Skocz do zawartości

Architektura: Elewacje, a raczej sposoby ich tworzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Mam takie pytanie. W jaki sposób uzyskać dobry render elewacji (bez zbiegów) w 3ds max + vray? Chodzi dokładnie o to jak uzyskać efekt 2D i wyeliminować zbiegi? Można niby ustawić widok w viewporcie na top, left right, ale wtedy nie mamy kontroli takiej jak w przypadku kamer vrayowskich i wszystko wychodzi zazwyczaj przypalone.Do tej pory elewacje robiłem w archicadzie ustawiając widok 3d jako aksonometrię i wychodziło to dość fajnie. Jednak od niedawna mi to niewystarcza. Jakich używacie świateł? Oraz jak robicie to wy? Może jedynie autocad + kolorki i tekstury w PS?

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie mogę znaleźć nigdzie tego ustawienia, może ktoś pomoże?

Napisano

Można zastosować standardową kamerę a jasność wyregulować światłami. Kamera w parametrach na samej górze ma okienko do zaznaczania projekcji ortogonalnej. To działa :-)

Napisano

To ja się przyłącze z pytaniem - czy macie jakiś patent na szyby w widoku ortogonalnym? Jeżeli kamera ustawiona jest pod kątem prostym do szkła to nie ma żadnych refleksów - co jest bardzo prawidłowe, ale w przypadku elewacji bardzo utrudnia życie (wygląda jakby nie było okien).

Napisano

Ja wtedy po prostu dorysowuję odbicia w programie 2D, albo zwykły gradient od jakiegoś błękitnego do białego albo wklejając jakieś dobre zdjęcie panoramiczne.

Napisano

tak też właśnie zrobiłem z standardowa kamerą. I mam podobny problem przy jednej z elewacji jezeli chodzi o te refleksy. Osiągnąłem już wmiare zadowalający mnie efekt i sobie chyba odpuszczę gdyż oddanie projektu zbliża się nieuchronnie :)

Napisano

Ja jak renderuje elewacje - zawsze robię to z VRaya w pracy - to używam najczęściej zwykłej kamery, ustawiam jej orto i leci. Jasność reguluje światłami a problem z refleksami rozwiązuje dając np. teksturę na około sceny i wyłączam jej VISIBLE TO CAMERA lub malowanka w 2D jak wyżej kolega proponował. Można też spróbować dać teksturę w slot ENVIORMENT materiału szkła...

 

Pozdrawiam

Napisano

można jeszcze dać hdr'a

 

albo zwykłego plana z tekstura przed budynkiem z teksturą

 

można też zakombinować z materiałem szkła np dać w przezroczystości trochę mniej glossa żeby było większe ziarno na szkle i w miarę mocne odbicie otoczenia z gradientem

 

swoją drogą fajna stronka z tutorialami thx wileki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności