Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Wie ktoś co to dokładnie jest? Widziałem w internecie coś było napisane, ale nie zrozumiałem do końca.

 

Pzdr

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Modele proxy to modele, których wyświetlanie w viewporcie jest optymalne,

modele te są kopiowane, rozkładane na scenie/powierzchni jako instancje (takie same obiekty, może być róźna skala i obrót oraz współrzędne modelu), jest to rozwiązanie dla problemu, kiedy musisz zasadzić np. cały las albo trawę, problem ma związek z pamięcią RAM.

Napisano
  • Autor

Dzięki, bo ja wyczytałem całkowicie coś innego

For those of you who don't know what a proxy model is, its a speed model that will show you where all the placements and attributes will be placed on a high poly model. Basically, a proxy model is like a sketch for your final production piece.

Źródło: http://www.youtube.com/watch?v=k7vrurFFSIM

Sam już nie wiem, ale chyba zrobię tak jak mówisz.

Jak ktoś może to sprostować to niech powie ;)

Napisano

Nie wyczytałeś nic innego - to jest to samo. Sęk w tym, że są różne możliwości reprezentacji modelu high poly w viewporcie, i stąd nieścisłości. Model proxy może też ktoś zrozumieć jako model high poly - wyeksportowany zasób wykorzystywany w procesie renderingu, ale nie widoczny (lub nie widoczny w pełni) w viewporcie.

For those of you who don't know what a proxy model is, its a speed model that will show you where all the placements and attributes will be placed on a high poly model. Basically, a proxy model is like a sketch for your final production piece.

W tym wypadku chodziło o to, że w viewporcie masz widoczny przygotowany samodzielnie model low poly, który reprezetuje model high poly (jego kształt, pozycję i skalę) wczytywany z zewnątrz przy procesie renderingu. Oznacza to po prostu, że na renderze będziesz miał model high poly, a w viewporcie low poly.

To tak w uproszczeniu... I tak jak napisał Dunuś proxy umożliwia renderowanie scen z dużą ilością obiektów o wysokim detalu.

Napisano

Obojętnie.To jest po prostu makieta zastępująca jakiś model, symbol go oznaczający. Używa się ich żeby nie zapychać ramu. może to być np box o wymiarach takich jak samochód. Ustawiasz sobie kompozycję z 50 boxów, gdyby to były samochody komputer by dostał czawki przy obracaniu viewportu. A tak wiesz mniej więcej gdzie jest które auto i możesz elegancko i płynnie pracować, po renderingu (albo wyłączeniu proxy) miejsce boxów zajmują samochody

Napisano
  • Autor

Bo dostałem zadanie - wymodelować 2-3 rodzaje słupów telegraficznych (razem z kablami) z LOD i Proxy + normal, specular i diffuse. Sorry, ale nigdy nie widziałem przykładu z zastosowaniem proxy na jakaś wielka skale np. z lasem.

A szczególnie, że to jest do gry to nie wiem co proxy ma do tego ;/

Nie jestem osobą która nic nie rozumie, ale ten termin nagle spadł z nieba...

Edytowane przez Grzechu 12

Napisano

Oto co n.t. obiektów mówi Biblia 3ds max 2009

 

beznazwy1db.png

 

Powinno coś wyjaśnić.

Edytowane przez Pawlito

Napisano

koton - tutoriale powinieneś pisać ;)

Jeśli to do gry, to na bank masz wykonać po prostu 2 rodzaje modelu (wersję normalną i low poly). W grach często istnieje mechanizm optymalizujący, który podmienia model na low poly w momencie, gdy jest wystarczająco daleko od kamery (wtedy obiekt jest daleko dzięki czemu nie będzie widać że ma mniej poly).

Będziesz musiał wypalić teksturkę do modelu low poly ściągając ją z modelu właściwego. Polecam do tego XNormal http://www.xnormal.net/Downloads.aspx

Pewnie masz jakieś limity tri...

Napisano

koton do tego co opisałeś użyłbym Adaptive Degragation po prostu ew Fast View :)

 

 

edit: ew modyfikator Optimize można zastosować i dla viewport'u dać znacznie większe uproszczenie modelu niż dla renderingu

Edytowane przez Chaczyk

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.