Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć! Zacząłem przygodę z max'em i pprzedstawiam wam poczatki mojego pierwszego modelu, jakim jest gitarka elektr. Na razie wymodelowałem bryłę korpusu gitarowego (jeszcze nie ma wypukłości) oraz gryf.. Prosze o komentarze i ewentualne porady, co dalej..;) postaram sie systematycznie aktualizować wątek o nowe rendery..

 

1) Siatka modelu

5ff0d810889c8a4dmed.jpg

 

5c4b16030f4f5392med.jpg

 

2) Testowe rendery

6c1959a038cae656med.jpg

a5c279fac90744demed.jpg

56b1d1b259574801med.jpg

52ca92a28c9a1737med.jpg

Edytowane przez iras_1983
Zmiana nazwy wątku
  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Powinno być.. tylko ponieważ jest to bardzo precyzyjna robota (musi się wszystko ładnie zgrywać we wszystkich kierunkach patrzenia), to zostyawiłem to na później. Nie wiem jaka techniką to zrobić.. bo to ma być bardzo łagodne obłe wybrzuszenie. Zamierzam zrobić soft selection i podciągnąć w górę polygony.

A w domu mam epiphona i kant jest rzeczywiście ostry, nie to co w stratocasterach..

Napisano

no dobrze, ja w akustyku też mam ostry kant, ale mimo wszystko nie jest on na tyle ostry, że mogę nim się zaciąć (a tak to wygląda u Ciebie, przynajmniej w tej rozdzielczości). ;)

Napisano

Wybrzuszenie po prostu wymodeluj...przesuwanie vertexów na modelu przed turbo smoothem...basics ;] tak, nie będzie to miłe czy super łatwe...ale co jest ?

Napisano

Na tym etepie również mogę Ci podpowiedzieć, że wybrzuszenie zrób sobie na siatce LowPoly przed TS/MS popodciągaj łagodnie te kilka vertexów... Sam się szybko przekonasz że Soft Selection po TS nie ma sensu...

Napisano

poligony cie zabija i nie bedzie to dobrze wygladac, nie mowiac o tym jak bedzie chcial nalozyc ts/ms, ale zawsze mozna sprobowac...

 

 

edge musza sie ukladac w ksztalt wypuklizny, tj tak jak linie gor na mapach, jesli w taki sposob(displace) podniesiesz te poligony, wiekszosc z nich wykreci sie(podniesie sie jeden vertex po przekatnej a drugi bedzie nizej) i nie bedzie to wygladac dobrze...

Napisano
Jedanak zabawa vertexami to samobójstwo.. ale po długim grzebaniu w google udało mi się znalezc odpowiedz na mój problem

http://3d.pagesperso-orange.fr/tutorials/lespaul/lp.htm

 

Chyba pójdę tym tropem..

 

Wystarczy że dobrze rozplanujesz siatkę. wtedy 3 loopami możesz zrobić to wybrzuszenie z placem w nosie. Samobójstwem jest tylko wtedy jak nie dość opanowałeś modelling. Może zarzuć shoty siatki pudła z góry. Wtedy będzie można pokazać jak poprowadzić siatkę.

Napisano

Właśnie zastanawiałem się nad soft selection lub też innym rozłożeniem siatki.. Tutaj podaję obecny wygląd korpusu z widoku top:

9b1824009dfeac40med.jpg

 

Domyślam się, że te linie powinny się układać cos na kształt poziomic na mapie. Potem można je podciągnąć odpowiednio w góre i na koncu wygładzić siatkę ts.

Napisano

Ok, trochę podciągnąłem.. W wolnej chwili dorobiłem wejście na jacka. Na razie skupiam się na modelowaniu elementów, później bedzie inna zabawa z texturowaniem i oświetleniem itp. Co myślicie o proporcjach? czy śrubki nie za duże/za małe?

976b6fa5cdba2ab9med.jpg

 

cb214f0e8e33c3d2med.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności