3d_operator Napisano 20 Maj 2010 Share Napisano 20 Maj 2010 Witam, jak zrobić takie szwy: To zrobił WodzuMarcin w blenderze. A moje pytanie jak zrobić cos takiego w maxie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 20 Maj 2010 Share Napisano 20 Maj 2010 Ja bym to zamapował vrayowskim displacem. Efekt byłby taki sam jak sądzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loki Napisano 20 Maj 2010 Share Napisano 20 Maj 2010 1) zaznaczasz edge po której ma lecieć szew. 2) extrudujesz nieco do środka mebla (żeby mieć zagłębienie) 3) create shape from selection - z tego edge - robisz spline 4) ustawiasz zeby spline był był renderowalny (np jako cylinder), później to tylko odpowiedni podział splina, dodanie odpowiedniego podziału vertexów, usunięcie niektórych segmentów (żeby mieć przerwy w linii, tzn te miejsca gdzie się nić zagłębia w obicie) i w zasadzie gotowe. Przy odrobinie uporu i wprawy masz ładny szew. Można też jak PICsell radzi zrobić to displacementem, ale po co, jeśli się da wymodelować. Gdzieś był nawet tutorial jak to ktoś robił, ale niestety nie pamiętam kto ani gdzie (starość mnie bierze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 20 Maj 2010 Share Napisano 20 Maj 2010 później to tylko odpowiedni podział splina, dodanie odpowiedniego podziału vertexów, usunięcie niektórych segmentów (żeby mieć przerwy w linii, tzn te miejsca gdzie się nić zagłębia w obicie) myśle że z tym może być problem. Jak odpowiednio podzielić spline (żeby wszystkie segmenty były tej samej długości)? Potem z usuwaniem co drugiego segmentu by był problem, bo troche tego jest(chociaż tu można użyć polyboosta żeby zaznaczał co drugi edge). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loki Napisano 20 Maj 2010 Share Napisano 20 Maj 2010 fakt, ale nie koniecznie trzeba ten punkt realizować, można użyć spline do rozłożenia "odcinków nici" (zrobić sobie kawałek "od dziurki do dziurki" i później Tools -> Align -> Spacing Tools, fakt trzeba później poprawiać część z nich ręcznie, ale tak jak mówisz ta 1 metoda nie jest specjalnie za szybka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 21 Maj 2010 Share Napisano 21 Maj 2010 Modelowanie tych nici wydaje mi się nieco karkołomne. Jak znajdę chwilę to spróbuję to zrobić tak jak piszesz, z ciekawości. Czuje jednak że łatwo się na tym można wyłożyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodkins Napisano 21 Maj 2010 Share Napisano 21 Maj 2010 Ja przygotowałem pędzle w fotoszopie i narysowałem sobie displejsy i bumpy. na mapce uvw narzędziem path rysujesz gdzie ma biegnać szew, bierzesz spreparowany pędzel i jest opcja "rysuj po path" (powiedzmy :D) wychodzą równiutkie, bo od patha, odstępy zachowane... jak nie robisz zoomu na detal to wystarczy. trzeba trochę pomajstrować w materiałach, ale spoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3d_operator Napisano 21 Maj 2010 Autor Share Napisano 21 Maj 2010 Dzięki za podpowiedzi. Spacing tool byłby ok, gdyby obracał powielany kształt zgodnie ze ścieżką. W podanym przypadku pufy tylko jeden bok byłby dobrze zrobiony a 3 pozostałe do poprawki. Z displace'em to chyba duzo pracy bo oprócz mapek trzeba dobrze zmapować mebel. A przy skomplikowenej kanapie to nie jest takie proste (dla mnie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość kakaku Napisano 22 Maj 2010 Share Napisano 22 Maj 2010 hmmm.... Chyba nie zaznaczyłeś FOLLOW w spacing tool, jeżeli Ci nie obraca;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 22 Maj 2010 Share Napisano 22 Maj 2010 dla splina można dodać modyfikator normalize gdzie ustawia się długość segmentu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 22 Maj 2010 Share Napisano 22 Maj 2010 Bacry > dzięki za podpowiedź, ten modyfikator ułatwił mi życie ;) Teraz faktycznie można te szwy zrobić sposobem Lokiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się