Skocz do zawartości

Scena3d: Sypialnia v-ray ->mental ray


kubapod1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zadaniem jest przerobić scenę z vraya na mentala dorównując renerowi z v-raya poniżej:

 

005ox.jpg

 

Pierwszy test światła i pytanie mam kilka pytań :

1.Obecnie mam ustawione Target Directional Light może warto zmienić ?

2.Światło nie przechodzi tak ładnie przez żaluzje jak w vray jak to naprawić

3.GI ma zdecydowanie za mocno pokazuje się pod łóżkiem i szafką co na to poradzić?

4.Macie jakieś inne rady ? Wszystkie mile widziane.

 

testswiatlac.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dorównując moim zdaniem mental jest przynajmniej poziomu vraya a nawet lepszym, no po pierwsze zmień materiały (jeśli używasz vrayowskich) ale to chyba wiesz. Skąd idą twoje źródła światła ? powiedz mniej więcej. Jak idą zza okna to jest inny dowcip: może podłoga lekko odstaje od ściany, poprzesuwaj trochę ( ja tak raz miałem i pomogło ).

 

 

 

PS: za póżno odpiałem :) zmień gl na medium, albo high-Jak masz nowszego 3dsmaxa, a jak nie to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzyb to jest źle ustawione FG...musisz zwiększyć ilość sampli (inna opcja że radiusy fotonów mogą być za małe...nie wiem jak oświetlasz)...ale co do FG to większym problemem jest chyba strasznie słaby shading...porównaj sobie np. nogę od łóżka na tym co zrobił vray...albo nogi od stolika...musisz zejść niżej z radiusami FG żeby mniej rozmywał...(czy tam te interpolate over.. teraz które są zwiększyć..czy jakoś tak..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś Pan namieszał...

Polecam poczytanie co nieco o sposobach oświetlania pomieszczeń w mentalu, bo tak to można sobie strzelać parametrami do woli z marnym rezultatem.

Final Gather - przy użyciu GI final gather nie wykorzystuje aż ośmiu odbić, tylko jedno; przy Interpolate over num of points podaj jakiś parametr, wtedy indirect illumination nie będzie takie "plamiaste", wygładzi się i ujednolici (im większy numer punktów do interpolacji, tym mniej oczywiście "żylety" w niuansach zacienienia, ale to się podkręca z kolei AO).

W Daylight obowiązkowo ustaw MR sun i MR sky i cienie ray traced.

 

Wypróbuj też drugą metodę - samo FG (ale tu już z większą ilością odbić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak używasz GI to diffuse bounces nie działa, więc albo używasz samego FG albo FG + GI ale bez użycia diffuse, ja bym polecił tą pierwszą metodę, bo powiem szczerze, że ciężko rozmieścić photony wiem z swoich projektów, no chyba, że używasz jakiegoś ukrytego sztucznego światła w mieszkaniu typu area Omi :), bo samym Daylightem nie rozmieścisz zbyt dużo photonów no chyba, że podasz jakieś kosmiczne parametry. Spróbuj oświetlić samym daylightem (mr sky i mr sun ) + sky portal na szybie (mulipiler góra do 4-6, bo później robią się dziwne plamy pod sufitem ) + FG z diffusem do 2-5 i oczywiście zwiększ Multipiler np do 8 i wyrenderuj i zobacz jak to wygląda :). A jak chcesz sprawdzić czy posiadasz jakiekolwiek photony w pomieszczeniu to sobie sprawdź diagnostykę w zakładce "Processing". Przynajmniej ja bym tak popróbował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pierwsze okienko które nadesłałeś (ten suwak ) Obok niego pisze "custom", złap za suwak i przesuć go w dowolne inne miejsce (najlepiej jak się pojawi "medium" )

 

 

PS: Przeoczyłem stronę

Edytowane przez graqu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności