SSparrow Napisano 7 Wrzesień 2010 Napisano 7 Wrzesień 2010 (edytowane) Witam. Próbuje zrobić biurko, na nim pare rzeczy żeby popróbować sobie ze światłem różne kombinacje, i juz natknąłem się na problem. Chce wyciąć otwory na szafki. (wiem że mogłem tylko przednie drzwi szafek dać, ale chce po prostu wyciąć otwory). Pomyślałem, że 'Odbije' sobie kształty prostokąta na biurku i wytłocze. Robiłem to przez 'Compound Objects' -> 'ShapeMerge'. Pick Shape, zaznaczyłem 3 prostokąty no i niby odbiło. Potem przerobiłem znowu biurko do editable poly i między tymi prostokątami powstały krawędzie. I tak sobie myśle... czy jest to najlepszy sposób na zrobienie takich otworów? Żeby w przyszłości nie było jakiś problemów. Mogłem też Booleanem wyciąć prostokąty w odpowiednich miejscach, ale z tego co wiem Booleana jak sie da to omijać z daleka. Oto co powstało: Zauważyłem też, że tym sposobem przy Wytłaczaniu powstaje pare nie potrzebnych Krawędzi i Wierzchołków. Edytowane 7 Wrzesień 2010 przez SSparrow
Robertus Napisano 7 Wrzesień 2010 Napisano 7 Wrzesień 2010 Dodaj po prostu kilka podziałów pionowych i poziomych (loopów) wyznaczających pozycje szuflad i usuń zbędne polygony. Można to zrobić zaznaczając wszystkie krawędzie na obwodzie i dodać opcją "connect" w modyfikatorze edit poly. 1
SSparrow Napisano 8 Wrzesień 2010 Autor Napisano 8 Wrzesień 2010 Ok w sumie tak sobie teraz myśle że tamto to troche głupie pytanie było ;) Oto jak moja scena wygląda teraz: I ma pare pytań. 1) Widzimy tutaj po lewej stronie np. stopke ramki na zdjęcie, która odbija się po lewej i po prawej stronie, a nie powinna w ogóle, ona po prostu przenika przez ramke (miejsce tam gdzie ma być zdjęcie to plane). Jak sie z tym uporać? Światła sa ustawione po 2 przeciwnych stronach, dlatego mamy z każdego obiektu zawsze 2 cienie. 2) Jakiego modyfikatora użyć, lub po prostu jak wykombinować, żeby rogi książki były okrąglejsze, tak samo jak ta część po lewej stronie. Wiadomo że tam gdzie kartki są klejone, jest taka mała wypukłość i nie wiem jak można to fajnie zrobić. Byłbym bardzie wdzięczny za podpowiedzi :)
Hynol Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 1) ustaw materiał plane'a na 2-sided albo dodaj mu modyfikator shell 2) Chamfer bazowo, ale lepiej to robić mesh smoothem z odpowiednio przygotowaną siatką. 1
SSparrow Napisano 9 Wrzesień 2010 Autor Napisano 9 Wrzesień 2010 Dzięki za podpowiedzi! :) Idą serducha. Ale... Tak kombinuje z tą książką i Mesh Smoothem i szału dostaje bo jak chce zaznaczyć pare poligonów... to zaznaczają sie też na powierzchni, która jest pod "okładką" czego nie chce :( wiecie jak się z tym uporać? Nie patrzcie na siatke że jest za gęsta, bo to są testy z MS dlatego tak wygląda.
factoradic Napisano 9 Wrzesień 2010 Napisano 9 Wrzesień 2010 PPM w viewporcie i zaznacz opcję ignore backfacing. Także w polu edycji po skonwertowaniu masz tą opcję dostępną.
SSparrow Napisano 9 Wrzesień 2010 Autor Napisano 9 Wrzesień 2010 factoradic, uwierz mi, że tak właśnie mam zaznaczone. Ignore backfacing, czyli ignoruje płaszczyzny po 2 stronie, ale... dalej już zaznacza. Widzisz, ta cała okładka to 1 przedmiot. Zaznacza 1 płaszczyzne, 2 omija i zaznacza też 3... a Ignore Backfacing mam włączone. Dlatego nie wiem jak to rozkminić :(
Rekomendowane odpowiedzi