Tamyl91 Napisano 12 Sierpień 2010 Napisano 12 Sierpień 2010 Mam wielki problem, z którym nie wiem kompletnie jak sobie poradzić. Renderuję sobie samochód na tle zdjęcia, które mam włożone do Environment, zaś do V-Ray Environment wrzuciłem HDR'kę w slot GI Environment oraz Reflection/refraction. Problem jest następujący: plane, na którym stoi samochód nałożony ma materiał Matte/shadow, mimo to nie widać na nim cienia z HDR'ki, dopiero jak dodaję jakieś światło cień pojawia się. Problem wydawałoby się rozwiązałem dzięki nałożeniu na podłoże materiału VRayMtlWrapper, jednak nie do końca. W Base material wrzuciłem jakiś tam materiał, żeby uzyskać odbicia, jednak za szybami samochodu plane jest normalnie widoczny, jak gdyby na plane nałożony był zwykły materiał, a nie mtlwrapper... Próbowałem usunąć zdjęcie z Environmentu i zapisać same auto z cieniem w PNG z kanałem alpha, jednak nie wiedzieć czemu zapisuje mi sam samochód, bez cienia. Już kompletnie nie wiem co robić, niech ktoś pomoże...
jaras Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 sprobuj moze kliknąć prawym na tym plejnie i w opcjach vray properties zaznacz"matte object" i "alpha contribution" ustaw na -1 wtedy nie będzie się renderował
tweety Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 materiał typu mate/shadow nie działa z Vrayem, zrób tak jak jaras radzi ale na plane'a daj zwykły szary vraymtl.
Tamyl91 Napisano 13 Sierpień 2010 Autor Napisano 13 Sierpień 2010 (edytowane) Nic to nie dało, nadal za szybami widzę normalnie materiał na plejnie. Może wina leży po stronie materiału szkła szyb? Edit: Zauważyłem, że za szybami w ogóle nie widzę zdjęcia w Environment, zaś widzę HDRkę... Edytowane 13 Sierpień 2010 przez Tamyl91
tweety Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 (edytowane) object properties plane'a : odznacz visible to reflect/refract Z widocznością environmentu to jest tak: kiedy wrzucasz coś (np: mapę HDRi) do slotów Vray Environment, zastępują one maxowe tło (reflection/refraction override). Czyli jedyny ratunek: wstawić fizyczny plane z tym Twoim tłem za samochodem, dopasować go tak aby Ci pasował i w opcjach vray-properties odznaczyć visible to reflections a zostawić refractions. Oczywiście ten plane powinien mieć wyłączoną opcję visible to camera. Edytowane 13 Sierpień 2010 przez tweety
Tamyl91 Napisano 13 Sierpień 2010 Autor Napisano 13 Sierpień 2010 (edytowane) tweety, dzięki, odznaczyłem visible to refl/refr i problem drogi za szybą rozwiązany. Rozwiązanie drugiego problemu z backgroundem za szybami odpada, gdyż chcę wykonać animację, gdzie tłem będzie film, zaś auto naklejone będzie na niego. Sam już nie wiem jak to zrobić. Edit: Czy można wyrenderować same odbicia? Gdzieś kiedys chyba widziałem, że ktoś robił render szklanki, i oddzielnie renderował cień, odbicia itp, na koniec nakładał wszystko osobno w PS, jak wyrenderować same reflections z szyb? To by rozwiązało mój problem, zrobiłbym render bez szyb, później same odbicia szyb i nałożył w postprodukcji na siebie... Edytowane 13 Sierpień 2010 przez Tamyl91
SWRSC Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 zakladka render elements: vRay reflection i vray RAW reflection. Przydac sie moze jeszcze vray refraction filter (zrobi maske szyb)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się