Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam nazywam się Paweł :)

 

Mam następujące probley... od kilku tygodni bawiłem się blenderem, stworzyłem kilka modelów, od wczoraj przesiadłem się na 3d Max 9 sp2.

 

-: w Blenderze zaznaczało się 2 werteksy wciskało się na klawiaturze "F" i po między nimi tworzyła się krawędź, a jak były zaznaczone więcej niż 2 to robiło face'a .

 

 

 

Czy możecie mnie naprowadzić bądź podać linka do tego skrótu.

 

z góry dziękuje za odpowiedzi :)

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Command Panel => Editable Poly/Polygon => Edit Geometry/Create

Po co przesiadasz się z legalnego Blendera na soft który kosztuje kilkanaście tysięcy?

Napisano

Cóż, ja miałem podobnie - też nie wytrzymałem... Różne softy testowałem, i z żaden mnie tak nie zirytował jak Blender... szkoda :(

Napisano
irytuje mnie brak zapisu postępu jak klikniemy na "X" i poprostu moje nerwy zostały poważnie nadszarpnięte....

w momencie zamkniecia blender zapisuje aktualną scenę do pliku quit.blend bodajże na c:\tmp\

w tym samym miejscu znajdziesz też (jak się wywali blender), kopie zapasowa aktualnej pracy pod postacią pieciocyfrowego pliku blend np 21321.blend

Napisano

ta sprawa była wielokrotnie poruszana na większości forów blendera ;) chłopaki raczej o tym wiedzą ale wychodzą z założenia, że user wie co robi i klikając [x] chce wyłączyć a nie zapisać :) mnie to osobiście nie przeszkadza ale ja jestem fanboyem ;)

Napisano

mi też to nie przeszkadzało dopóki nie zrobiłem modelu do gry w 8 godzin :) poteksturowałem.. zmęczony troszkę byłem... klikam na x w oczekiwania na słodki komunikat o tym aby zapisać a tu bęc pulpit :( może w blenderze 2.5 będzie to normalnie zrobione ;D

Napisano

Ja cenię Bendera za szybkość pracy - lewa ręka na klawiaturze, prawa na myszce i jak się ma to opanowane dość dobrze, oraz ma się plan siatki choć trochę w głowie to praca idzie bardzo płynnie, szybko i przyjemnie. Rzadko jest tak jak w innych programach że po 2h modelingu boli cię ręka od machania myszką - Blender wykorzystuje obie ręce w 100% i to jest świetne - obie ręce męczą się w takim samym tempie.

Napisano

pracujesz na windows i nie wciskasz ctrl+S co chwile ? z tego co słyszałem o stabilności maxa, to 8 godzin bez save jest niczym ostra jazda bez trzymanki :)

co do 2.5 to jak na razie nie widać poprawy ale może da się coś takiego zrobić jako addon ;)

Napisano

Z tą stabilnością Maxa różnie ludzie mają... Mi akurat Max wywala co najwyżej przy jakichś ciężkich operacjach, a tak to można i 12 godzin sobie pracować... Wiem że ludzie mają problemy różne, ale ja nigdy nie miałem wielkich powodów do narzekań... 5 komputerów się przewinęło przez ten czas i różne wersje maxa, i nic strasznego się nie działo...

Jak modeluje w 3ds to też obie ręce pracują - wszystko skróty. Sęk jest tylko w tym że nie są dobrze ustawione, i najlepiej je sobie trochę zmienić po swojemu.

Blender to jest dobry soft, bardzo chciałem się go poduczyć, jednak niestety barierę stanowiły moje przyzwyczajenia... Normalnie pracuję w 3ds ale jak testowałem Maya, XSI, Cinema, to nie miałem z nimi większych problemów, a z Blenderem tak...

Podobno ludzie przechodzący z Blendera na Maxa też mają często problemy, człowiek normalnie "grzęźnie" w sofcie...

Napisano

przy przesiadce dużym minusem blendera jest to, że nie ma konfigurowalnych skrótów, na szczęście 2.5 to zmienił :)

co do samych przesiadek między softami to bez motywacji może jest ciężko, ale jak masz motywację (na przykład pod postacią wymagań pracodawcy) to przesiadka to nie problem ;) ważne by mieć pod ręką kogoś kogo można spytać "a jak to zrobić w..."

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności