Zielarz Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 (edytowane) Witam, Choć na forum zaglądam od dawna, dopiero teraz postanowiłem wyjść z cienia z własnymi pracami. Nie sądziłem, że zadebiutuję od razu grafiką 3D, w której to dziedzinie dopiero raczkuje. Pierwsze modele jakie w życiu zrobiłem. Zajmuję się kontentem do gry na dyplom. Prezentowane modele zostaną wykorzystane w prostej animacji, która będzie trailerem gry. Dwa pierwsze wykonałem najpierw w Maya, następnie przerzuciłem do Mudboxa, gdzie przybrały ostateczną formę, a na samym końcu oteksturowałem w Zbrushu. Trzeci model to defaultowa siatka z Mudboxa (niestety czas mnie goni, więc idę miejscami na skróty) wyeksportowana do Zbrusha, gdzie naniosę detale i teksturę. Smok ze skał - w zamyśle miała to być ogromna istota, która do połowy znajduje się pod ziemią i na powierzchni widać tylko grzbiet, wyglądający jak góry. Podczas spotkania smok podnosi się z ziemi, a gracz dosłownie czuje się jak pchła. O samym modelu - szkic bardzo się podobał, jednak po wykonaniu modelu już nie byłem taki zadowolony. Na dyplom już nie zdążę dokonać zmian, ale może dla samego siebie zrobię nową wersję, gdzie smok będzie ociosany ze skał i dzięki temu będzie bardziej realistyczny. Chciałem dodać też budowle, gdyż miał on być ogromnym, poruszającym się poziomem. Bardzo chciałbym też dodać drzewa i korzenie. Trójgłowy rzeźnik - zaczęło się od głowy, która miała wyłaniać się spod fałdów skóry. Niestety efekt nie jest zadowalający, ale reszta ciała jak najbardziej odzwierciedla postać ze szkiców. Chaos w jakim powstaje projekt sprawił, że część rozwiązań "wpadło w locie". Lubię improwizować, ale design wolałbym mieć dopięty przed modelowaniem. Model w fazie wykończenia (pazury, tekstura, materiały). Jeździec - trójgłowy to tak naprawdę bestia służąca do przemieszczania się. Jeździec wygląda na razie jak człowiek, jednak gdy uchwycę jego ciało w całości, wprowadzę zmiany. Na pewno muszę osłabić mięśnie brzucha, gdyż są zbyt wyraźne. Jego twarz będzie skryta pod maską. Presja czasu powoduje, że nie mogę długo przy nim posiedzieć, gdyż w kolejce jest jeszcze postać głównego bohatera. Na razie to tyle. Liczę na wasze komentarze i uwagi. Jeśli nie przydadzą się przy dyplomie to z pewnością wykorzystam je w przyszłości ;). Pozdrawiam Edytowane 23 Wrzesień 2010 przez Zielarz
wajimito Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 Jak na pierwsze modele, ktore kiedykolwiek zrobiles to dobrze sobie radzisz:) tak trzymaj;) Zamiescisz concept art'y z ktorych korzystales? czekamy na wiecej;)
Tweester Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 Zmieniłbym textury smoka, bo wygląda to trochę jak skała :)
wajimito Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 Zmieniłbym textury smoka, bo wygląda to trochę jak skała :) Czytałeś kolego opis? bo to właśnie jest "Smok ze skał" :P
Tweester Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 No ale luknij np. na pierwszy render - tam prawie nie widać głowy
wajimito Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 czyli zmieniłbyś teksture tak żeby nadal wyglądał jak ze skały ale żeby wyłoniła się geba, tak?:)
Zielarz Napisano 3 Czerwiec 2010 Autor Napisano 3 Czerwiec 2010 Jak na pierwsze modele, ktore kiedykolwiek zrobiles to dobrze sobie radzisz:) tak trzymaj;) Zamiescisz concept art'y z ktorych korzystales? czekamy na wiecej;) Dzięki, jak dorwę się do skanera to wrzucę. Zmieniłbym textury smoka, bo wygląda to trochę jak skała :) Jesteś trzecią osobą, która zwraca na to uwagę, więc coś musi być na rzeczy. Osobiście chciałbym, żeby zostało tak jak jest, ale może rozjaśnie nieco zęby i podkreślę oczy. Za wiele nie mogę jednak zrobić, gdyż to skończony model. Aktualizacja trójgłowej bestii i jeźdźca. Ten drugi jest w dwóch wersjach - z żyłami i bez. Która bardziej Wam się podoba?
Zielarz Napisano 4 Czerwiec 2010 Autor Napisano 4 Czerwiec 2010 (edytowane) Tym razem wrzucam pierwsze screeny głowy. Niestety, ale Windows wspólnie z moim laptopem skutecznie ubarwiają mi życie i nie dość, że system się zawiesił, to Zbrush nie chce odczytać uprzednio zapisanego toola... Ten jest niestety mniej zaawansowany niż tamten :/. Generalnie chodzi o to, aby skóra na dole była naciągnięta na twarz. Jeździec będzie miał maskę, spod której wystawać będą tylko broda i dolna warga, skrywając tym samym jego mniej ludzkie oblicze. Edytowane 4 Czerwiec 2010 przez Zielarz
XaoC Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 Jak dla mnie to te stwory są takie..... kwaśne:) Unikatowy klimat, keep up the good work:)
odnetniN Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 Zielarz powiem ci ze design masz oryginalny :) Co do potwora skalnego, to nie potrzebnie dales mu zyly bo to burzy sama idee tego ze ma byc ze skaly, ktos kto patrzy na to, widzi faktycznie szary material/textura ze skaly ale na modelu widac miesnie i zyly i sie zastanawia o co kaman? ale widze ze nie idziesz na logike mozliwe ze tak wlasnie chcesz zeby wygladalo :) powodzenia
Zielarz Napisano 4 Czerwiec 2010 Autor Napisano 4 Czerwiec 2010 XaoC - choć do końca nie wiem co masz na myśli przez "kwaśne", dzięki za odpowiedź :D. odnetniN - wydaje mi się, że doszło do małego błędu - potwór skalny, czyli smok, to ten pierwszy model z górą na grzbiecie. Tam nie ma żadnych żył. Trójgłowa bestia jest tworem organicznym. Może powinienem popracować nad skórą, ale tak to jest jak design nie jest dopięty przed modelowaniem. W każdym bądź razie dziękuje za komentarz :]. Dla odmiany wrzucam kilka szkiców/konceptów postaci, które modeluje: Nad konceptami muszę jeszcze popracować. Niestety nie ma na to zbyt dużo czasu, a wciąż muszę się wiele nauczyć.
odnetniN Napisano 8 Czerwiec 2010 Napisano 8 Czerwiec 2010 roche czaszka(sam ksztalt glowy mi sie nie podoba) ale wykonanie naprawde bardzo fajny detalik :)
Zielarz Napisano 8 Czerwiec 2010 Autor Napisano 8 Czerwiec 2010 "Odchudziłem" boki, więc może o to chodzi. Sam nie jestem do końca przekonany co do tego kształtu, ale liczę, że włosy poprawią jego wygląd. Dzięki za uwagę. Na dniach skończę, to wrzucę "goły" model oraz model z teksturą.
Zielarz Napisano 16 Czerwiec 2010 Autor Napisano 16 Czerwiec 2010 Drobny update - pierwszy test włosów:
XaoC Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 Co się zdarzyło że nic się nie dzieje? Dobrze się działo i koniec? Nie rób tak jak ja że nie kończysz pracek:P EDIT @ EDIT : ????
Zielarz Napisano 23 Lipiec 2010 Autor Napisano 23 Lipiec 2010 (edytowane) Spokojnie, prace wciąż trwają, ale nie miałem czasu nic tu podrzucić. Generalnie czwarty model jest na ukończeniu, jednak muszę zrobić sobie kilka dni przerwy. Postaram się jednak coś wrzucić ;). Następnym etapem będzie składanie tego w całość, więc będę wrzucał rendery lub animacje - w zależności od tego w jakiej formie zakończy się projekt. Dzięki za pamięć :) EDIT: Mam akurat na pulpicie kilka obrazków z nieco wcześniejszej wersji bohatera: Aktualnie ma nieco więcej szczegółów i włosy, pracuję także nad teksturą, ale będzie wyglądał mniej więcej tak. Chciałbym popracować jeszcze nad pewnymi elementami, jak jego prawa ręka, ale i tak jestem już bardzo spóźniony. Może będzie miał jeszcze miecz. Edytowane 23 Lipiec 2010 przez Zielarz
Tweester Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 Ogólnie bohater przypomina mi trochę Lorda Malaka z KOTOR. Może akurat na tym concept art tego nie widać, ale gdyby nie ta gruba ręka było by dość podobnie. =)
Zielarz Napisano 24 Lipiec 2010 Autor Napisano 24 Lipiec 2010 Komuś innemu natomiast przypomina Aurona z FFX ;). Pewnie przez brak włosów i "kołnierz" wydaje się podobny. No i ma też spódniczkę. Na pierwszych szkicach bohater wyglądał tak:
odnetniN Napisano 24 Lipiec 2010 Napisano 24 Lipiec 2010 Co się zdarzyło że nic się nie dzieje? Dobrze się działo i koniec? Nie rób tak jak ja że nie kończysz pracek:P EDIT @ EDIT : ???? Nie jestes jedynym ktory zaczyna i nie konczy :)
Zielarz Napisano 23 Sierpień 2010 Autor Napisano 23 Sierpień 2010 Bohater jest już oteksturowany, włosy jeszcze nie wyglądają dobrze, więc ich nie prezentuję. Jak się podoba?
Zielarz Napisano 10 Wrzesień 2010 Autor Napisano 10 Wrzesień 2010 Umieszczam dwa obrazki ze składania sceny. Głównie testowałem sss i AO.
KoMic Napisano 10 Wrzesień 2010 Napisano 10 Wrzesień 2010 ten typek na posty powyzej niby fajny, ale brak mu spójności stylistycznej. gdyby te wszytkie kolory przeplataly sie z soba, wydaje mi sie ze byloby lepiej, a tak wyglada jak z lumpexa, kazda czesc zbroi inna: ]
odnetniN Napisano 10 Wrzesień 2010 Napisano 10 Wrzesień 2010 Zielarz Komic ma racje juz Ci wczesniej o tym pisalem, ni ch^j nie podoba mi sie stylistyka tego, ale wazne ze idzie do przodu.
Zielarz Napisano 11 Wrzesień 2010 Autor Napisano 11 Wrzesień 2010 Wiem, że to wszystko razem nie współgra, ale to świadczy o tym, iż pasuje do koncepcji projektu - takie właśnie miało być. Bohater może mógłby być bardziej spójny, jednak to już wina zmiennych wymagań i czasu - w zasadzie nie miałem miejsca nawet na dokładny koncept i masę szkiców, dlatego kolory nadawałem z głowy co, jak widać nie sprawdziło się do końca. Dzięki jednak za komentarze, na pewno przydadzą się w przyszłości, jak będę robił coś dla siebie, lub w pracy. Niedługo wrzucę więcej renderów, gdyż praca musi być zamknięta w ciągu najbliższych kilkunastu dni.
Gadus Napisano 11 Wrzesień 2010 Napisano 11 Wrzesień 2010 Trójgłowy rzeźnik po nazwie i po pazurach kojarzy mi się z mięsożercą, jak również to, że jest rumakiem- bestią czarnego charakteru, ale jego zęby wyglądają jak trzonowce jakiegoś roślinożercy :P Ja bym tam jakieś masywne, ale nie duże kły widział :) Tylko, że niedługo na forum jestem i mogę się nie znać ^^
Zielarz Napisano 15 Wrzesień 2010 Autor Napisano 15 Wrzesień 2010 Trzy kadry przedstawiające trójgłową bestię i wojownika - w sumie brakuje im już tylko tła, które będzie malowane ręcznie, lub jeśli się nie wyrobię zostanie zastąpione zdjęciami. Tak czy inaczej w przeciągu najbliższych dni koniec prac... nareszcie!
Zielarz Napisano 23 Wrzesień 2010 Autor Napisano 23 Wrzesień 2010 Jestem świeżo po obronie, więc zamieszczam ostateczne rendery czterech postaci, które wykonałem. Oczywiście nie ze wszystkiego jestem zadowolony, ale sporo się nauczyłem, a i obrona poszła nieźle. Następne prace, które będę zamieszczał w najbliższym czasie będę robił raczej dla siebie. Na razie czekam jednak na Wasze komentarze.
bbandi Napisano 23 Wrzesień 2010 Napisano 23 Wrzesień 2010 Gratuluje obrony. Bardzo ciekawe mocno game_artowe prace, ten rycerz wystawiajacy dlon super prawie jak screen z dragon age, stwor nizej też fajny, czekam na wiecej rozwijaj się dalej w tym kierunku zrob jakas scene bardziej rozbudowana walke z potworami czy jakoś tak.pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się