Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Mam wielki problem, z którym nie wiem kompletnie jak sobie poradzić. Renderuję sobie samochód na tle zdjęcia, które mam włożone do Environment, zaś do V-Ray Environment wrzuciłem HDR'kę w slot GI Environment oraz Reflection/refraction. Problem jest następujący: plane, na którym stoi samochód nałożony ma materiał Matte/shadow, mimo to nie widać na nim cienia z HDR'ki, dopiero jak dodaję jakieś światło cień pojawia się. Problem wydawałoby się rozwiązałem dzięki nałożeniu na podłoże materiału VRayMtlWrapper, jednak nie do końca. W Base material wrzuciłem jakiś tam materiał, żeby uzyskać odbicia, jednak za szybami samochodu plane jest normalnie widoczny, jak gdyby na plane nałożony był zwykły materiał, a nie mtlwrapper... Próbowałem usunąć zdjęcie z Environmentu i zapisać same auto z cieniem w PNG z kanałem alpha, jednak nie wiedzieć czemu zapisuje mi sam samochód, bez cienia. Już kompletnie nie wiem co robić, niech ktoś pomoże...

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

sprobuj moze kliknąć prawym na tym plejnie i w opcjach vray properties zaznacz"matte object" i "alpha contribution" ustaw na -1 wtedy nie będzie się renderował

Napisano

materiał typu mate/shadow nie działa z Vrayem, zrób tak jak jaras radzi ale na plane'a daj zwykły szary vraymtl.

Napisano
  • Autor

Nic to nie dało, nadal za szybami widzę normalnie materiał na plejnie. Może wina leży po stronie materiału szkła szyb?

 

Edit: Zauważyłem, że za szybami w ogóle nie widzę zdjęcia w Environment, zaś widzę HDRkę...

Edytowane przez Tamyl91

Napisano

object properties plane'a : odznacz visible to reflect/refract

 

Z widocznością environmentu to jest tak: kiedy wrzucasz coś (np: mapę HDRi) do slotów Vray Environment, zastępują one maxowe tło (reflection/refraction override).

Czyli jedyny ratunek: wstawić fizyczny plane z tym Twoim tłem za samochodem, dopasować go tak aby Ci pasował i w opcjach vray-properties odznaczyć visible to reflections a zostawić refractions. Oczywiście ten plane powinien mieć wyłączoną opcję visible to camera.

Edytowane przez tweety

Napisano
  • Autor

tweety, dzięki, odznaczyłem visible to refl/refr i problem drogi za szybą rozwiązany. Rozwiązanie drugiego problemu z backgroundem za szybami odpada, gdyż chcę wykonać animację, gdzie tłem będzie film, zaś auto naklejone będzie na niego. Sam już nie wiem jak to zrobić.

 

Edit: Czy można wyrenderować same odbicia? Gdzieś kiedys chyba widziałem, że ktoś robił render szklanki, i oddzielnie renderował cień, odbicia itp, na koniec nakładał wszystko osobno w PS, jak wyrenderować same reflections z szyb? To by rozwiązało mój problem, zrobiłbym render bez szyb, później same odbicia szyb i nałożył w postprodukcji na siebie...

Edytowane przez Tamyl91

Napisano

zakladka render elements: vRay reflection i vray RAW reflection. Przydac sie moze jeszcze vray refraction filter (zrobi maske szyb)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.