Napisano 3 Czerwiec 201014 l Witam, zadaniem jest przerobić scenę z vraya na mentala dorównując renerowi z v-raya poniżej: Pierwszy test światła i pytanie mam kilka pytań : 1.Obecnie mam ustawione Target Directional Light może warto zmienić ? 2.Światło nie przechodzi tak ładnie przez żaluzje jak w vray jak to naprawić 3.GI ma zdecydowanie za mocno pokazuje się pod łóżkiem i szafką co na to poradzić? 4.Macie jakieś inne rady ? Wszystkie mile widziane.
Napisano 3 Czerwiec 201014 l Dorównując moim zdaniem mental jest przynajmniej poziomu vraya a nawet lepszym, no po pierwsze zmień materiały (jeśli używasz vrayowskich) ale to chyba wiesz. Skąd idą twoje źródła światła ? powiedz mniej więcej. Jak idą zza okna to jest inny dowcip: może podłoga lekko odstaje od ściany, poprzesuwaj trochę ( ja tak raz miałem i pomogło ). PS: za póżno odpiałem :) zmień gl na medium, albo high-Jak masz nowszego 3dsmaxa, a jak nie to nie wiem.
Napisano 3 Czerwiec 201014 l Autor Dzięki za porady. Ze światłem już powoli dochodzę co i jak. Mam nadzieję, że znajdzie się więcej pomocnych osób. Mówiąc dorównać miałem na myśli, że jest to moja pierwsza praca w mentalu, więc może być trudno. Liczę na was :-)
Napisano 4 Czerwiec 201014 l A spróbuj samym Daylightem oświetlić i oświetlaj samym FG, samling cieni ustaw na 128 i powinno być ok :)
Napisano 4 Czerwiec 201014 l Ustaw jeszcze lepsze Final Gather, chyba że masz na very high to nie wiem.
Napisano 4 Czerwiec 201014 l grzyb to jest źle ustawione FG...musisz zwiększyć ilość sampli (inna opcja że radiusy fotonów mogą być za małe...nie wiem jak oświetlasz)...ale co do FG to większym problemem jest chyba strasznie słaby shading...porównaj sobie np. nogę od łóżka na tym co zrobił vray...albo nogi od stolika...musisz zejść niżej z radiusami FG żeby mniej rozmywał...(czy tam te interpolate over.. teraz które są zwiększyć..czy jakoś tak..)
Napisano 4 Czerwiec 201014 l Autor Przedstawiam ustawienia, nie wrzucam już kolejnych testów bo nadal nie widać poprawy
Napisano 4 Czerwiec 201014 l Aleś Pan namieszał... Polecam poczytanie co nieco o sposobach oświetlania pomieszczeń w mentalu, bo tak to można sobie strzelać parametrami do woli z marnym rezultatem. Final Gather - przy użyciu GI final gather nie wykorzystuje aż ośmiu odbić, tylko jedno; przy Interpolate over num of points podaj jakiś parametr, wtedy indirect illumination nie będzie takie "plamiaste", wygładzi się i ujednolici (im większy numer punktów do interpolacji, tym mniej oczywiście "żylety" w niuansach zacienienia, ale to się podkręca z kolei AO). W Daylight obowiązkowo ustaw MR sun i MR sky i cienie ray traced. Wypróbuj też drugą metodę - samo FG (ale tu już z większą ilością odbić)
Napisano 4 Czerwiec 201014 l jak używasz GI to diffuse bounces nie działa, więc albo używasz samego FG albo FG + GI ale bez użycia diffuse, ja bym polecił tą pierwszą metodę, bo powiem szczerze, że ciężko rozmieścić photony wiem z swoich projektów, no chyba, że używasz jakiegoś ukrytego sztucznego światła w mieszkaniu typu area Omi :), bo samym Daylightem nie rozmieścisz zbyt dużo photonów no chyba, że podasz jakieś kosmiczne parametry. Spróbuj oświetlić samym daylightem (mr sky i mr sun ) + sky portal na szybie (mulipiler góra do 4-6, bo później robią się dziwne plamy pod sufitem ) + FG z diffusem do 2-5 i oczywiście zwiększ Multipiler np do 8 i wyrenderuj i zobacz jak to wygląda :). A jak chcesz sprawdzić czy posiadasz jakiekolwiek photony w pomieszczeniu to sobie sprawdź diagnostykę w zakładce "Processing". Przynajmniej ja bym tak popróbował :)
Napisano 4 Czerwiec 201014 l Autor Kolejna próba. Święcone daylightem i Sky portalem. Jakie ustawienia pozmieniać ? Co zrobić aby cienie były bardziej widoczne (np. od żaluzji) i mniej się rozmywały ? Tekstury są jakby rozmyte co na to poradzić ?
Napisano 5 Czerwiec 201014 l Autor Dodałem plane za oknem z bmp ale renderuje się na biało. Dlaczego ?
Napisano 5 Czerwiec 201014 l Jeśli się bawiłeś w "Exposure Control" to na pewno musiałeś za bardzo prześwietlić światło za oknem dlatego też nie widać mapy za oknem :). Jeśli się tam nie bawiłeś to nie wiem dlaczego nie widać mapy.
Napisano 5 Czerwiec 201014 l To pierwsze okienko które nadesłałeś (ten suwak ) Obok niego pisze "custom", złap za suwak i przesuć go w dowolne inne miejsce (najlepiej jak się pojawi "medium" ) PS: Przeoczyłem stronę Edytowane 5 Czerwiec 201014 l przez graqu
Napisano 5 Czerwiec 201014 l To pierwsze okienko które nadesłałeś (ten suwak ) Obok niego pisze "custom", złap za suwak i przesuć go w dowolne inne miejsce (najlepiej jak się pojawi "medium" ) no chyba jednak nie.
Napisano 6 Czerwiec 201014 l Wiem bo jak to pisałem to nie wiedziałem że ten temat ma 2 stronę i tak wyszło
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto