kubapod1989 Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 Witam, zadaniem jest przerobić scenę z vraya na mentala dorównując renerowi z v-raya poniżej: Pierwszy test światła i pytanie mam kilka pytań : 1.Obecnie mam ustawione Target Directional Light może warto zmienić ? 2.Światło nie przechodzi tak ładnie przez żaluzje jak w vray jak to naprawić 3.GI ma zdecydowanie za mocno pokazuje się pod łóżkiem i szafką co na to poradzić? 4.Macie jakieś inne rady ? Wszystkie mile widziane.
graqu Napisano 3 Czerwiec 2010 Napisano 3 Czerwiec 2010 Dorównując moim zdaniem mental jest przynajmniej poziomu vraya a nawet lepszym, no po pierwsze zmień materiały (jeśli używasz vrayowskich) ale to chyba wiesz. Skąd idą twoje źródła światła ? powiedz mniej więcej. Jak idą zza okna to jest inny dowcip: może podłoga lekko odstaje od ściany, poprzesuwaj trochę ( ja tak raz miałem i pomogło ). PS: za póżno odpiałem :) zmień gl na medium, albo high-Jak masz nowszego 3dsmaxa, a jak nie to nie wiem.
kubapod1989 Napisano 3 Czerwiec 2010 Autor Napisano 3 Czerwiec 2010 Dzięki za porady. Ze światłem już powoli dochodzę co i jak. Mam nadzieję, że znajdzie się więcej pomocnych osób. Mówiąc dorównać miałem na myśli, że jest to moja pierwsza praca w mentalu, więc może być trudno. Liczę na was :-)
hunter24 Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 A spróbuj samym Daylightem oświetlić i oświetlaj samym FG, samling cieni ustaw na 128 i powinno być ok :)
graqu Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 Ustaw jeszcze lepsze Final Gather, chyba że masz na very high to nie wiem.
maciekG Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 grzyb to jest źle ustawione FG...musisz zwiększyć ilość sampli (inna opcja że radiusy fotonów mogą być za małe...nie wiem jak oświetlasz)...ale co do FG to większym problemem jest chyba strasznie słaby shading...porównaj sobie np. nogę od łóżka na tym co zrobił vray...albo nogi od stolika...musisz zejść niżej z radiusami FG żeby mniej rozmywał...(czy tam te interpolate over.. teraz które są zwiększyć..czy jakoś tak..)
kubapod1989 Napisano 4 Czerwiec 2010 Autor Napisano 4 Czerwiec 2010 Przedstawiam ustawienia, nie wrzucam już kolejnych testów bo nadal nie widać poprawy
Rozpustelnik Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 Aleś Pan namieszał... Polecam poczytanie co nieco o sposobach oświetlania pomieszczeń w mentalu, bo tak to można sobie strzelać parametrami do woli z marnym rezultatem. Final Gather - przy użyciu GI final gather nie wykorzystuje aż ośmiu odbić, tylko jedno; przy Interpolate over num of points podaj jakiś parametr, wtedy indirect illumination nie będzie takie "plamiaste", wygładzi się i ujednolici (im większy numer punktów do interpolacji, tym mniej oczywiście "żylety" w niuansach zacienienia, ale to się podkręca z kolei AO). W Daylight obowiązkowo ustaw MR sun i MR sky i cienie ray traced. Wypróbuj też drugą metodę - samo FG (ale tu już z większą ilością odbić)
hunter24 Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 jak używasz GI to diffuse bounces nie działa, więc albo używasz samego FG albo FG + GI ale bez użycia diffuse, ja bym polecił tą pierwszą metodę, bo powiem szczerze, że ciężko rozmieścić photony wiem z swoich projektów, no chyba, że używasz jakiegoś ukrytego sztucznego światła w mieszkaniu typu area Omi :), bo samym Daylightem nie rozmieścisz zbyt dużo photonów no chyba, że podasz jakieś kosmiczne parametry. Spróbuj oświetlić samym daylightem (mr sky i mr sun ) + sky portal na szybie (mulipiler góra do 4-6, bo później robią się dziwne plamy pod sufitem ) + FG z diffusem do 2-5 i oczywiście zwiększ Multipiler np do 8 i wyrenderuj i zobacz jak to wygląda :). A jak chcesz sprawdzić czy posiadasz jakiekolwiek photony w pomieszczeniu to sobie sprawdź diagnostykę w zakładce "Processing". Przynajmniej ja bym tak popróbował :)
kubapod1989 Napisano 4 Czerwiec 2010 Autor Napisano 4 Czerwiec 2010 Kolejna próba. Święcone daylightem i Sky portalem. Jakie ustawienia pozmieniać ? Co zrobić aby cienie były bardziej widoczne (np. od żaluzji) i mniej się rozmywały ? Tekstury są jakby rozmyte co na to poradzić ?
kubapod1989 Napisano 5 Czerwiec 2010 Autor Napisano 5 Czerwiec 2010 Według mnie jest już nieźle pomijając sampling.
kubapod1989 Napisano 5 Czerwiec 2010 Autor Napisano 5 Czerwiec 2010 Lepsze ustawienia. Komentarze i sugestie mile widziane.
kubapod1989 Napisano 5 Czerwiec 2010 Autor Napisano 5 Czerwiec 2010 Dodałem plane za oknem z bmp ale renderuje się na biało. Dlaczego ?
hunter24 Napisano 5 Czerwiec 2010 Napisano 5 Czerwiec 2010 Jeśli się bawiłeś w "Exposure Control" to na pewno musiałeś za bardzo prześwietlić światło za oknem dlatego też nie widać mapy za oknem :). Jeśli się tam nie bawiłeś to nie wiem dlaczego nie widać mapy.
graqu Napisano 5 Czerwiec 2010 Napisano 5 Czerwiec 2010 (edytowane) To pierwsze okienko które nadesłałeś (ten suwak ) Obok niego pisze "custom", złap za suwak i przesuć go w dowolne inne miejsce (najlepiej jak się pojawi "medium" ) PS: Przeoczyłem stronę Edytowane 5 Czerwiec 2010 przez graqu
maciekG Napisano 5 Czerwiec 2010 Napisano 5 Czerwiec 2010 To pierwsze okienko które nadesłałeś (ten suwak ) Obok niego pisze "custom", złap za suwak i przesuć go w dowolne inne miejsce (najlepiej jak się pojawi "medium" ) no chyba jednak nie.
graqu Napisano 6 Czerwiec 2010 Napisano 6 Czerwiec 2010 Wiem bo jak to pisałem to nie wiedziałem że ten temat ma 2 stronę i tak wyszło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się