Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

błagam, niech ktoś powie jak wyłączyć to cholerne kółko w środku gizmo, które pokazuje się po włączeniu snapa w 2011.

 

44334196.jpg

 

Nie dzierżę go, co chwilę przez przypadek za nie chwytam, gdy chcę Chwycić gdzieś indziej, wnerwia mnie niemożebnie. Dodam, że przeszukałem area i f1, ale znaleźć nie mogę nic...

 

Z góry dzięki za pomoc

Szymon

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chyba nie można wyłączyć. Chciałbym się też dowiedzieć po co to "kółko zła" dodali do nowego maxa?

Ja radzę sobie z tym, ustawiając osie lub płaszczyzny przesunięcia za pomocą klawiszy F5-F8 i wyłączając gizmo iksem. Póki co sprawdza się dobrze.

 

Pozdrawiam

 

Jeśli można wyłączyć to się chętnie dowiem.

Napisano

Dla mnie to kółko to rewelacja. Nie wiem czemu Cię tak denerwuje. Bardzo przyspiesza precyzyjne przyciąganie. W ogóle jeśli chodzi o snapa to w wreszcie działa tak jak należy.

 

breja - utrudniasz sobie życie tym sposobem;) Wystarczy przecież złapać za oś i precyzyjnie przyciągnie Ci tam gdzie chcesz. Jak masz zaznaczonego vetexa to łapiesz za "strzałke" i przyciągasz do np innego vertexa.

 

Z helpa:

"A new snap handle located at the axis center gives you more accurate control over snapping when you move an object, with better visual feedback."

Edytowane przez pionix

Napisano
  • Autor

Pionix: a jak to rozwiązujesz jeśli vertexy nie są w jednej linii, masz zaznaczone trzy, które na przykład układają się w trójkąt, i są bardzo blisko tego, do którego chcesz snapnąć? ;)

 

Fakt, snap działa lepiej, ale to kółko to sam problem.

 

Sz.

Edytowane przez pressenter

Napisano

Haha, spróbowałem i faktycznie jest to lepsze rozwiązanie. Usilnie chciałem wykorzystywać nową funkcję, pracując w stary sposób, czyli łapiąc za vertexa :]

 

Dzięki wielkie pionix.

Napisano

Tylko dokładnie co chcesz snapnąć? Jeden z tych trzech wertexów? :)

Jeśli zaznaczysz trzy vertexy i złapiesz za kółko to będziesz mógł przyciągnąć ich środek do innego vertexa lub obiektu jednocześnie w trzech kierunkach x,y,z.

Edytowane przez pionix

Napisano
  • Autor

No własnie. A ja chcę przyciągnąć na przykład te trzy vertexy, łapiąc za jeden i przyciągając go do drugiego. Niestety między vertexami jest bardzo mała przestrzeń, rzędu milimetrów, więc za każdym razem łapię to cholerne kółko, i jak to rozwiązać? ;)

Napisano
  • Autor

No i to jest bez sensu, bo nigdy wcześniej nie musiałem tego robić, dlatego właśnie chcę wyłączyć to cholerne kółko. Zawsze wystarczyło tylko, że miałem endpoint włączone, i wszystko było super.

 

83954909.jpg

 

Chcę przyciągnąć te sześć vertów do tego jednego. Teraz jak przeciągam strzałkami to mi się łapie do tego jednego vertexa dokładny środek pomiędzy tymi sześcioma. To akurat jest średni przykład, bo tutaj przestrzeń między tymi sześcioma jest większa, ale co jeżeli on jest na prawe mała, nie bardzo znacząco, ale na tyle, że kaszani siatkę?

Napisano

Jeszcze chyba nie do końca czochram bazę bo ja bym je przesuwał każdy z osobna.

Napisano
  • Autor

Pionix: te sześć vertexów ma być tak przesunięte, aby ten jeden, zaznaczony, snapnął do tego na końcu strzałki, jak byś to chciał ręcznie przesunąć, każdy po kolei? ;)

Napisano

Już wiem :]

Wystarczy kliknąć w interesującą Cię oś bądź płaszczyznę przed przesunięciem, to powoduje, że będzie można przesuwać nie względem kółka zła, a łapać za interesujący Cię vertex.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności