Skocz do zawartości

Szwy w tapicerce.


3d_operator

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

1) zaznaczasz edge po której ma lecieć szew.

2) extrudujesz nieco do środka mebla (żeby mieć zagłębienie)

3) create shape from selection - z tego edge - robisz spline

4) ustawiasz zeby spline był był renderowalny (np jako cylinder), później to tylko odpowiedni podział splina, dodanie odpowiedniego podziału vertexów, usunięcie niektórych segmentów (żeby mieć przerwy w linii, tzn te miejsca gdzie się nić zagłębia w obicie) i w zasadzie gotowe.

 

Przy odrobinie uporu i wprawy masz ładny szew.

Można też jak PICsell radzi zrobić to displacementem, ale po co, jeśli się da wymodelować.

 

Gdzieś był nawet tutorial jak to ktoś robił, ale niestety nie pamiętam kto ani gdzie (starość mnie bierze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

później to tylko odpowiedni podział splina, dodanie odpowiedniego podziału vertexów, usunięcie niektórych segmentów (żeby mieć przerwy w linii, tzn te miejsca gdzie się nić zagłębia w obicie)
myśle że z tym może być problem. Jak odpowiednio podzielić spline (żeby wszystkie segmenty były tej samej długości)? Potem z usuwaniem co drugiego segmentu by był problem, bo troche tego jest(chociaż tu można użyć polyboosta żeby zaznaczał co drugi edge).
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt, ale nie koniecznie trzeba ten punkt realizować, można użyć spline do rozłożenia "odcinków nici" (zrobić sobie kawałek "od dziurki do dziurki" i później Tools -> Align -> Spacing Tools, fakt trzeba później poprawiać część z nich ręcznie, ale tak jak mówisz ta 1 metoda nie jest specjalnie za szybka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przygotowałem pędzle w fotoszopie i narysowałem sobie displejsy i bumpy. na mapce uvw narzędziem path rysujesz gdzie ma biegnać szew, bierzesz spreparowany pędzel i jest opcja "rysuj po path" (powiedzmy :D) wychodzą równiutkie, bo od patha, odstępy zachowane... jak nie robisz zoomu na detal to wystarczy. trzeba trochę pomajstrować w materiałach, ale spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Spacing tool byłby ok, gdyby obracał powielany kształt zgodnie ze ścieżką. W podanym przypadku pufy tylko jeden bok byłby dobrze zrobiony a 3 pozostałe do poprawki. Z displace'em to chyba duzo pracy bo oprócz mapek trzeba dobrze zmapować mebel. A przy skomplikowenej kanapie to nie jest takie proste (dla mnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności