Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam!

Pisałem ten temat w innym dziale, ale doradzono mi, żebym napisał tutaj, więc tak robię.

Chodzi mi głównie o to, żeby wyciągnąć jak najwięcej realności z tekstur i materiałów. Pracuję w Blenderze 2.49b i próbuję rozkminić Yafaraya Exportera. Wymodelowałem sobie kolumnę i porobiłem teksturki. Poproszono mnie o refkę, tylko nie wiem za bardzo o co come on ;) Jeszcze nie rozumiem tych wszystkich pojęć 3D :(

Kolumna:

http://img576.imageshack.us/img576/7597/kolumna.png

 

Z góry dzięki za pomoc ;)

Edytowane przez arnold33
  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Referka - najprawdopodobniej chodzi o zdjęcie kolumny na podstawie którego tworzysz swój model;

 

Z moich spostrzeżeń wynika, że masz mapowanie tekstury ustawione na Flat - dla twojego modelu najlepsze będzie Cube ([F5] >> Zakładka 'Map Input' >> [Cube]).

No i zmień nazwę wątku nim się jakiś moderator uczepi :)klik!

 

Pozdrawiam, mam nadzieję że pomogłem :)

Napisano

Referki nie pokażę, bo jej nie mam (po prostu patrzę w lewą stronę i widzę to, co modeluję ;) ), a telefeonem i tak nie za ciekawe zdjęcie wyjdzie ;/ Po przełączeniu na Cube jakoś dziwnie mi teksturę nakłada (na Flat nakładał zgodnie z UV, a tu lipa :(). Sorki za rozdziałkę, ale w takiej robię próby, ze względu na czas ;)

http://img218.imageshack.us/img218/8983/kolumnazle.png

 

EDIT:

Poprawiłem głośnik średniotonowy, bo trochę membrana z 'obudową' się nie łączyły ;)

Napisano

Samo włączenie mapowania na UV nic Ci nie da, jeżeli nie rozłożysz wcześniej siatki. Twoja tekstura drewna jest źle nałożona, zobacz, jak się gnie na brzegach przedniej części kolumny. Modele póki co słabe, diabeł tkwi w szczegółach, pamiętaj o tym.

Napisano

Siatkę porozcinałem ;) klik. Od niedawna zajmuję się 3D, więc modele są jakie są ;/ Cały czas staram się poprawiać to co widzę, ale samemu to trochę ciężko, jak nikt błędów nie wymienia ;) Materiały słabe, bo próbuję yafaray'a ogarnąć trochę, bo lepiej renderuje niż standardowy blendera :D

A co do modelu, to co można poprawić?? :)

Napisano

1. kolego. box jak box. jaki jest kazdy widzi. zazwyczaj ciezko jest poprawiac boxy ze wzgledu na ich prosty niewyrafinowany ksztalt. zacznij cos nowego. bardziej zlozonego.

2. Jak ktos Ci mowi( jak wiecej osob to juz pewne) ze masz rozjechane UV to tak jest, nie tlumacz ze tak ma byc. proszac przy tym o komentarze.

3. poczytaj o oswietleniu renderingu i kompozycji. w tej chwili jest tragedia, tzn popelniles jeden z najprostrzych najbardziej klasycznych bledow jakie da sie zrobic. Mianowicie umiesciles (chyba jedyne) zrodlo swiatla za kamera. dzieki temu masz plaska jak decha scene. NIGDY tak nie rob. daj je gdziekolwiek byle nie z za kamery: ]

pobaw sie swiatlo cieniem, aby cos z tego wydobyc. Nie znam sie na blenderze zupelnie, wiec nie wiem jakie ma on mozliwosci. Ale obecne renderery maja bardzo fajne algorytmy obliczenia sceny z ktorych warto kozystac.

 

jak juz wszytko bedzie jak trzeba to lecisz z kolejnym pomyslem/projektem i tak w kolko az do usranej smierci: ] pozdrawiam i wytrwalosci zycze. wytrwalosc to klucz do sukcesu.: ]

Napisano

Źle rozpakowałeś tę siatkę, straciłeś skalę i ścianka, gdzie masz wycięte otwory, jest powyginana. Poćwicz tę umiejętność na jakichś modelach, krześle, kubku, prostym domku, na razie nie wygląda to dobrze. Co do przewagi Yaf(a)raya nad Internalem to bym polemizował; jeden i drugi ma swoje plusy i minusy. Twoja scenka nie wymaga atutów Yaf(a)ray'owego silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności