pressenter Napisano 13 Lipiec 2010 Napisano 13 Lipiec 2010 Witam, błagam, niech ktoś powie jak wyłączyć to cholerne kółko w środku gizmo, które pokazuje się po włączeniu snapa w 2011. Nie dzierżę go, co chwilę przez przypadek za nie chwytam, gdy chcę Chwycić gdzieś indziej, wnerwia mnie niemożebnie. Dodam, że przeszukałem area i f1, ale znaleźć nie mogę nic... Z góry dzięki za pomoc Szymon 1
pressenter Napisano 15 Lipiec 2010 Autor Napisano 15 Lipiec 2010 Kurcze, aż takie to ciężkie? Nikt nie wie?
wroniec Napisano 15 Lipiec 2010 Napisano 15 Lipiec 2010 Chyba nie można wyłączyć. Chciałbym się też dowiedzieć po co to "kółko zła" dodali do nowego maxa? Ja radzę sobie z tym, ustawiając osie lub płaszczyzny przesunięcia za pomocą klawiszy F5-F8 i wyłączając gizmo iksem. Póki co sprawdza się dobrze. Pozdrawiam Jeśli można wyłączyć to się chętnie dowiem.
pionix Napisano 15 Lipiec 2010 Napisano 15 Lipiec 2010 (edytowane) Dla mnie to kółko to rewelacja. Nie wiem czemu Cię tak denerwuje. Bardzo przyspiesza precyzyjne przyciąganie. W ogóle jeśli chodzi o snapa to w wreszcie działa tak jak należy. breja - utrudniasz sobie życie tym sposobem;) Wystarczy przecież złapać za oś i precyzyjnie przyciągnie Ci tam gdzie chcesz. Jak masz zaznaczonego vetexa to łapiesz za "strzałke" i przyciągasz do np innego vertexa. Z helpa: "A new snap handle located at the axis center gives you more accurate control over snapping when you move an object, with better visual feedback." Edytowane 15 Lipiec 2010 przez pionix
pressenter Napisano 15 Lipiec 2010 Autor Napisano 15 Lipiec 2010 (edytowane) Pionix: a jak to rozwiązujesz jeśli vertexy nie są w jednej linii, masz zaznaczone trzy, które na przykład układają się w trójkąt, i są bardzo blisko tego, do którego chcesz snapnąć? ;) Fakt, snap działa lepiej, ale to kółko to sam problem. Sz. Edytowane 15 Lipiec 2010 przez pressenter 1
wroniec Napisano 15 Lipiec 2010 Napisano 15 Lipiec 2010 Haha, spróbowałem i faktycznie jest to lepsze rozwiązanie. Usilnie chciałem wykorzystywać nową funkcję, pracując w stary sposób, czyli łapiąc za vertexa :] Dzięki wielkie pionix.
pionix Napisano 15 Lipiec 2010 Napisano 15 Lipiec 2010 (edytowane) Tylko dokładnie co chcesz snapnąć? Jeden z tych trzech wertexów? :) Jeśli zaznaczysz trzy vertexy i złapiesz za kółko to będziesz mógł przyciągnąć ich środek do innego vertexa lub obiektu jednocześnie w trzech kierunkach x,y,z. Edytowane 15 Lipiec 2010 przez pionix
pressenter Napisano 15 Lipiec 2010 Autor Napisano 15 Lipiec 2010 No własnie. A ja chcę przyciągnąć na przykład te trzy vertexy, łapiąc za jeden i przyciągając go do drugiego. Niestety między vertexami jest bardzo mała przestrzeń, rzędu milimetrów, więc za każdym razem łapię to cholerne kółko, i jak to rozwiązać? ;)
pionix Napisano 15 Lipiec 2010 Napisano 15 Lipiec 2010 Przyciągaj strzałkami albo zdecydowanie powiększ widok ;)
wroniec Napisano 15 Lipiec 2010 Napisano 15 Lipiec 2010 W tym wypadku chyba sprawdzi się sposób, który opisałem wyżej.
pressenter Napisano 15 Lipiec 2010 Autor Napisano 15 Lipiec 2010 No i to jest bez sensu, bo nigdy wcześniej nie musiałem tego robić, dlatego właśnie chcę wyłączyć to cholerne kółko. Zawsze wystarczyło tylko, że miałem endpoint włączone, i wszystko było super. Chcę przyciągnąć te sześć vertów do tego jednego. Teraz jak przeciągam strzałkami to mi się łapie do tego jednego vertexa dokładny środek pomiędzy tymi sześcioma. To akurat jest średni przykład, bo tutaj przestrzeń między tymi sześcioma jest większa, ale co jeżeli on jest na prawe mała, nie bardzo znacząco, ale na tyle, że kaszani siatkę?
pionix Napisano 15 Lipiec 2010 Napisano 15 Lipiec 2010 Jeszcze chyba nie do końca czochram bazę bo ja bym je przesuwał każdy z osobna.
pressenter Napisano 15 Lipiec 2010 Autor Napisano 15 Lipiec 2010 Pionix: te sześć vertexów ma być tak przesunięte, aby ten jeden, zaznaczony, snapnął do tego na końcu strzałki, jak byś to chciał ręcznie przesunąć, każdy po kolei? ;)
wroniec Napisano 16 Lipiec 2010 Napisano 16 Lipiec 2010 Już wiem :] Wystarczy kliknąć w interesującą Cię oś bądź płaszczyznę przed przesunięciem, to powoduje, że będzie można przesuwać nie względem kółka zła, a łapać za interesujący Cię vertex.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się