Napisano 19 Lipiec 201014 l Cześć Mam scene w której na środku pokoju jest zawieszona kula "disco" sphera odbijająca małe światełka. Jak zrobić aby podczas animacji obracająca się kula rzucała takie małe światełka na ścianach (tak jak jest na discotekach)???jak to oświetlić .Może macie jakieś pomysły ??
Napisano 19 Lipiec 201014 l kula na nią materiał lustra kula bez żadnych smooth grup na kule świecisz kilkoma spotami czy Directem włączasz caustyke i tyle chyba
Napisano 19 Lipiec 201014 l tak jak mrkrzysiek, jeszcze prawym na kule, vray prop i tam caustic multipler objektu hardo do góry.
Napisano 19 Lipiec 201014 l dodatkowo w światłach możesz dodać krzywą noise do multiple. wtedy nie bedzie swiecilo caly czas tylko mygalo:P
Napisano 19 Lipiec 201014 l Jezu bez przesady z tą kaustyką panowie :) Wymodeluj kulę. Na każdy prostokąt poprzyklejaj spoty do kuli (jeden spot instance na jeden prostokąt na kulce) i wyrenderuj taki light pass do kompozycji. Szybciej policzysz niż kaustykę, masz więcej czasu na testy i bardziej przewidywalne są te plamki na obiektach. No i zawsze możesz szybko doliczyć volumetryki jeśli same światełka na obiektach to za mało: No i tak jak prawi kakaku do świateł w multiply wrzucić noise będzie ciekawiej. A jeśli chcesz mieć interakcję z realnymi źródłami światła, które rzucają światło na kulę, dodaj do kompozycji maskę w którym miejscu ma świecić intensywniej w którym mają te plamki świateł wygasać. Jest i drugi sposób: jedno omni pośrodku kuli z teksturą plamek rzucaną na obiekty. Jest jeszcze szybciej ale spoty wydają mi się chyba lepszą metodą.
Napisano 19 Lipiec 201014 l też bym to spotami/directami robił tak jak tweety pisze. Nie ma sensu liczyć kaustyką, szkoda czasu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto