Araiel Napisano 20 Lipiec 2010 Napisano 20 Lipiec 2010 Napotkałem na pewien problem - pewnie rozwiązanie jest dość banalne, ale jakoś nie mogę na nie wpaść, hehe. Tak więc mam takie coś: Na obiekt nałożony jest UVW Map -> Box. Nigdy wcześniej nie miałem problemu z tym, aby na ściankach tekstura była ułożona pod innym kątem. A tutaj takie coś się pojawiło i nie wiem czy da się to jakoś normalnie poprawić czy może mam to robić Unwrapem (oczywiście tego drugiego wolałbym uniknać jeśli jest szybszy sposób :D ).
Cide Napisano 20 Lipiec 2010 Napisano 20 Lipiec 2010 obracasz unwrapa o 90 stopni:P Chyba nie unwrapa, a gizmo uvw-map. Ze stacka wybierasz gizmo przy uvw map (hotkey pod 1) i kręcisz w odpowiednim kierunku z angle snapem (hotkey pod A) na przykład.
Araiel Napisano 21 Lipiec 2010 Autor Napisano 21 Lipiec 2010 Akurat nie chodziło o obrócenie gizmo, przecież jakbym je przekręcił o 90 stopni to na tej jednej ściance by było dobrze, a na innych by było nieprawidłowo... Coś było po prostu źle w obiekcie zapisane, bo po ponownym stworzeniu danej części i nadaniu modyfikatora UVW Map tekstura się poprawnie nałożyła.
Cide Napisano 21 Lipiec 2010 Napisano 21 Lipiec 2010 Akurat nie chodziło o obrócenie gizmo, przecież jakbym je przekręcił o 90 stopni to na tej jednej ściance by było dobrze, a na innych by było nieprawidłowo... Coś było po prostu źle w obiekcie zapisane, bo po ponownym stworzeniu danej części i nadaniu modyfikatora UVW Map tekstura się poprawnie nałożyła. Próbowałeś? Z tego co widać na obrazku, gizmo wystarczy obrócić w jednym kierunku i będzie dobrze. A jeśli to Ciebie nie usatysfakcjonuje, możesz zaznaczyć poligony, do zaznaczenia przypisać UWV Map, obrócić i dopasować, dać nad to Edit Poly modifajera, znowu zaznaczyć inne poli która mają być tak samo zmapowane... znowu dopisać do nich UVW Map i tak dalej. Tak też można, obywając się bez unwrapa. Ale jeszcze raz, z tego co widać, jest to zbędne, bo wystarczy obrócić gizmo o 90 stopni w odpowiednim kierunku. Te poli pod 90 stopni, które są teraz ok, po obrócenia gizma będą miały takie samo mapowanie.
Araiel Napisano 21 Lipiec 2010 Autor Napisano 21 Lipiec 2010 Obracałem gizmo i nic się nie zmieniało... ale tak jak już wyżej napisałem pomogło stworzenie obiektu od nowa i nadanie mu ponownie modyfikatora. Teraz już wszystko działa poprawnie na wszystkich poligonach. Temat można zamknąć.
Bacry Napisano 21 Lipiec 2010 Napisano 21 Lipiec 2010 widzisz Cide z dobrych rad często nie korzysta się wcale. IMHO miałeś rację, ale cóż...
Cide Napisano 21 Lipiec 2010 Napisano 21 Lipiec 2010 widzisz Cide z dobrych rad często nie korzysta się wcale. IMHO miałeś rację, ale cóż... Racji mogłem nie mieć, ale widać user niezdecydowany, raz obraca mu wszystko źle, raz wcale :D Mógł na przykład zmienić w UWV Map map channel na inny niż tekstura, albo na odwrót. To wtedy mapowanie zostanie jakie było i obracanie gizma nie pomoże. Albo faktycznie jakiś bug, którego nikt jeszcze nie odkrył ;D
Bacry Napisano 21 Lipiec 2010 Napisano 21 Lipiec 2010 Nie chcę być niegrzeczny ale z reguły największym bugiem Maxa jest użytkownik ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się