Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

Mam takie pytanie. W jaki sposób uzyskać dobry render elewacji (bez zbiegów) w 3ds max + vray? Chodzi dokładnie o to jak uzyskać efekt 2D i wyeliminować zbiegi? Można niby ustawić widok w viewporcie na top, left right, ale wtedy nie mamy kontroli takiej jak w przypadku kamer vrayowskich i wszystko wychodzi zazwyczaj przypalone.Do tej pory elewacje robiłem w archicadzie ustawiając widok 3d jako aksonometrię i wychodziło to dość fajnie. Jednak od niedawna mi to niewystarcza. Jakich używacie świateł? Oraz jak robicie to wy? Może jedynie autocad + kolorki i tekstury w PS?

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 6,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Po prostu ustaw kamerę ortogonalną, nie znam maxowego Vraya ale w tej klasy rendererze napewno to jest:)

Napisano

nie mogę znaleźć nigdzie tego ustawienia, może ktoś pomoże?

Napisano

ustaw tak jak pisałeś top lub inne i zminejsz ustawienia suna...powinno dac rade...no do 0.02 :) reszra to istawienia w silniku.

 

 

powodzenia :)

Napisano

Można zastosować standardową kamerę a jasność wyregulować światłami. Kamera w parametrach na samej górze ma okienko do zaznaczania projekcji ortogonalnej. To działa :-)

Napisano

To ja się przyłącze z pytaniem - czy macie jakiś patent na szyby w widoku ortogonalnym? Jeżeli kamera ustawiona jest pod kątem prostym do szkła to nie ma żadnych refleksów - co jest bardzo prawidłowe, ale w przypadku elewacji bardzo utrudnia życie (wygląda jakby nie było okien).

Napisano

Ja wtedy po prostu dorysowuję odbicia w programie 2D, albo zwykły gradient od jakiegoś błękitnego do białego albo wklejając jakieś dobre zdjęcie panoramiczne.

Napisano

No też tak robię Lucas, ale nigdy nie jestem zadowolony z efektu. Próbowałem jeszcze obracać szyby o pewien kąt, ale to bardzo dużo roboty jest i też nie zawsze dobrze wychodzi.

Napisano

tak też właśnie zrobiłem z standardowa kamerą. I mam podobny problem przy jednej z elewacji jezeli chodzi o te refleksy. Osiągnąłem już wmiare zadowalający mnie efekt i sobie chyba odpuszczę gdyż oddanie projektu zbliża się nieuchronnie :)

Napisano

moze noisss material na okna maly i juz nie bedzie prostopadle:) tylko taki my nie bylo mega deformacji

 

pozdrawiam

Napisano

Ja jak renderuje elewacje - zawsze robię to z VRaya w pracy - to używam najczęściej zwykłej kamery, ustawiam jej orto i leci. Jasność reguluje światłami a problem z refleksami rozwiązuje dając np. teksturę na około sceny i wyłączam jej VISIBLE TO CAMERA lub malowanka w 2D jak wyżej kolega proponował. Można też spróbować dać teksturę w slot ENVIORMENT materiału szkła...

 

Pozdrawiam

Napisano

można jeszcze dać hdr'a

 

albo zwykłego plana z tekstura przed budynkiem z teksturą

 

można też zakombinować z materiałem szkła np dać w przezroczystości trochę mniej glossa żeby było większe ziarno na szkle i w miarę mocne odbicie otoczenia z gradientem

 

swoją drogą fajna stronka z tutorialami thx wileki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.