Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jak spowodować aby obiekt po przeskalowaniu miał prawidłowe parametry rozmiarów.

Na przykład: box o wymiarach 100x100x100 cm po przeskalowaniu na wszystkich osiach do 10% pierwotnej wielkości nadal ma w parametrach wymiary 100x100x100 mimo że w scenie zmniejszył się 10 krotnie. Sprawia to trudność podczas nakładania mapowania. Mam trochę różnych obiektów typu krzesła, lampy itp. ale muszę je przeskalowywać i to jeszcze z zamianą cali na centymetry. Stosując prawidłowe rozmiary UVW dla mapowania wychodzi dziwactwo.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

U mnie w 2010 nie ma takiego modyfikatora, jest samo Xform, ale to nic nie daje...

Napisano

nakładasz Xform, potem w panelu modify klikasz reset selected i na końcu konwertujesz obiekt na poligony

Napisano

Dzięki, już znalazłem :)

Jeszcze 1 pytanie w temacie...

Mianowicie, da radę zrobić tak, żeby wymiary obiektu były wyświetlane na bieżąco gdzieś na vievporcie, tak jak współrzędne położenia?

Tak żebym nie musiał za każdym razem wchodzić w Obiect Properties żeby znać wymiary.

Napisano

Prawy klik wyskakuje mi skalowanie, ale chyba procentowe, bo wszędzie jest sto, a ja chciałbym mieć wymiary w cm, z możliwością wpisywania wymiarów na bieżąco, tak jak w panelu Modify...

Tak się nauczyłem już modelować i jak wymodeluję obiekt, po czym chcę, żeby miał dokładnie 15cm, to wpisać 15cm jest dużo łatwiej, niż przeliczać to na procenty...

Napisano

Nie polecam stosowac xforma. Po takiej operacji i uzywaniu skina czasem przy przesuwaniu envelop nastepuje jakby zdublowana translacja. Lepiej zrobic plane 1X1 w miejscu pivota i zaatachowac do tego mesh a nastepnie z mesha usunac oba fejsy plejna. Jeszcze lepiej, szczegolnie podczas modelowania skalowac komponenty mesha zamisat jego transformacje.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności