Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć! Jestem nowy na forum i zaczynam zabawę z 3ds max. Zacząłem modelować mojego Epiphone Les Paul i mam problem z modelowaniem gryfu w zaznaczonym miejscu. Zaznaczyłem te miejsca na przykładowych zdjeciach tej gitarki. Jaką techniką to zrobić?

 

bb03bf73c1e7ae3dmed.jpgbb03bf73c1e7ae3dmed.jpgbb03bf73c1e7ae3dmed.jpg

 

d01c3df97fd12874.jpg

 

Aha i jeszcze jedno. Jak najskuteczniej zrobić gryf? Czy ze splajnów i bawić się vertexami czy może zacząć od jakiegoś podstawowego kształtu a potem jako Editable Poly/Patch?

Edytowane przez iras_1983
  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cylinder->edit poly->obciąć połowę. A ten kształt trzeba wymodelować ręcznie. Przesuwasz edge z shiftem. Poprawiasz położenie vertexów i masz ;] modelling to nie jakieś magiczne metody do danego kształtu.

Napisano

Dzięki za wskazówki. Aha jeszcze jedno. Którą metodą lepiej tworzyć zagłębienia w powierzchni siatki (chodzi mi o miejsca na pokrywy z tyłu korpusu gitary)? Czy 1) modelować siatkę za pomocą cięcia i przesuwania vertexów a potem extrude i na końcu mesh smooth (nie wiem czy w ten sposób wyjdzie np idealny okrąg) czy lepiej utworzyć cylinder względnie inny kształt i potem przyłożyć do korpusu i opcja Boolean?

Napisano

Staraj się nie stosować booleanów. Możesz po zagęszczeniu siatki (np torbosmooth i collapse) utworzyć cylinder, umieścic go w miejscu, gdzie ma być wycięcie i Cut'em zrobić sobie kształt jaki ci pasuje. Później czyścisz siatkę i jest klasunia ;)

 

Pozdro

Napisano

Wieelkie dzięki za tego linka i videotutka. Teraz wszystko mam podane na tacy. Najpotrzebniejsze narzędzia przy modelowaniu. Teraz tylko pozostaje zastosować to w swoim projekcie.

Napisano

W końcu udało mi się wymodelować korpus gitary (mój pierwszy model w 3ds max). Uzyłem technik z filmiku podanego w linku przez mafida. Co myslicie o położonej siatce modelu? Nie jest zbyt chaotyczna? Potem trzeba będzie jakoś nadać obła krzywiznę wierzchniej części korpusu i przejść do gryfu.

c30737d3be5410edmed.jpg

6488e4cd63f28b11med.jpg

 

P.S. Fajne jest to modelowanie w 3d maxie, przypomina mi to trochę sklejanie kartonowych modeli w dzieciństwie;P




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności