arnold33 Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 (edytowane) Witam! Pisałem ten temat w innym dziale, ale doradzono mi, żebym napisał tutaj, więc tak robię. Chodzi mi głównie o to, żeby wyciągnąć jak najwięcej realności z tekstur i materiałów. Pracuję w Blenderze 2.49b i próbuję rozkminić Yafaraya Exportera. Wymodelowałem sobie kolumnę i porobiłem teksturki. Poproszono mnie o refkę, tylko nie wiem za bardzo o co come on ;) Jeszcze nie rozumiem tych wszystkich pojęć 3D :( Kolumna: http://img576.imageshack.us/img576/7597/kolumna.png Z góry dzięki za pomoc ;) Edytowane 30 Maj 2010 przez arnold33
ZjedzKota Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 Referka - najprawdopodobniej chodzi o zdjęcie kolumny na podstawie którego tworzysz swój model; Z moich spostrzeżeń wynika, że masz mapowanie tekstury ustawione na Flat - dla twojego modelu najlepsze będzie Cube ([F5] >> Zakładka 'Map Input' >> [Cube]). No i zmień nazwę wątku nim się jakiś moderator uczepi :)klik! Pozdrawiam, mam nadzieję że pomogłem :)
arnold33 Napisano 30 Maj 2010 Autor Napisano 30 Maj 2010 Referki nie pokażę, bo jej nie mam (po prostu patrzę w lewą stronę i widzę to, co modeluję ;) ), a telefeonem i tak nie za ciekawe zdjęcie wyjdzie ;/ Po przełączeniu na Cube jakoś dziwnie mi teksturę nakłada (na Flat nakładał zgodnie z UV, a tu lipa :(). Sorki za rozdziałkę, ale w takiej robię próby, ze względu na czas ;) http://img218.imageshack.us/img218/8983/kolumnazle.png EDIT: Poprawiłem głośnik średniotonowy, bo trochę membrana z 'obudową' się nie łączyły ;)
ZjedzKota Napisano 31 Maj 2010 Napisano 31 Maj 2010 To może zmień mapowanie z "Orco" na "UV" ( w zakładce Map Input), i sam ponakładaj tekstury w Edit Mode
arnold33 Napisano 31 Maj 2010 Autor Napisano 31 Maj 2010 Mapowanie mam na UV ;) Porobiłem trochę odbić, ale żeby miało się co odbijać, to wymodelowałem jeszcze pudełko po płytce :) Jak teraz wam się to widzi?? Mile widziana krytyka ;) http://img532.imageshack.us/img532/7979/kolumnafull.png PS Może się wydawać, że jest ona trochę kanciasta(ząbki), ale to są słoje delikatnie powgniatane w model ;)
mookie Napisano 31 Maj 2010 Napisano 31 Maj 2010 Samo włączenie mapowania na UV nic Ci nie da, jeżeli nie rozłożysz wcześniej siatki. Twoja tekstura drewna jest źle nałożona, zobacz, jak się gnie na brzegach przedniej części kolumny. Modele póki co słabe, diabeł tkwi w szczegółach, pamiętaj o tym.
arnold33 Napisano 31 Maj 2010 Autor Napisano 31 Maj 2010 Siatkę porozcinałem ;) klik. Od niedawna zajmuję się 3D, więc modele są jakie są ;/ Cały czas staram się poprawiać to co widzę, ale samemu to trochę ciężko, jak nikt błędów nie wymienia ;) Materiały słabe, bo próbuję yafaray'a ogarnąć trochę, bo lepiej renderuje niż standardowy blendera :D A co do modelu, to co można poprawić?? :)
KoMic Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 1. kolego. box jak box. jaki jest kazdy widzi. zazwyczaj ciezko jest poprawiac boxy ze wzgledu na ich prosty niewyrafinowany ksztalt. zacznij cos nowego. bardziej zlozonego. 2. Jak ktos Ci mowi( jak wiecej osob to juz pewne) ze masz rozjechane UV to tak jest, nie tlumacz ze tak ma byc. proszac przy tym o komentarze. 3. poczytaj o oswietleniu renderingu i kompozycji. w tej chwili jest tragedia, tzn popelniles jeden z najprostrzych najbardziej klasycznych bledow jakie da sie zrobic. Mianowicie umiesciles (chyba jedyne) zrodlo swiatla za kamera. dzieki temu masz plaska jak decha scene. NIGDY tak nie rob. daj je gdziekolwiek byle nie z za kamery: ] pobaw sie swiatlo cieniem, aby cos z tego wydobyc. Nie znam sie na blenderze zupelnie, wiec nie wiem jakie ma on mozliwosci. Ale obecne renderery maja bardzo fajne algorytmy obliczenia sceny z ktorych warto kozystac. jak juz wszytko bedzie jak trzeba to lecisz z kolejnym pomyslem/projektem i tak w kolko az do usranej smierci: ] pozdrawiam i wytrwalosci zycze. wytrwalosc to klucz do sukcesu.: ]
mookie Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 Źle rozpakowałeś tę siatkę, straciłeś skalę i ścianka, gdzie masz wycięte otwory, jest powyginana. Poćwicz tę umiejętność na jakichś modelach, krześle, kubku, prostym domku, na razie nie wygląda to dobrze. Co do przewagi Yaf(a)raya nad Internalem to bym polemizował; jeden i drugi ma swoje plusy i minusy. Twoja scenka nie wymaga atutów Yaf(a)ray'owego silnika.
latos Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 Dla mnie niskotonowy głośnik jest za mało wklęsły.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się