Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam:)

 

Postanowiłem, że też wezmę udział w konkursie Panasonic https://www.panasonic3dchallenge.pl/. Po jakimś tygodniu w końcu wpadłem na pomysł na jedną prackę (a że czasu pewnie nie starczy to na jednej się skończy, ale za to ma być dopracowana na maxa). Pokazałbym koncepcik, ale regulamin zabrania:(

 

W scence chcę zrobić płonący obiekt. Ale się zastanawiam nad tym jak? Ogólnie to wcześniej nie robiłem ognia. Co mam do wyboru? Nie chcę by został on jakoś wyrenderowany losowo, bo jest to dosyć kluczowa sprawa w całości. Modelowanie ręczne nie wchodzi w grę, bo nie wiem jak zachowuje się plazma:) Do tego ogień przecież jest przezroczysty w jakimś stopniu, ma jakieś właściwości foto..... nie mogę znaleźć słowa...

 

Poprostu nie wiem jak się za to zabrać:P I proszę Was o jakieś sugestie:)

 

@EDIT - aha, ogólnie pracuję w maxie, więc jakieś pluginy i progsy z nim współpracujące tylko wchodzą w grę...

 

@EDITEDIT - aha i sry ze tak w dziale modelingu, ale jakoś tak mi pasowało najbardziej

Edytowane przez XaoC
  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

fume FX ,ale jak niemasz miliona ramu i dobrego procka to nie polecam ,

 

kiedys dawno zostawilem kompa na noc zeby mi ogien liczyl a rano jurz sie nie wlaczyl , jak podlaczylem dysk u kupla to na /c: narobil cala mase jaksi pliczkow i przez to winda sie nie odpalala :P ( taka ciekawostka )

Napisano
Plugawiciel: Mysle, ze sie zbednie kompromitujesz tym postem gdyz widac, ze nie potrafisz go obsluzyc:)

poprostu dziele sie spostrzezeniami , tak jak napislem to bylo dawno , niewiem jaka to wersja byla ... a czy sie kompromituje ? polecilem fume tak samo jak Leru ty nie wniosles nic do tematu oprucz glupkowatego wjazdu

Napisano

Z tym, ze wprowadzasz kolege w blad tym co napisales. Stwierdzenie, ze "fume FX ,ale jak niemasz miliona ramu i dobrego procka to nie polecam" to akurat jest bzdura gdyz plug dziala bardzo dobrze nawet na slabszych procach juz od pierwszych jego wersji.

 

Te pliczki ktore Ci sie potworzyly, to kesz ktory w setupie Fum'a powiniens ustawic pod folder do tego przeznaczony. Jezeli nie ustawiles, domyslnie polecialo na C:

Napisano

zasadnicza sprawa , nie napisaem ze fume fx jest Fuuuu , mialem na mysli to ze wedlug mnei cierzko sie z nim pracuje na slabszych kompach

 

"..Hardware Requirements:

need a minimum 512mb RAM and a 2GHz+ CPU but as with all 3D, the more powerful the better! .."

 

piszac

ale jak niemasz miliona ramu i dobrego procka to nie polecam

mialem na mysli sprzet slabszy od tego u gory , a ze napisalem to w taki a nei inny sposob to przepraszam

 

Xaoc ,sorry za tego biffa w twoim temacie

pozdro

Napisano

Nie tak dawno zostałem najęty do naprawy kompa, i był tam procek jednordzeniowy 2GHz i 512MB RAM..., a o lapach to już nie chcę mówić...

No ale jeśli się od jakiegoś czasu pracuje w 3D i chce robić prace konkursowe dopracowane na maxa to raczej nie na byle złomie...

Plugawiciel - nom a z tą "masą pliczków na C" to mimo wszystko troszkę pojechałeś ;)

Napisano

Tutaj znajdziesz najlepsze tutoriale:

http://vfxsolution.com/allanmckay/2009/11/legacy-fx-tutorials/

 

Jak chcesz postawić na jakość to wybierz fumeFX

Dużo zależy od rodzaju ognia, płomyczek świecy można zrobić bardzo szybko, ale jeśli chcesz by cała scena płonęła to przygotuj się na kilka dni zabawy z ustawieniami i symulacją.

 

Znajdziesz tam też tutorial jak zrobić przyzwoity ogień nawet za pomocą paricle flow

 

Obejrzyj tutoriale to pozwoli ci się zorientować w temacie

Napisano

Dobra, a trzymając te same ustawienia, gdy będę renderował drugą kamerkę (bo do stereo z 2óch potrzeba przecież) wynik będzie taki sam? Chodzi mi o to czy jak wyrenderuję najpierw lewe oko, a potem prawe, to czy może się okazać że różnią się od siebie z racji jakichś losowych wartości? W końcu to bardzo skomplikowane funkcje są

Napisano

W FumeFX liczysz symulacje i ona już potem jest w postaci voxeli zawartych w swego rodzaju pojemniku, i z tego program renderuje, czyli żadnych wartości losowych tam nie masz, więc powinno wyjść super. Dlatego że symulacja jest zrobiona wcześniej masz jedną dla obu kamer, rendering powinien pójść całkiem szybko, chyba że pójdziesz w jakieś szaleństwa. Zobacz do tych tutoriali a wszystko powinieneś zrozumieć.

  • Like 1
Napisano

Hahahaha :D śmieszny jesteś! Czyli kazdy od razu ma wiedzieć co masz na mysli? 512MB Ramu jest jakimś reliktem, a milion ramu to raczej dość odważne stwierdzenie.

Głupkowaty wjazd jedyny jaki widzę jest Twój ;) Traitor doskonale to ujął - nie potrafisz obsłużyć i gadasz głupoty. No proszę Cię ;)

 

Może też zastanowiłbyś się co znaczy "the more powerful the better!" jeśli chodzi o Fuma ;)

Napisano

Fume rządzi. Ale prawda jest, że akurat RAM gra w nim kluczową rolę. Im więcej, tym lepiej, o ile chcesz coś wyrenderować w HQ, bo to wymaga wyższej gęstości siatki voxeli.

Napisano (edytowane)

Leru - jak ktos niewie co mam namysli ,to niech spyta. To bylo jakies 3 lata temu jesli mnei pamiec nie myli , wtedy dysponowalem jedno zdzeniowym atlonem 1.8 +512 ramu ddr2.

relikt moze tak -ale w tedy mi wystarczal i znam ludzi ktozy jesze dzisiaj dzialaja na takim sprzecie.

 

A tak pozatym w głupocie bijesz mnie na glowe ciagnac ten temat .Bawią mnie tacy urzytkownicy jak ty. 4722 postow na twoim koncie - ile z tego to posty typu" hehehe:D smieszy jestes ,niemam co napisac to pospamuje" ? żal mi cie..

Edytowane przez Adek



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności