Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam wielki problem, z którym nie wiem kompletnie jak sobie poradzić. Renderuję sobie samochód na tle zdjęcia, które mam włożone do Environment, zaś do V-Ray Environment wrzuciłem HDR'kę w slot GI Environment oraz Reflection/refraction. Problem jest następujący: plane, na którym stoi samochód nałożony ma materiał Matte/shadow, mimo to nie widać na nim cienia z HDR'ki, dopiero jak dodaję jakieś światło cień pojawia się. Problem wydawałoby się rozwiązałem dzięki nałożeniu na podłoże materiału VRayMtlWrapper, jednak nie do końca. W Base material wrzuciłem jakiś tam materiał, żeby uzyskać odbicia, jednak za szybami samochodu plane jest normalnie widoczny, jak gdyby na plane nałożony był zwykły materiał, a nie mtlwrapper... Próbowałem usunąć zdjęcie z Environmentu i zapisać same auto z cieniem w PNG z kanałem alpha, jednak nie wiedzieć czemu zapisuje mi sam samochód, bez cienia. Już kompletnie nie wiem co robić, niech ktoś pomoże...

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

sprobuj moze kliknąć prawym na tym plejnie i w opcjach vray properties zaznacz"matte object" i "alpha contribution" ustaw na -1 wtedy nie będzie się renderował

Napisano

materiał typu mate/shadow nie działa z Vrayem, zrób tak jak jaras radzi ale na plane'a daj zwykły szary vraymtl.

Napisano
  • Autor

Nic to nie dało, nadal za szybami widzę normalnie materiał na plejnie. Może wina leży po stronie materiału szkła szyb?

 

Edit: Zauważyłem, że za szybami w ogóle nie widzę zdjęcia w Environment, zaś widzę HDRkę...

Edytowane przez Tamyl91

Napisano

object properties plane'a : odznacz visible to reflect/refract

 

Z widocznością environmentu to jest tak: kiedy wrzucasz coś (np: mapę HDRi) do slotów Vray Environment, zastępują one maxowe tło (reflection/refraction override).

Czyli jedyny ratunek: wstawić fizyczny plane z tym Twoim tłem za samochodem, dopasować go tak aby Ci pasował i w opcjach vray-properties odznaczyć visible to reflections a zostawić refractions. Oczywiście ten plane powinien mieć wyłączoną opcję visible to camera.

Edytowane przez tweety

Napisano
  • Autor

tweety, dzięki, odznaczyłem visible to refl/refr i problem drogi za szybą rozwiązany. Rozwiązanie drugiego problemu z backgroundem za szybami odpada, gdyż chcę wykonać animację, gdzie tłem będzie film, zaś auto naklejone będzie na niego. Sam już nie wiem jak to zrobić.

 

Edit: Czy można wyrenderować same odbicia? Gdzieś kiedys chyba widziałem, że ktoś robił render szklanki, i oddzielnie renderował cień, odbicia itp, na koniec nakładał wszystko osobno w PS, jak wyrenderować same reflections z szyb? To by rozwiązało mój problem, zrobiłbym render bez szyb, później same odbicia szyb i nałożył w postprodukcji na siebie...

Edytowane przez Tamyl91

Napisano

zakladka render elements: vRay reflection i vray RAW reflection. Przydac sie moze jeszcze vray refraction filter (zrobi maske szyb)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności