Napisano 25 Sierpień 201014 l Witam. Chciałem zapytać, czy jest możliwość wygładzenia vertexów, edgów? Chodzi mi o to, że podczas modelowania samochodu, zamieniłem Plane, na "editable poly", ale nie jestem w stanie zrobić z tego jakiejkolwiek części do tego samochodu, bo wychodzi nierówno, a samych vertexów jest na niej z 50. Załączam screena z jednej z takich części. Podkreślam że dopiero zacząłem zabawę w 3D Maxie : ). Jeśli był już taki temat, to przepraszam i proszę o linka. Z góry dzięki za pomoc.
Napisano 25 Sierpień 201014 l od samochodów specem nie jestem, ale zmienił bym tutka z którego korzystasz, bo jak używasz tak słabych blueprintów i problemy zaczynają się w takich momentach to nie wróży to nic dobrego http://www.max3d.pl/news.php?id=1356 to trochę dla bardziej zaawansowanych, ale bardzo dobry tutek, jak nie najlepszy z tych darmowych jest już w całości więc nie będziesz miał przestojów. Na tej stronie jak pamiętam są też prostsze rzeczy, może od nich powinieneś zacząć ;) Pozdrawiam M.
Napisano 25 Sierpień 201014 l 1. Popraw blueprinty, z tych raczej za dużo nie wymodelujesz. 2. Po co taka siatka? Wątpię by w jakimś tutorialu radzili tak to robić. 3. Poczytaj o turbo smoothie itp. 4. Tutorial, który podał Nowi jest step by step, więc sobie raczej poradzisz, jak nie to szukaj, nawet na youtubie są do tego tutoriale. 5. Obszerny topic na temat modelowania samochodów, polecam : http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=3875 6. Jeżeli blueprinty są dobrej jakości, a tylko w viewporcie się psują to : http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=3232 7. Przepraszam, że w idiotycznych punktach, ale mam problemy ze skupieniem myśli :) Edytowane 25 Sierpień 201014 l przez factoradic
Napisano 25 Sierpień 201014 l Autor Super, dzięki za pomoc. Tylko teraz jeszcze apropo blueprintsów. Nie mogę znaleźć takich, które by miały w miarę wysoką jakość po wsadzeniu do 3D Maxa, a Twojego punktu 6, nie mogę użyć, bo mam wersję 2010 i mam prawie wszystkie opcje gdzie indziej. Dlatego też, czy mogę użyć zdjęć ? Szukam blueprintsów do Lancera Evo X Edytowane 25 Sierpień 201014 l przez Macjej
Napisano 25 Sierpień 201014 l maciej, costumize=>preferences=>viewports=>configure driver: 1024 match bitmap size as closely as possible 512 i we viewporcie powinny byc szczegolowe bitmapy. a siatke za bardzo zageszczasz jak na poczatek modelowania. pozdrawiam, leto A.
Napisano 25 Sierpień 201014 l Autor Opcję znalazłem, dzięki, pewnie się przyda na przyszłość. Ale tutaj, to właściwie nic nie dało. Dalej blueprinty są tragicznej jakości : (. Dlatego powtarzam pytanie, czy mogę użyć zdjęć ? Czy mam sobie darować Lancera Evo X, i coś innego spróbować, skoro nie mogę znaleźć do niego darmowych blueprintów ? Czy robić na tych w złej jakości.. ? Sorry że tak truję, ale już kolejny dzień nad tym siedzę i dosłownie nic nie mam.
Napisano 25 Sierpień 201014 l ja przewaznie robie ze zdjec. latwiej mi sie robi, tylko trzeba znalesc dobre zdjecia. http://www.the-blueprints.com/blueprints-depot/cars/mitsubishi/mitsubishi-lancer-evolution-x-2.gif a taki blueprint zly? leto A. Edytowane 25 Sierpień 201014 l przez duke_leto_2
Napisano 25 Sierpień 201014 l Autor Ja piedziele... Sorry bardzo, naprawdę nie wiem, czemu go nie widziałem, pomimo że byłem na tej stronie. Dzięki Ci bardzo. I dzięki reszcie. Wreszcie mogę zacząć : ).
Napisano 25 Sierpień 201014 l Dobre blueprinty to podstawa :) Jak skończysz bryłę podstawową to załóż wątek w wipie. Zawsze parę osób zobaczy siatkę, wskaże błędy, doradzi. Często błędy popełnione na początku psują cały model, a nie zawsze są łatwe do usunięcia, jak w prawdziwym życiu :)