xxxander3000 Napisano 11 Wrzesień 2010 Share Napisano 11 Wrzesień 2010 (edytowane) Witam Was. Jestem początkującym w modelowaniu w 3ds Max. Robię bmw mam już praktycznie całą karoserię, wszystko na razie robię jako jedna całosć tylko oddzielam szczelinami. klapy drzwi, listwy jako całość karoserii. I mam takie pytanko co robić razem z karoserią a co oddzielnie. Czy to co już mam zderzaki i listwy mam zostawić razem ? Jak robić lampy ? czy lampy robić oddzielne ? czy razem z karoserią.. i jeszcze grill i uszczelki szyb. Proszę ogolnie o szczegółowe wskazówki jak lepiej działać. Jeszcze mam pytanko jak najlepiej zrobić szyby, tzn. jak utworzyć powierzchnie szyby w jej otwór. I ak prosto zrobić szczeline w kształcie koła ? Z góry dziękuje za pomoc. Ps. Jest gdzieś do ściągnięcia ten tutorial http://max3d.pl/news.php?id=1127 bo już chyba filmik usunięty, coś mi nie chce nic wyświetlić. Edytowane 11 Wrzesień 2010 przez xxxander3000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdiJager Napisano 11 Wrzesień 2010 Share Napisano 11 Wrzesień 2010 Nie ma zasady na to z ilu obiektów ma się składać model (z wyj. game artu). Twórz jak Ci się wydaje, że będzie wygodniej. Jak zrobisz oddzielnie to będzie Ci łatwiej zapanować na siatką, ale za to pojawią się problemy z wkomponowaniem części w jedną całość. Robiąc z jednego mesha, unikniesz tego problemu, ale otrzymasz masakryczną siatkę na której bardzo trudno będzie dodawać coraz więcej detalu, a poprawianie bugów będzie istną katorgą. Coś za coś. Co do szyby... hm miałem kiedyś podobny problem i też nie bardzo wiedziałem jak się za niego wziąć (może ktoś ma jakiś pomysł?). Ja wymodelowałem całość bez szyb, a potem użyłem insetu i extrude. Szczelinę wymodelujesz ręcznie za wzór dostawiając sobie cylinder. Ewentualnie jak masz w tym miejscu prostą siatkę możesz się posłużyć boolanem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CgBartosz Napisano 14 Wrzesień 2010 Share Napisano 14 Wrzesień 2010 I przy bardzo duzej ilosci obiektow warto po modelowaniu poattachowac logcznie meshe w kilka glownych gdyz max ma wtedy mnie transformacji do liczenia i szybciej viewport smiga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macias4 Napisano 17 Wrzesień 2010 Share Napisano 17 Wrzesień 2010 Znajdź w necie tutorial o modelowaniu fiata 500, prawdopodobnie na 3dtotal. Znajdziesz tam wiele odpowiedzi na Twoje pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi