Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dawno nie odwiedzałem działu 3D i tak cos mnie wzięło na modelowanie. To jest moj pierwszy samochod, robie go od tygodnia, po 2 godz. Mam ogromne problemy z szybami i światłami, nie wiem w jaki sposob je najlepiej modelować, zeby nie bylo zadnych zalaman jak na butelkach:P mam rowniez pytanie odnośnie szczelin w blasze. Uzywam podwojnego meshsmootha i te zagiacie slabo wychodza, a chamfer strasznie niszczy siatke... jak znacie jakies dobre rozwiązania tych problemow to prosze o pomoc;)

 

zdjecia mogą sie troche ladowac.

 

rzuty.jpg

 

a teraz siatka

 

siatka_rzuty.jpg

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

dlaczego takie blueprinty masz?:D

a model troche krzywy, no i linie na masce sie ucinaja w polowie, nie ida do konca

co do ciec na masce: jak masz podstawowy model bez MS to narzucasz MS na 1, convert poly, ciecia chamferem i na to jeszcze raz MS na 1. chyba tak to sie powinno robic:D

Napisano

heh wiedzialem, ze te blueprinty beda budziły kontrowersje:P na poczatku mialem takie zalozenie, zeby trzymac sie schematu. Po wymodelowaniu przodu golfa stwierdzilem, ze wyszedl calkiem dobry tyl (to juz lenistwo), jakiegos tam wymyslonego samochodu:D, a blueprinty zostawilem, zeby zachowac proporcje. Ja ciecia robilem na bryle podstawowej, ale wezme je polacze i zrobie tak jak poleciles. Dzięki za uwagi kakaku:)

Napisano

Jest piekielnie krzywo!

Po co ci na nadkolu i na przodzie potrójny chamfer?

Zostawiasz bardzo dużo wolnych linni czyli ciągniesz je przez jakiś czas a potem jak od niechcenia przestajesz. Musisz ciągnąć linie do końca bo inaczej psujesz siatkę.

Napisano

Staram się bez potrzeby nie zagęszczać siatki, żeby się w tym wszystkim połapać. Siatka jest krzywa ale nad nia jeszcze popracuje (slyszalem, ze trzeba unikac trojkątow). Ten potrojny chamfer miał podkreslic zalamanie na nadkolach, przy podwojnym ms jeden chamfer nie bardzo wystarcza:/ no i pociągne te linie przez caly woz:)

Napisano

Jestem początkujący tak jak ty. Też właśnie powstawał u mnie pierwszy pojazd. Pojazd stary i dość kanciasty więc siatkę zacząłem kłaść dość rzadko i oszczędnie na całej powierzchni. I to był błąd. Bo potem na przetłoczeniach w kształcie "L" na masce po MSmooth było nieciekawie, zbytnio mi zaokrąglał róg przetłoczenia. Postanowiłem nie brnąć dalej z tym projektem. Obejrzałem kilka siatek i stwierdziłem że w niektórych miejscach musi być gęściej.

Nie ma żadnych zdjęć, wrzuć tak aby było widać.

Napisano
(slyszalem, ze trzeba unikac trojkątow).

 

To samo tyczy się pięciokątów itd. Najlepiej trzymać się czworokątnych polygonów, wtedy nic nie powinno się krzaczyć.

Napisano

hehe to fajnie modelowales ta maske, że Ci taki tył wyszedł:D Wiem, że pewnie sie nie ucieszysz ale lepiej zacznij od nowa, znajdz jakieś dobre blueprinty żebyś wszystko widział ,wybirz metode jaka bedziesz modelował (czy całość a potem wycinał otwory, czy najpierw przód z detalem itp) i pokazuj po kolei co zrobiłeś.

Napisano

slide - tez mialem z tym problem, przy ms bryła byla nieznosnie obła:/ dlatego nawaliłem tyle chamferów.

kakaku - to jest az tak zle, nie da sie odratowac tej bryly? a co do metody, jezeli chodzi o całość, to mogę go wymodelować z box'a? no i nie wiem jak dodajecie szyby do samochodów, to mnie bardzo nurtuje. Np. ja robiłem tak: z górnego słupka wyciągałem extrude i pozniej usuwalem ściany boczne tej "szyby", następnie łączyłem poligony z bocznymi słupkami, ale zatrzymałem się na dolnej krawędzi szyby, poniewaz nie mam pojecia jak to polaczyc, zeby jakas maniana nie powstala po renderingu:P

halset - dzięki za rade:)

Napisano (edytowane)

Myślę, że kakaku ma rację; wymodelowanie od początku, a dobrze, będzie szybsze niżeli poprawianie tego, co jest. A przy okazji jesteś bogatszy o wiedzę z powyższych postów. I faktycznie, jeśli chcesz wymyślać własne linie aut, to zostaw ten projekt na później, a na razie wymodeluj kilka aut istniejących, dla złapania "o co z tym rozkładaniem siatki chodzi". Od siebie dodam, że warto obejrzeć siatki innych, którzy w tym już siedzą.

Edytowane przez Kr3tz
Napisano

przekonaliście mnie, porzuce ten projekt i zaczne od nowa. Wezmę tego golfa i bede zdawal relacje z kolejnych etapow. Chyba trochę się pośpieszyłem z tym wozem...

Napisano

zacznij od robienia starszych roczników aby były bardziej kanciaste z małą ilością krzywizn wybrzuszeń, potem stopniowo bierz sobie bardziej modele nowszych aut aż dojdziesz do najwnowszych to uchroni cię przed krzywieniem siatki bo jak na głęboką wode wejdziesz to będzie to bardzo długo trwało zanim zakapujesz o co w tych krzywych śmiga :) taka jest bynajmniej moja opinia ja tak się uczyłem

Napisano

dokładnie, popatrz na inne auta na tym forum (na siatki) jak inni unikają trojkatow i pieciokatow, Ja od siebie dodam że aby uzuskać ładnie wykrzywiona maskę, nie przesuwam vertex po vertexie, tylko zaznaczam te ktore chce przeksztalcic i FFD. szybciej i dokladniej imho. aha i widze ze masz niefajne te blueprinty:P powieksz je sobie w ps i kontrast podkrec:) ja tak robie i sa lepsze w viewporcie:P

Napisano

robię teraz jak mi zaproponowaliście, modelem na blueprintach jest fiat panda I, chyba najbardziej kanciasty samochod jakiego widziałem:P

 

dfasf.jpg

 

siat_2.jpg

 

siatka_rzuty.jpg

Napisano

no, to sobie wybrales bryke:D ale jak na poczatek dobry, tylko znowu wychodza Tobie 5-6katy... nie zostawiaj lini w polowie nieskonczonej

Napisano (edytowane)

staram się zachować wszedzie czworokąty, tylko ze w niektorych miejscach po prostu nie mam pojęcia jak uniknąć tych nieszczęsnych trojkątów i pięciokątów... PS: ta fura miala pod maską 34 KM - takze respekt;D

 

a oto moje postępy:)

 

11.jpg

 

10.jpg

 

kolejne postępy:

 

wersja_2.jpg

Edytowane przez maury

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności