Gość MikeMO Napisano 6 Wrzesień 2010 Napisano 6 Wrzesień 2010 Witam. Mam takie pytanie. W jaki sposób uzyskać dobry render elewacji (bez zbiegów) w 3ds max + vray? Chodzi dokładnie o to jak uzyskać efekt 2D i wyeliminować zbiegi? Można niby ustawić widok w viewporcie na top, left right, ale wtedy nie mamy kontroli takiej jak w przypadku kamer vrayowskich i wszystko wychodzi zazwyczaj przypalone.Do tej pory elewacje robiłem w archicadzie ustawiając widok 3d jako aksonometrię i wychodziło to dość fajnie. Jednak od niedawna mi to niewystarcza. Jakich używacie świateł? Oraz jak robicie to wy? Może jedynie autocad + kolorki i tekstury w PS?
Lucas Napisano 7 Wrzesień 2010 Napisano 7 Wrzesień 2010 Po prostu ustaw kamerę ortogonalną, nie znam maxowego Vraya ale w tej klasy rendererze napewno to jest:)
Gość MikeMO Napisano 7 Wrzesień 2010 Napisano 7 Wrzesień 2010 nie mogę znaleźć nigdzie tego ustawienia, może ktoś pomoże?
jlidesign Napisano 7 Wrzesień 2010 Napisano 7 Wrzesień 2010 Za dużo by pisać zapoznaj się, no i poszukaj na necie jest tego pełno, tutoriale itp. Przykład http://www.ronenbekerman.com/making-of-uro-house/ Powodzenia i miłej zabawy Ivan
biszkopte Napisano 7 Wrzesień 2010 Napisano 7 Wrzesień 2010 ustaw tak jak pisałeś top lub inne i zminejsz ustawienia suna...powinno dac rade...no do 0.02 :) reszra to istawienia w silniku. powodzenia :)
Dynamico Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 Można zastosować standardową kamerę a jasność wyregulować światłami. Kamera w parametrach na samej górze ma okienko do zaznaczania projekcji ortogonalnej. To działa :-)
Kubaswielgus Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 To ja się przyłącze z pytaniem - czy macie jakiś patent na szyby w widoku ortogonalnym? Jeżeli kamera ustawiona jest pod kątem prostym do szkła to nie ma żadnych refleksów - co jest bardzo prawidłowe, ale w przypadku elewacji bardzo utrudnia życie (wygląda jakby nie było okien).
Lucas Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 Ja wtedy po prostu dorysowuję odbicia w programie 2D, albo zwykły gradient od jakiegoś błękitnego do białego albo wklejając jakieś dobre zdjęcie panoramiczne.
Kubaswielgus Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 No też tak robię Lucas, ale nigdy nie jestem zadowolony z efektu. Próbowałem jeszcze obracać szyby o pewien kąt, ale to bardzo dużo roboty jest i też nie zawsze dobrze wychodzi.
Gość MikeMO Napisano 10 Wrzesień 2010 Napisano 10 Wrzesień 2010 tak też właśnie zrobiłem z standardowa kamerą. I mam podobny problem przy jednej z elewacji jezeli chodzi o te refleksy. Osiągnąłem już wmiare zadowalający mnie efekt i sobie chyba odpuszczę gdyż oddanie projektu zbliża się nieuchronnie :)
biszkopte Napisano 13 Wrzesień 2010 Napisano 13 Wrzesień 2010 moze noisss material na okna maly i juz nie bedzie prostopadle:) tylko taki my nie bylo mega deformacji pozdrawiam
Godzil Napisano 29 Wrzesień 2010 Napisano 29 Wrzesień 2010 Ja jak renderuje elewacje - zawsze robię to z VRaya w pracy - to używam najczęściej zwykłej kamery, ustawiam jej orto i leci. Jasność reguluje światłami a problem z refleksami rozwiązuje dając np. teksturę na około sceny i wyłączam jej VISIBLE TO CAMERA lub malowanka w 2D jak wyżej kolega proponował. Można też spróbować dać teksturę w slot ENVIORMENT materiału szkła... Pozdrawiam
nitoprek Napisano 8 Październik 2010 Napisano 8 Październik 2010 można jeszcze dać hdr'a albo zwykłego plana z tekstura przed budynkiem z teksturą można też zakombinować z materiałem szkła np dać w przezroczystości trochę mniej glossa żeby było większe ziarno na szkle i w miarę mocne odbicie otoczenia z gradientem swoją drogą fajna stronka z tutorialami thx wileki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się