Marek G Napisano 19 Lipiec 2010 Share Napisano 19 Lipiec 2010 Cześć Mam scene w której na środku pokoju jest zawieszona kula "disco" sphera odbijająca małe światełka. Jak zrobić aby podczas animacji obracająca się kula rzucała takie małe światełka na ścianach (tak jak jest na discotekach)???jak to oświetlić .Może macie jakieś pomysły ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrkrzysiek Napisano 19 Lipiec 2010 Share Napisano 19 Lipiec 2010 kula na nią materiał lustra kula bez żadnych smooth grup na kule świecisz kilkoma spotami czy Directem włączasz caustyke i tyle chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 19 Lipiec 2010 Share Napisano 19 Lipiec 2010 tak jak mrkrzysiek, jeszcze prawym na kule, vray prop i tam caustic multipler objektu hardo do góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek G Napisano 19 Lipiec 2010 Autor Share Napisano 19 Lipiec 2010 zaraz potestuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość kakaku Napisano 19 Lipiec 2010 Share Napisano 19 Lipiec 2010 dodatkowo w światłach możesz dodać krzywą noise do multiple. wtedy nie bedzie swiecilo caly czas tylko mygalo:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 19 Lipiec 2010 Share Napisano 19 Lipiec 2010 Jezu bez przesady z tą kaustyką panowie :) Wymodeluj kulę. Na każdy prostokąt poprzyklejaj spoty do kuli (jeden spot instance na jeden prostokąt na kulce) i wyrenderuj taki light pass do kompozycji. Szybciej policzysz niż kaustykę, masz więcej czasu na testy i bardziej przewidywalne są te plamki na obiektach. No i zawsze możesz szybko doliczyć volumetryki jeśli same światełka na obiektach to za mało: No i tak jak prawi kakaku do świateł w multiply wrzucić noise będzie ciekawiej. A jeśli chcesz mieć interakcję z realnymi źródłami światła, które rzucają światło na kulę, dodaj do kompozycji maskę w którym miejscu ma świecić intensywniej w którym mają te plamki świateł wygasać. Jest i drugi sposób: jedno omni pośrodku kuli z teksturą plamek rzucaną na obiekty. Jest jeszcze szybciej ale spoty wydają mi się chyba lepszą metodą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 19 Lipiec 2010 Share Napisano 19 Lipiec 2010 też bym to spotami/directami robił tak jak tweety pisze. Nie ma sensu liczyć kaustyką, szkoda czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się