Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

hej, nie wiecie czy jest możliwość z pomocą narzędzi typu boolean "odcisnąć" obiekt w innym obiekcie. formą była by zewnętrzna powierzchnia swiata (editableMesh/Poly) i chciałbym na podstawie tego kształtu stworzyć nowy, taki sam. Jest mi potrzebne to do zoptymalizowania tego co już stworzyłem. Pod powierzchnią mam mase nie potrzebnych edges, poly i verts - i nie chciałbym się bawic z tym tylko zrobić z automatu. Nie wiem czy jest to mozliwe, chcociażby z tego względu, że cały zebieg nie przekazałby raczej informacji o eges i vertex. Może jakiś plugin ? takie coś jest jak najbardziej mozliwe w przypadku obiektów, nie skonwertowanych jeszcze.

 

EDIT: używam 3DSMax

Edytowane przez emace
nieprecyzyjna nazwa wątku
  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Może mnie nie rozumiecie :) bo zgłasza się zastrzeżenia co do logiki na innych forach: Wiecie... z twarzy ludzkiej robi się takie odlewy z gipsu, potem taki odlew się ściąga i w ten sposób powstaje gipsowa maska. Chciałbym z powierzchni mojego świata zrobić taką "gipsową maskę" :)

 

Oryginał wtedy skasuję i zostawiam zoptymalizowaną tak na prawdę "maskę". Świat jest zbudowany z wielu obiektów, nachodzą na siebie, pod powierzchnią świata jest sajgon, zbędne poly, eges i verts....

 

więc ta optymalizacja, ajk widzicie polegala by na eliminacji tego wszystkiego co jest pod powierzchnią świata...

Napisano

Zakładam że używasz 3ds Max.

Możesz wziąć coupound object -> proBoolean

stworzyć plane albo box, a jako wycięcie te swoje obiekty, ale funkcja boolean jest wielce niedoskonała i to w praktyce może nie wypalić, zwłaszcza jeśli masz skomplikowane obiekty. Jak nie będzie wychodziło to spróbuj na raty.

Alternatywę raczej trudno znaleźć przynajmniej na maxie.

Napisano

Jest do maxa taki darmowy plugin o nazwie ObjectDeform. Sluzy do odciskania obiektu w innym obiekcie. Odciskanie odbywa sie w realtime, i poddaje sie takze animacji. Poszukaj na sieci.

Napisano (edytowane)
Zakładam że używasz 3ds Max.

Możesz wziąć coupound object -> proBoolean

stworzyć plane albo box, a jako wycięcie te swoje obiekty, ale funkcja boolean jest wielce niedoskonała i to w praktyce może nie wypalić, zwłaszcza jeśli masz skomplikowane obiekty. Jak nie będzie wychodziło to spróbuj na raty.

Alternatywę raczej trudno znaleźć przynajmniej na maxie.

 

super, wreszcie odpowiedź :) sprawdzę to, ale obawiam się, że booleany działają tylko na obiektach z parametrami.

 

Traitor! super, dzięki za odp. :) http://www.max3dstuff.com/max4/objectDeform/help.html o to chodziło ! mam nadzieje, że zadziała w 100 %. bo nie wiem czy zostaną zachowane wszystkie informacje o verts i edges

Edytowane przez emace



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności