Gość grafitmagic Napisano 6 Sierpień 2010 Share Napisano 6 Sierpień 2010 Podczas renderu wyskakują mi dziwne plamy światła na ścianie i podłodze. Myślałem że to może odbiciaod szkła, ale pousuwałem wszystkie i działo się dokładnie to samo. Może ktoś mi powiedzieć co to jest i poradzić jak się tego pozbyć? Jak jakieś moje ustawienia są wam potrzebne do pomocy, to powiedzcie co - dorzucę. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 6 Sierpień 2010 Share Napisano 6 Sierpień 2010 Materiały "Standard" w scenie mogą powodować taki efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 7 Sierpień 2010 Share Napisano 7 Sierpień 2010 Ja bym postawił na włączoną kaustykę. Odznaczyć caustics (wyłączone) oraz w GI ewentualnie wyłączyć Reflectvie caustics. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość grafitmagic Napisano 9 Sierpień 2010 Share Napisano 9 Sierpień 2010 Wielkie dzięki za rady. Ostatecznie znalazłem buga dzięki filmikowi . Zrobiłem override material i plamy zniknęły, czyli problem jest w materiałach. Pomimo tego że zrobiłem vray scene converter plamy ciągle wyskakiwały, więc to nie kwestia materiałów standard. Filmik sugeruje że to może być uvw mapping. Teraz czeka mnie żmudne poprawianie każdego materiału z osobna ;/ Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy Napisano 9 Sierpień 2010 Share Napisano 9 Sierpień 2010 moim zdaniem problem jest w refrakcji, czyli albo materiał zasłon czy lampki jest skopany albo siatki tych obiektów (może w zasłonach są nakładające się face'y, a może trzeba nadać grubość dla nich) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cide Napisano 9 Sierpień 2010 Share Napisano 9 Sierpień 2010 @grafitmagic: Scena raczej nie rozpoczęłaby się renderować, bez mapowania, wyskoczyłby warning, że jakiś object nie ma uvw, albo tam gdzie się da, uwv zostałoby przypisane z automatu (nie wiem dokładnie, jak to wygląda). uwv jest nałożony defaultowo do każdego obiektu, a techniki mapowania uvw jest są po to, aby to mapowanie jakoś wyglądało, albo żeby się dało zrobić tekturkę. Ja też bym stawiał na bugi z kaustyki, czyli pewnie caustics masz wyłączone, ale jeszcze w zakładce GI musisz odznaczyć tam gdzie jest reflective/refractive. Jakby były ciemne plamki, to by była wina prawdopodobnie za dużego światła z defaultowym subdiv 8 bodajże. Ale to też możesz ewentualnie sprawdzić. Jak dałeś jakiś override, to też zniknie problem z kaustyką, bo nie masz wtedy odbić i refrakcji. A pewnie nie o to Ci będzie finalnie chodziło ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość grafitmagic Napisano 10 Sierpień 2010 Share Napisano 10 Sierpień 2010 Cide wielkie dzięki, właśnie do tego usiadłem, pierwsza rzecz i już po problemie - wystarczyło odznaczyć checker w GI pod refractive i po sprawie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się