Napisano 7 Wrzesień 201014 l Witam. Próbuje zrobić biurko, na nim pare rzeczy żeby popróbować sobie ze światłem różne kombinacje, i juz natknąłem się na problem. Chce wyciąć otwory na szafki. (wiem że mogłem tylko przednie drzwi szafek dać, ale chce po prostu wyciąć otwory). Pomyślałem, że 'Odbije' sobie kształty prostokąta na biurku i wytłocze. Robiłem to przez 'Compound Objects' -> 'ShapeMerge'. Pick Shape, zaznaczyłem 3 prostokąty no i niby odbiło. Potem przerobiłem znowu biurko do editable poly i między tymi prostokątami powstały krawędzie. I tak sobie myśle... czy jest to najlepszy sposób na zrobienie takich otworów? Żeby w przyszłości nie było jakiś problemów. Mogłem też Booleanem wyciąć prostokąty w odpowiednich miejscach, ale z tego co wiem Booleana jak sie da to omijać z daleka. Oto co powstało: Zauważyłem też, że tym sposobem przy Wytłaczaniu powstaje pare nie potrzebnych Krawędzi i Wierzchołków. Edytowane 7 Wrzesień 201014 l przez SSparrow
Napisano 7 Wrzesień 201014 l Dodaj po prostu kilka podziałów pionowych i poziomych (loopów) wyznaczających pozycje szuflad i usuń zbędne polygony. Można to zrobić zaznaczając wszystkie krawędzie na obwodzie i dodać opcją "connect" w modyfikatorze edit poly.
Napisano 8 Wrzesień 201014 l Autor Ok w sumie tak sobie teraz myśle że tamto to troche głupie pytanie było ;) Oto jak moja scena wygląda teraz: I ma pare pytań. 1) Widzimy tutaj po lewej stronie np. stopke ramki na zdjęcie, która odbija się po lewej i po prawej stronie, a nie powinna w ogóle, ona po prostu przenika przez ramke (miejsce tam gdzie ma być zdjęcie to plane). Jak sie z tym uporać? Światła sa ustawione po 2 przeciwnych stronach, dlatego mamy z każdego obiektu zawsze 2 cienie. 2) Jakiego modyfikatora użyć, lub po prostu jak wykombinować, żeby rogi książki były okrąglejsze, tak samo jak ta część po lewej stronie. Wiadomo że tam gdzie kartki są klejone, jest taka mała wypukłość i nie wiem jak można to fajnie zrobić. Byłbym bardzie wdzięczny za podpowiedzi :)
Napisano 9 Wrzesień 201014 l 1) ustaw materiał plane'a na 2-sided albo dodaj mu modyfikator shell 2) Chamfer bazowo, ale lepiej to robić mesh smoothem z odpowiednio przygotowaną siatką.
Napisano 9 Wrzesień 201014 l Autor Dzięki za podpowiedzi! :) Idą serducha. Ale... Tak kombinuje z tą książką i Mesh Smoothem i szału dostaje bo jak chce zaznaczyć pare poligonów... to zaznaczają sie też na powierzchni, która jest pod "okładką" czego nie chce :( wiecie jak się z tym uporać? Nie patrzcie na siatke że jest za gęsta, bo to są testy z MS dlatego tak wygląda.
Napisano 9 Wrzesień 201014 l PPM w viewporcie i zaznacz opcję ignore backfacing. Także w polu edycji po skonwertowaniu masz tą opcję dostępną.
Napisano 9 Wrzesień 201014 l Autor factoradic, uwierz mi, że tak właśnie mam zaznaczone. Ignore backfacing, czyli ignoruje płaszczyzny po 2 stronie, ale... dalej już zaznacza. Widzisz, ta cała okładka to 1 przedmiot. Zaznacza 1 płaszczyzne, 2 omija i zaznacza też 3... a Ignore Backfacing mam włączone. Dlatego nie wiem jak to rozkminić :(