Skocz do zawartości

Puste buckety


Martin Day

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zawsze gdy rendeuje cos na czarnym tle VRay pomija te buckety, ktore "maja malo do wyrendeowania". Nie jest w stanie dojsc czego jest to przyczyna. Nie znalazlem zadnych zaleznosci. Problem ten mam od dawna wiec nie jest to tez kwstia konkretnej wersji VRay'a. Puste buckety pojawiaja sie zupelnie przypadkowo, rowniez w kanale alpha. Renderujac te samea klatke dziury pojawiaja sie (jesli wogole) w roznych miejscach.

 

Czy ktos ma pojecie jak sie tego pozbyc?

 

emptybuckets.jpg

 

Dziekuje za pomoc

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hmmm, a sprawdzałeś na innym kompie?

Czy bucket, który wychodzi pusty jest liczony długo, czy pojawia się i momentalnie leci na następny obszar?

 

Nie jest to zalezne od kompa. Na kazdym mam to samo. Puste buckety sa "rendeowane" w ulamek sekundy. Poprostu VRray nie daje tam zadnych sampli.

Doszedlem (w sumie to oczywiste), ze pomaga zwiekszenie Min. Subdivision. albo renderowanie na Fixed. To nie stety spowalnia miejsca, ktore faktycznie mogly by sie obyc z 1 subd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często jest tak, że jakieś dodatki do programu jak na przykład pluginy maja problem przy liczeniu bucketami w kolejności innej niż naturalna czyli tak jak liczy scanline - z góry na dół. To samo przy używaniu Bitmap Pagera, albo spada wydajność odczytu fragmentów z dysku, albo w ogóle nie czyta map. Być może problemem tkwi w którymś z elementów sceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często jest tak, że jakieś dodatki do programu jak na przykład pluginy maja problem przy liczeniu bucketami w kolejności innej niż naturalna czyli tak jak liczy scanline - z góry na dół. To samo przy używaniu Bitmap Pagera, albo spada wydajność odczytu fragmentów z dysku, albo w ogóle nie czyta map. Być może problemem tkwi w którymś z elementów sceny.

 

Probowalem zmieniac wielkosc bucketow i region sequence... to samo :(

ale... wpadlem na pomysl. Przynajmiej w konkretnym przypadku sie sprawdza.

Bucket na szerokosc rendeingu i wysokosc 5-10 pixeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie możesz podesłać odtworzonego fragmentu sceny typu boxy i występujący problem? Jeżeli próbujesz odtworzyć problem i się nie pojawia to wstaw obiekty z błędnego pliku do nowej sceny.

Może problem leży w tym fogu. Napisz jak go robiłeś. Jakieś efekty w scenie, nietypowe światła, pluginy zewnętrzne. Czy problem występuje jak masz w tle czarny obiekt a nie enviro?

Druga rzecz może masz wrzucony skrypt który zmienia ci ilość rdzeni w vrayu i tu coś się krzaczy.

Tak to tylko strzelać można.

Edytowane przez PICsell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie możesz podesłać odtworzonego fragmentu sceny typu boxy i występujący problem? Jeżeli próbujesz odtworzyć problem i się nie pojawia to wstaw obiekty z błędnego pliku do nowej sceny.

Może problem leży w tym fogu. Napisz jak go robiłeś.

Druga rzecz może masz wrzucony skrypt który zmienia ci ilość rdzeni w vrayu i tu coś się krzaczy.

Tak to tylko strzelać można.

 

To nie jest kwestia foga bo mialem to wczesniej w roznycj innych sytuacjach. Skryptu tez nie mam, przynajmiej nic o tym nie wiem :)

Jesli chodzi o scene to wlasnie tak zrobilem. Wywalilem wszystko podmienilem niektore rzeczy na prymitywy i zniknelo :) Moze faktycznie jakis smiec jest w scenie. Pokopie glebiej.

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, w pierwszym poście napisałeś że problem występuje jak renderujesz na czarnym tle. Zmiana koloru zmiania sytuacje? Używasz frame bufera? Mi to wygląda na jaiś syf w setupie vrayowskim.

Edytowane przez PICsell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, w pierwszym poście napisałeś że problem występuje jak renderujesz na czarnym tle. Zmiana koloru zmiania sytuacje? Używasz frame bufera?

 

 

Na innych kolorach jest to samo... ogolnie chodzi o jednolite "puste" tlo.

Nie ma znaczenia czy w maxowym framebufferze czy vray'owym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności