iras_1983 Napisano 28 Lipiec 2010 Napisano 28 Lipiec 2010 (edytowane) Cześć! Jestem nowy na forum i zaczynam zabawę z 3ds max. Zacząłem modelować mojego Epiphone Les Paul i mam problem z modelowaniem gryfu w zaznaczonym miejscu. Zaznaczyłem te miejsca na przykładowych zdjeciach tej gitarki. Jaką techniką to zrobić? Aha i jeszcze jedno. Jak najskuteczniej zrobić gryf? Czy ze splajnów i bawić się vertexami czy może zacząć od jakiegoś podstawowego kształtu a potem jako Editable Poly/Patch? Edytowane 28 Lipiec 2010 przez iras_1983
khatake Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 Cylinder->edit poly->obciąć połowę. A ten kształt trzeba wymodelować ręcznie. Przesuwasz edge z shiftem. Poprawiasz położenie vertexów i masz ;] modelling to nie jakieś magiczne metody do danego kształtu.
iras_1983 Napisano 29 Lipiec 2010 Autor Napisano 29 Lipiec 2010 Dzięki za wskazówki. Aha jeszcze jedno. Którą metodą lepiej tworzyć zagłębienia w powierzchni siatki (chodzi mi o miejsca na pokrywy z tyłu korpusu gitary)? Czy 1) modelować siatkę za pomocą cięcia i przesuwania vertexów a potem extrude i na końcu mesh smooth (nie wiem czy w ten sposób wyjdzie np idealny okrąg) czy lepiej utworzyć cylinder względnie inny kształt i potem przyłożyć do korpusu i opcja Boolean?
blinq Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 Staraj się nie stosować booleanów. Możesz po zagęszczeniu siatki (np torbosmooth i collapse) utworzyć cylinder, umieścic go w miejscu, gdzie ma być wycięcie i Cut'em zrobić sobie kształt jaki ci pasuje. Później czyścisz siatkę i jest klasunia ;) Pozdro
mafida Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 Bum,tutek Grant Warwick- Hard Surface Essentials,wszystko co potrzebujesz do modelowania masz pokazane.Jak wycinać kółka też: 1
iras_1983 Napisano 29 Lipiec 2010 Autor Napisano 29 Lipiec 2010 Wieelkie dzięki za tego linka i videotutka. Teraz wszystko mam podane na tacy. Najpotrzebniejsze narzędzia przy modelowaniu. Teraz tylko pozostaje zastosować to w swoim projekcie.
iras_1983 Napisano 31 Lipiec 2010 Autor Napisano 31 Lipiec 2010 W końcu udało mi się wymodelować korpus gitary (mój pierwszy model w 3ds max). Uzyłem technik z filmiku podanego w linku przez mafida. Co myslicie o położonej siatce modelu? Nie jest zbyt chaotyczna? Potem trzeba będzie jakoś nadać obła krzywiznę wierzchniej części korpusu i przejść do gryfu. P.S. Fajne jest to modelowanie w 3d maxie, przypomina mi to trochę sklejanie kartonowych modeli w dzieciństwie;P
mafida Napisano 2 Sierpień 2010 Napisano 2 Sierpień 2010 Trochę gęsta siata ale wygląda ok.Załóż sobie wątek w wipie,będziesz miał więcej komentarzy.
Rekomendowane odpowiedzi