Napisano 17 Sierpień 201014 l witam kiedy modeluje budynek i zabieram sie za sciany ktore robie splinem i extrude lub shell do tego pozniej chce wyciac otwory na okna i drzwi uzywajac boxa i bolleanem wycinam -- i tu tkwi problem, raz moja sciana jest pelna po wycieciu w srodku a raz jest pusta... jak wypelnic te dziury ?? lub jak inaczej wycinac otwory?
Napisano 17 Sierpień 201014 l Z tego co rozumiem to chcesz stworzyć nowe polygony. PPM na obiekt - convert to - convert to editable poly - selekcja polygonów - create i tworzysz klikając vertexy. Albo zaznacz krawędzie i cap. Jak inaczej wycinać otwory? Wiele jest sposobów, boolean zazwyczaj jest niepolecany, poczytaj parę tutków. Edytowane 17 Sierpień 201014 l przez factoradic
Napisano 17 Sierpień 201014 l Otwory na okna i drzwi możesz już rozplanować przy tworzeniu ściany, po prostu tworzysz spline dla ściany a wewnątrz niego mniejsze spline'y na okna itp. zmiana na editable spline, potem attach, extrude i powinno działać
Napisano 17 Sierpień 201014 l Jasne, ale są łatwiejsze i szybsze sposoby. Ja bym doradził koledze poczytanie, pooglądanie tutoriali na temat edit poly, cut, border itd. Ale jeżeli teraz nie masz czasu, to tu taki mały tutek od początkującego, nieraz tworzą się niepotrzebne krawędzie, ale to raczej nie problem w porównaniu z booleanem. 1. To nasz obiekt na którym chcemy coś wyciąć. 2. Tworzymy spline`a, który ma być formą przez, którą będziemy wycinać. 3. Zaznaczamy nasz obiekt - compound objects - shape merge - pick shape - wybieramy spline`a 4. Przechodzimy do editable poly i już mamy gotowy polygon do wycięcia.
Napisano 17 Sierpień 201014 l Autor wszystko ok ale po wycieciu tego polygona, nasz obiekt w srodku nie ma do okola scian tylko putke...
Napisano 17 Sierpień 201014 l robisz prostokat ze splina, w srodku niego kolo, laczysz je w editable spline jest attache. potem modyfikator extrude, chyba o to chodzi
Napisano 17 Sierpień 201014 l Autor robisz prostokat ze splina, w srodku niego kolo, laczysz je w editable spline jest attache. potem modyfikator extrude, chyba o to chodzi to zle wychodzi w renderach, widac linie - wyglada jakby postawiono dwa boxy na siebie
Napisano 17 Sierpień 201014 l dziwne, u mnie tak nie ma, przynajmniej nie zauwazylem czegos takiego:) moglbys pokazac jak to u Ciebie wychodzi?
Napisano 17 Sierpień 201014 l wszystko ok ale po wycieciu tego polygona, nasz obiekt w srodku nie ma do okola scian tylko putke... Z dwóch stron usuwasz tego polygona i towrzysz nowe polygony, szybko i sprawnie capem. Przecież to minuta roboty bo vertexy już masz tam podstawione, chyba tyle możesz na to poświęcić. ~No dobra, na wszelki wypadek pokaże jak używać narzędzia create. 1. Po użyciu booleana lub użyciu techniki wycinania przez spline`a widzisz pewnie taką "pustkę". Jeżeli nie to nie mam pojęcia o jaką pustkę chodzi :) 2. Wejdź w okno selekcji polygonów i wybierz opcję create jak to pokazuje screen poniżej. 3. LPM wybieraj wierzchołki na około dziury, tworząc nowy polygon. 4. Powinieneś otrzymać nowy wielokąt, powtórz to z każdą ścianą. ~Zamieszczę jeszcze screeny z instrukcji kakaku, może robisz coś źle i dlatego wychodzi ci zły render :) Dam linki do obrazów bo może ktoś się wkurzyć, że zaśmiecam topic :) 1. Tworzysz dwa spliny. http://img195.imageshack.us/img195/7361/35989452.jpg 2. Convertujesz jednego do editable spline. http://img269.imageshack.us/img269/7610/62981582.jpg 3. Wybierasz narzędzie attach. http://img806.imageshack.us/img806/2403/21070653.jpg 4. Wybierasz drugi obiekt i teraz z palety modyfikatorów (prawa strona) wybierasz extrude. http://img5.imageshack.us/img5/5410/63699959.jpg 5. Wybierasz wartość i cieszysz się dziurą ;d http://img44.imageshack.us/img44/1886/88456568.jpg 6. Tutaj render, dla mnie nie wygląda jak dwa boxy, więc pokaż swój to może coś więcej powiemy. http://img442.imageshack.us/img442/2977/64396509.jpg Edytowane 17 Sierpień 201014 l przez factoradic
Napisano 17 Sierpień 201014 l Po co bawić się w łączenie vertexów/edge jak można beliv walnąć a potem bridge na otwarte verty
Napisano 18 Sierpień 201014 l factoradic po co create i meczyc sie z kazdym polygonem, nie lepiej zaznaczyc oba otwory borderem i kliknac bridge?
Napisano 18 Sierpień 201014 l a czy nie prosciej jest zrobic te sciany z boxa a potem poprzez connect (lub inset), delete poly, cap zrobic te okna?? xD
Napisano 18 Sierpień 201014 l ~Kakaku, sajrus, slowiak: jasne, że macie rację i tak jest łatwiej i szybciej, ale po zobaczeniu postów napisanych przez blachu doszedłem do wniosku, że ten pan nie ma za sobą przerobionego żadnego tutoriala na temat poly modelingu, a tym bardziej wiedzy książkowej. Chciałem dać mu najprostszy sposób pod względem małego marginesu zrobienia czegoś źle. Każda metoda jest dobra, osobiście robię jeszcze inaczej niż wy piszecie :)
Napisano 18 Sierpień 201014 l Nie wiem czy o to chodzi ale na wycinanie jest bardzo prosty sposób w compound objects i nazywa sie procutter. Wrzucamy w sciane boxa bez 2 podstaw tak jak na screenie i tniemy :) http://img408.imageshack.us/i/procutter.jpg/
Napisano 18 Sierpień 201014 l Nie ma to jak utrudnić sobie życie. Przecież to się robi spjalnem w 10 sec.
Napisano 18 Sierpień 201014 l Autor nie wiem nadal jak mam wyciac dziure w gzymsie trzy obrazki, jeden procutter drugi boolean trzeci NIC jak wiec zrobic tak zeby nie zniszczylo mi tego gzymsu??
Napisano 18 Sierpień 201014 l skonwertuj do editable poly, zaznacz polygony które chcesz ciąć, pobaw się funkcją slice plane z zaznaczonym ptaszkiem przy split, usuń niepotrzebną cześć.
Napisano 18 Sierpień 201014 l To może ja pomogę ;) Bardziej opisać już chyba się nie da. Skonwertuj gzyms do editable poly (prawy klik na gzyms convert to->editable poly) zaznacz poligony gdzie ma być dziura. Klik prawym -> quick slice i kliknij po kolei jak na obrazku dzięki temu masz nowe krawędzie tam gdzie ma być dziura. Zaznacz poligony i delete. Zaznaczasz krawędzie od dziury przewiń menu po prawej stronie na dół i kliknij cap