Napisano 20 Lipiec 201014 l Napotkałem na pewien problem - pewnie rozwiązanie jest dość banalne, ale jakoś nie mogę na nie wpaść, hehe. Tak więc mam takie coś: Na obiekt nałożony jest UVW Map -> Box. Nigdy wcześniej nie miałem problemu z tym, aby na ściankach tekstura była ułożona pod innym kątem. A tutaj takie coś się pojawiło i nie wiem czy da się to jakoś normalnie poprawić czy może mam to robić Unwrapem (oczywiście tego drugiego wolałbym uniknać jeśli jest szybszy sposób :D ).
Napisano 20 Lipiec 201014 l obracasz unwrapa o 90 stopni:P Chyba nie unwrapa, a gizmo uvw-map. Ze stacka wybierasz gizmo przy uvw map (hotkey pod 1) i kręcisz w odpowiednim kierunku z angle snapem (hotkey pod A) na przykład.
Napisano 21 Lipiec 201014 l Autor Akurat nie chodziło o obrócenie gizmo, przecież jakbym je przekręcił o 90 stopni to na tej jednej ściance by było dobrze, a na innych by było nieprawidłowo... Coś było po prostu źle w obiekcie zapisane, bo po ponownym stworzeniu danej części i nadaniu modyfikatora UVW Map tekstura się poprawnie nałożyła.
Napisano 21 Lipiec 201014 l Akurat nie chodziło o obrócenie gizmo, przecież jakbym je przekręcił o 90 stopni to na tej jednej ściance by było dobrze, a na innych by było nieprawidłowo... Coś było po prostu źle w obiekcie zapisane, bo po ponownym stworzeniu danej części i nadaniu modyfikatora UVW Map tekstura się poprawnie nałożyła. Próbowałeś? Z tego co widać na obrazku, gizmo wystarczy obrócić w jednym kierunku i będzie dobrze. A jeśli to Ciebie nie usatysfakcjonuje, możesz zaznaczyć poligony, do zaznaczenia przypisać UWV Map, obrócić i dopasować, dać nad to Edit Poly modifajera, znowu zaznaczyć inne poli która mają być tak samo zmapowane... znowu dopisać do nich UVW Map i tak dalej. Tak też można, obywając się bez unwrapa. Ale jeszcze raz, z tego co widać, jest to zbędne, bo wystarczy obrócić gizmo o 90 stopni w odpowiednim kierunku. Te poli pod 90 stopni, które są teraz ok, po obrócenia gizma będą miały takie samo mapowanie.
Napisano 21 Lipiec 201014 l Autor Obracałem gizmo i nic się nie zmieniało... ale tak jak już wyżej napisałem pomogło stworzenie obiektu od nowa i nadanie mu ponownie modyfikatora. Teraz już wszystko działa poprawnie na wszystkich poligonach. Temat można zamknąć.
Napisano 21 Lipiec 201014 l widzisz Cide z dobrych rad często nie korzysta się wcale. IMHO miałeś rację, ale cóż...
Napisano 21 Lipiec 201014 l widzisz Cide z dobrych rad często nie korzysta się wcale. IMHO miałeś rację, ale cóż... Racji mogłem nie mieć, ale widać user niezdecydowany, raz obraca mu wszystko źle, raz wcale :D Mógł na przykład zmienić w UWV Map map channel na inny niż tekstura, albo na odwrót. To wtedy mapowanie zostanie jakie było i obracanie gizma nie pomoże. Albo faktycznie jakiś bug, którego nikt jeszcze nie odkrył ;D
Napisano 21 Lipiec 201014 l Nie chcę być niegrzeczny ale z reguły największym bugiem Maxa jest użytkownik ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto