Skocz do zawartości

Czym są modele proxy?


Grzechu 12

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Modele proxy to modele, których wyświetlanie w viewporcie jest optymalne,

modele te są kopiowane, rozkładane na scenie/powierzchni jako instancje (takie same obiekty, może być róźna skala i obrót oraz współrzędne modelu), jest to rozwiązanie dla problemu, kiedy musisz zasadzić np. cały las albo trawę, problem ma związek z pamięcią RAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, bo ja wyczytałem całkowicie coś innego

For those of you who don't know what a proxy model is, its a speed model that will show you where all the placements and attributes will be placed on a high poly model. Basically, a proxy model is like a sketch for your final production piece.

Źródło: http://www.youtube.com/watch?v=k7vrurFFSIM

Sam już nie wiem, ale chyba zrobię tak jak mówisz.

Jak ktoś może to sprostować to niech powie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyczytałeś nic innego - to jest to samo. Sęk w tym, że są różne możliwości reprezentacji modelu high poly w viewporcie, i stąd nieścisłości. Model proxy może też ktoś zrozumieć jako model high poly - wyeksportowany zasób wykorzystywany w procesie renderingu, ale nie widoczny (lub nie widoczny w pełni) w viewporcie.

For those of you who don't know what a proxy model is, its a speed model that will show you where all the placements and attributes will be placed on a high poly model. Basically, a proxy model is like a sketch for your final production piece.

W tym wypadku chodziło o to, że w viewporcie masz widoczny przygotowany samodzielnie model low poly, który reprezetuje model high poly (jego kształt, pozycję i skalę) wczytywany z zewnątrz przy procesie renderingu. Oznacza to po prostu, że na renderze będziesz miał model high poly, a w viewporcie low poly.

To tak w uproszczeniu... I tak jak napisał Dunuś proxy umożliwia renderowanie scen z dużą ilością obiektów o wysokim detalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obojętnie.To jest po prostu makieta zastępująca jakiś model, symbol go oznaczający. Używa się ich żeby nie zapychać ramu. może to być np box o wymiarach takich jak samochód. Ustawiasz sobie kompozycję z 50 boxów, gdyby to były samochody komputer by dostał czawki przy obracaniu viewportu. A tak wiesz mniej więcej gdzie jest które auto i możesz elegancko i płynnie pracować, po renderingu (albo wyłączeniu proxy) miejsce boxów zajmują samochody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo dostałem zadanie - wymodelować 2-3 rodzaje słupów telegraficznych (razem z kablami) z LOD i Proxy + normal, specular i diffuse. Sorry, ale nigdy nie widziałem przykładu z zastosowaniem proxy na jakaś wielka skale np. z lasem.

A szczególnie, że to jest do gry to nie wiem co proxy ma do tego ;/

Nie jestem osobą która nic nie rozumie, ale ten termin nagle spadł z nieba...

Edytowane przez Grzechu 12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koton - tutoriale powinieneś pisać ;)

Jeśli to do gry, to na bank masz wykonać po prostu 2 rodzaje modelu (wersję normalną i low poly). W grach często istnieje mechanizm optymalizujący, który podmienia model na low poly w momencie, gdy jest wystarczająco daleko od kamery (wtedy obiekt jest daleko dzięki czemu nie będzie widać że ma mniej poly).

Będziesz musiał wypalić teksturkę do modelu low poly ściągając ją z modelu właściwego. Polecam do tego XNormal http://www.xnormal.net/Downloads.aspx

Pewnie masz jakieś limity tri...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koton do tego co opisałeś użyłbym Adaptive Degragation po prostu ew Fast View :)

 

 

edit: ew modyfikator Optimize można zastosować i dla viewport'u dać znacznie większe uproszczenie modelu niż dla renderingu

Edytowane przez Chaczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności