Skocz do zawartości

wycinanie otworow w scianie


blachu

Rekomendowane odpowiedzi

witam

kiedy modeluje budynek i zabieram sie za sciany ktore robie splinem i extrude lub shell do tego pozniej chce wyciac otwory na okna i drzwi uzywajac boxa i bolleanem wycinam -- i tu tkwi problem, raz moja sciana jest pelna po wycieciu w srodku a raz jest pusta... jak wypelnic te dziury ?? lub jak inaczej wycinac otwory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Z tego co rozumiem to chcesz stworzyć nowe polygony. PPM na obiekt - convert to - convert to editable poly - selekcja polygonów - create i tworzysz klikając vertexy. Albo zaznacz krawędzie i cap.

 

Jak inaczej wycinać otwory? Wiele jest sposobów, boolean zazwyczaj jest niepolecany, poczytaj parę tutków.

Edytowane przez factoradic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwory na okna i drzwi możesz już rozplanować przy tworzeniu ściany, po prostu tworzysz spline dla ściany a wewnątrz niego mniejsze spline'y na okna itp. zmiana na editable spline, potem attach, extrude i powinno działać

3a32a08bacfc58d0.html

3a32a08bacfc58d0.html

scianat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, ale są łatwiejsze i szybsze sposoby. Ja bym doradził koledze poczytanie, pooglądanie tutoriali na temat edit poly, cut, border itd. Ale jeżeli teraz nie masz czasu, to tu taki mały tutek od początkującego, nieraz tworzą się niepotrzebne krawędzie, ale to raczej nie problem w porównaniu z booleanem.

 

1. To nasz obiekt na którym chcemy coś wyciąć.

48721299.jpg

 

2. Tworzymy spline`a, który ma być formą przez, którą będziemy wycinać.

22776561.jpg

 

3. Zaznaczamy nasz obiekt - compound objects - shape merge - pick shape - wybieramy spline`a

25779133.jpg

 

4. Przechodzimy do editable poly i już mamy gotowy polygon do wycięcia.

19073052.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robisz prostokat ze splina, w srodku niego kolo, laczysz je w editable spline jest attache. potem modyfikator extrude, chyba o to chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ok ale po wycieciu tego polygona, nasz obiekt w srodku nie ma do okola scian tylko putke...

 

Z dwóch stron usuwasz tego polygona i towrzysz nowe polygony, szybko i sprawnie capem. Przecież to minuta roboty bo vertexy już masz tam podstawione, chyba tyle możesz na to poświęcić.

 

~No dobra, na wszelki wypadek pokaże jak używać narzędzia create.

 

1. Po użyciu booleana lub użyciu techniki wycinania przez spline`a widzisz pewnie taką "pustkę". Jeżeli nie to nie mam pojęcia o jaką pustkę chodzi :)

76019282.jpg

 

2. Wejdź w okno selekcji polygonów i wybierz opcję create jak to pokazuje screen poniżej.

13315127.jpg

 

3. LPM wybieraj wierzchołki na około dziury, tworząc nowy polygon.

49225955.jpg

 

4. Powinieneś otrzymać nowy wielokąt, powtórz to z każdą ścianą.

68703939.jpg

 

~Zamieszczę jeszcze screeny z instrukcji kakaku, może robisz coś źle i dlatego wychodzi ci zły render :) Dam linki do obrazów bo może ktoś się wkurzyć, że zaśmiecam topic :)

 

1. Tworzysz dwa spliny.

http://img195.imageshack.us/img195/7361/35989452.jpg

 

2. Convertujesz jednego do editable spline.

http://img269.imageshack.us/img269/7610/62981582.jpg

 

3. Wybierasz narzędzie attach.

http://img806.imageshack.us/img806/2403/21070653.jpg

 

4. Wybierasz drugi obiekt i teraz z palety modyfikatorów (prawa strona) wybierasz extrude.

http://img5.imageshack.us/img5/5410/63699959.jpg

 

5. Wybierasz wartość i cieszysz się dziurą ;d

http://img44.imageshack.us/img44/1886/88456568.jpg

 

6. Tutaj render, dla mnie nie wygląda jak dwa boxy, więc pokaż swój to może coś więcej powiemy.

http://img442.imageshack.us/img442/2977/64396509.jpg

Edytowane przez factoradic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fishinthewater

a czy nie prosciej jest zrobic te sciany z boxa a potem poprzez connect (lub inset), delete poly, cap zrobic te okna?? xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~Kakaku, sajrus, slowiak: jasne, że macie rację i tak jest łatwiej i szybciej, ale po zobaczeniu postów napisanych przez blachu doszedłem do wniosku, że ten pan nie ma za sobą przerobionego żadnego tutoriala na temat poly modelingu, a tym bardziej wiedzy książkowej. Chciałem dać mu najprostszy sposób pod względem małego marginesu zrobienia czegoś źle. Każda metoda jest dobra, osobiście robię jeszcze inaczej niż wy piszecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja pomogę ;) Bardziej opisać już chyba się nie da.

 

Skonwertuj gzyms do editable poly (prawy klik na gzyms convert to->editable poly) zaznacz poligony gdzie ma być dziura. Klik prawym -> quick slice i kliknij po kolei jak na obrazku

 

p1.jpg

 

dzięki temu masz nowe krawędzie tam gdzie ma być dziura. Zaznacz poligony

 

p2.jpg

 

i delete. Zaznaczasz krawędzie od dziury

 

p3.jpg

 

przewiń menu po prawej stronie na dół i kliknij cap

 

p4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności