline. Z tyłu powinno prześwitywać okno a tworzą się jakieś kreski. [ATTACH]72153[/ATTACH] materiał: [ATTACH]72154[/ATTACH] Niewyraźnie widać, celowo musze zmniejszać jakość obrazu, żeby załączyło, choć i tak w pliku jest dużo lepsza jakośc niż wyświetla tutaj nie wiem dlaczego. A co z materiałami Vray2sidedmtl? Stosuje się je do tego typu rzeczy? Edytowane 24 Maj 201014 l przez jarox
Napisano 24 Maj 201014 l A co z materiałami Vray2sidedmtl? Stosuje się je do tego typu rzeczy? I tu pies pogrzebany.
Napisano 25 Maj 201014 l Autor Tylko jest jeden problem z tym materiałem Vray2sided. Bo i tak do każdego ze slotu muszę dać przeźroczysty materiał, dając defaultowy vray do front i back i regulując transluency nie uzyskuje przezroczystości. Pokaże inaczej: po lewej jest materiał, który chce uzyskać w vray (jest on standard z opacity np. 50) a po prawej vray mtl, z którym mam problem: [ATTACH]72159[/ATTACH] Edytowane 25 Maj 201014 l przez jarox
Napisano 25 Maj 201014 l Ustaw IOR na 1,01. Albo nie zmieniaj wartości refract, tylko wstaw mapkę color albo color correct do slotu opacity vraymateriału i reguluj przezroczystość kolorem.
Napisano 29 Maj 201014 l Ale przecież Vraymtl też ma opacity więc w czym problem? W standardzie operujesz (m.in.) za pomocą liczby lub mapy... Vraymtl można sterować tylko za pomocą mapy. Jeśli na prawdę zależy Ci na takim samym ujęciu materiału jak w standardzie to myślę, że wystarczyłoby przygotować szarą mapę (np na 50% bieli i czerni) i powinno być tak samo jak w standardzie... Poza tym stosując vray2sidemtl raczej nie wrzucałbym w slot back żadnego materiału. W transculency (czy jakoś tak :P) też bym nic nie wrzucał a bawiłbym się wartościami liczbowymi... A do slotu front umieściłbym materiał który w slocie opacity miałby dziury (textura płótna, tkaniny)...
Napisano 29 Maj 201014 l Autor Problem polegał na tym, że musiałbym mieć wiele map w skali szarości i regulacja byłaby troche czasochłonna aby osiągnąć zadowalającą przeźroczystość i mieć jednoczesny podgląd materiału. Na szczęście mapa color correction pozwala na łatwą manipulacje ustawieniami o czym zapomniałem. Materiału vray2sidemtl jeszcze nie stosowałem, podczas prób wykorzystam Twoje porady. Dzięki. Edytowane 29 Maj 201014 l przez jarox
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto