Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Cześć! Jestem nowy na forum i zaczynam zabawę z 3ds max. Zacząłem modelować mojego Epiphone Les Paul i mam problem z modelowaniem gryfu w zaznaczonym miejscu. Zaznaczyłem te miejsca na przykładowych zdjeciach tej gitarki. Jaką techniką to zrobić?

 

bb03bf73c1e7ae3dmed.jpgbb03bf73c1e7ae3dmed.jpgbb03bf73c1e7ae3dmed.jpg

 

d01c3df97fd12874.jpg

 

Aha i jeszcze jedno. Jak najskuteczniej zrobić gryf? Czy ze splajnów i bawić się vertexami czy może zacząć od jakiegoś podstawowego kształtu a potem jako Editable Poly/Patch?

Edytowane przez iras_1983

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cylinder->edit poly->obciąć połowę. A ten kształt trzeba wymodelować ręcznie. Przesuwasz edge z shiftem. Poprawiasz położenie vertexów i masz ;] modelling to nie jakieś magiczne metody do danego kształtu.

Napisano
  • Autor

Dzięki za wskazówki. Aha jeszcze jedno. Którą metodą lepiej tworzyć zagłębienia w powierzchni siatki (chodzi mi o miejsca na pokrywy z tyłu korpusu gitary)? Czy 1) modelować siatkę za pomocą cięcia i przesuwania vertexów a potem extrude i na końcu mesh smooth (nie wiem czy w ten sposób wyjdzie np idealny okrąg) czy lepiej utworzyć cylinder względnie inny kształt i potem przyłożyć do korpusu i opcja Boolean?

Napisano

Staraj się nie stosować booleanów. Możesz po zagęszczeniu siatki (np torbosmooth i collapse) utworzyć cylinder, umieścic go w miejscu, gdzie ma być wycięcie i Cut'em zrobić sobie kształt jaki ci pasuje. Później czyścisz siatkę i jest klasunia ;)

 

Pozdro

Napisano

Bum,tutek Grant Warwick- Hard Surface Essentials,wszystko co potrzebujesz do modelowania masz pokazane.Jak wycinać kółka też:

 

Napisano
  • Autor

Wieelkie dzięki za tego linka i videotutka. Teraz wszystko mam podane na tacy. Najpotrzebniejsze narzędzia przy modelowaniu. Teraz tylko pozostaje zastosować to w swoim projekcie.

Napisano
  • Autor

W końcu udało mi się wymodelować korpus gitary (mój pierwszy model w 3ds max). Uzyłem technik z filmiku podanego w linku przez mafida. Co myslicie o położonej siatce modelu? Nie jest zbyt chaotyczna? Potem trzeba będzie jakoś nadać obła krzywiznę wierzchniej części korpusu i przejść do gryfu.

c30737d3be5410edmed.jpg

6488e4cd63f28b11med.jpg

 

P.S. Fajne jest to modelowanie w 3d maxie, przypomina mi to trochę sklejanie kartonowych modeli w dzieciństwie;P

Napisano

Trochę gęsta siata ale wygląda ok.Załóż sobie wątek w wipie,będziesz miał więcej komentarzy.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.