Nimrod Napisano 22 Maj 2004 Napisano 22 Maj 2004 Dłubie sobie ostatnio takie o to kręgle i mam parę pytań problemów (sorry, że Interia, ale mam jakiś problem z lycosem :/, zreszta obrazek nie ma tu nic do rzeczy...) 1. Chcę zrobić animację z użyciem reactora. Czy możliwe jest zrobienie za jego pomocą całej animacji (tj bez mojej ingerencji), tzn że kula spada toczy się w kierunku kręgli i rozbija je, czy będę musiał częśc robić ręcznie a część reactorem? 2. Próbowałem już trochę sam dłubać w reactorze jednak to co wychodzi na prostych modelach 100-200 poly (robilem akurat spadek kuli uzywajac SB Collection + SoftBody dla kuli później toczenie się helperem reactora Motor), przy modelach tych których chę użyc strasznie się wszystko kaszani, nie wiem w czym problem... 3. Po za tym jeżeli nawet dam kuli SB przy spadku zmienia swoją postać, chyba że ustawię stiffness na 100 i więcej, czy da się jakoś to ominąć by kula była po prostu \"sztywna\"? 4. Pytanie trochę z innej beczki: gdy chcę przegrać pliki na ftp w lycosie (używam Total Commandera) nawet nie zaczyna ich kopiować, z innymi ftpami nie miałem takich problemów np. Interia. Ktoś ma jakiś pomysł, lub zna jakiś dobry darmowy klient ftp? Na razie tyle, choć sądzę, że pytan będzie więcej. A i używam reactora w 3ds maxie 5 i przejrzałem tamtejsze tutoriale, które też są tylko na prostych obiektach :(. Z góry dzięki za pomoc.
Ametyst Napisano 22 Maj 2004 Napisano 22 Maj 2004 Nie odpowiem moze na pytania ale... Fajne kregle :) i kula z trzema dziurkami :]
Gość User190 Napisano 23 Maj 2004 Napisano 23 Maj 2004 Niooom - ładne, łądne, tylko rowki zbyt kwadratowe!! :) Co do pytań - da się wszystko zrobić za pomocą reactora, można ustawić kulę jako obiekt sztywny i teoretycznie jak dobrze poustawiasz opcje to nawet an takich obiektach wszystko powinno działać bez zarzutu... sorki, że bez konkretów, ale z reactorem miałem do czynienia chwilkę temu i nie pamiętam co i jak tam było, a teraz jest wcześnie rano i nie chce mi się włączać maxa..
kozioo Napisano 23 Maj 2004 Napisano 23 Maj 2004 Jasne, że sięda reactorem:) Ja bym to zrobiłe mniej więcej tak: 1. tworzymy kolekcje Rb, dodajemy tam tą kulę, kręgle i podłoże 2. Tworzymy ręcznie kawałek (3-5 klatek) animacji, dzięki której kula ma rotacje i porusza się w odpowiednią stronę:) 3. W zakładce properties reactora (menu utilities) ustawiamy dla kuli mase i współczynnik tarcia (pewno jakiś malutki). Potem to samo dla kręgli. Następnie zmianiamy dla nich metode wykrywania kolizji na mesh (dla kuli \"bounding sphere\"). Jeśli o niczym nie zapomniałem (w co szczerze wątpie ;P) to powinno zadziałać :)
Nimrod Napisano 23 Maj 2004 Autor Napisano 23 Maj 2004 Wielkie dzięki. Jak znajdę trochę czasu to wypróbuję... A co do modeli, to na razie większość tylko prowizorka, jedynie kręgle są już w wersji ostatecznej. Jak tylko coś mi się uda osiągnąć to na pewno tu wrzucę, tylko muszę jeszcze się z tym lycosem uporać.
sith_LORD Napisano 23 Maj 2004 Napisano 23 Maj 2004 obrazek w caloci sie mi nie laduje..ale z tego co juz widac to popracuj przede wszystkim nad oswietleniem..powodzenia
Nimrod Napisano 23 Maj 2004 Autor Napisano 23 Maj 2004 Na razie to tylko brasilowy sky light, bo na razie nie to najważniejsze... Dzięki kozioo jakoś sobie poradziłem. Wprawdzie oprócz RB Collection dodatkowo do ruchu kuli użyłem Motora, czyli bez ręcznej animacji o której pisałeś. Jest jeszcze tylko jeden mankament. Otóż zanim kula doleci do kegli kręgle same się przewracają zawsze w tą samą stronę. Na początku jakby lekko odskakują od podłoża i się przewracają. Grawitacje mam ustawioną tylko w dół, i próbowałem manipulować różnymi opcjami ale nadal jest to samo... Może to coś z środkiem ciężkości ale nie wiem gdzie go ustawić, jeżeli jest coś takiego... nie wiem. Proszę o pomoc.
Pawkiller Napisano 20 Czerwiec 2004 Napisano 20 Czerwiec 2004 Miałem podobny problem. Chodzi o wykrywanie kolizji. w opcjach adwenced w reactorze możemy ustawiać skale 1m(rzeczywisty)=x metrów(maxowych) {mam nadzieję że rozumiesz}. Trochę wyżej znajduje się liczba przedstawiająca minimalną odległość obiektów w celu wykrycia kolizji. I teraz najważniejsze. JEŻELI OBIEKTY, W TYM WYPADKU KRĘGLE I PODŁOŻE, ZNAJDYJĄ SIĘ BLIŻEJ SIEBIE NIŻ MINIMALNA ODLEGŁOŚĆ WYKRYCIA KOLIZJI PRZELICZONA PRZEZ SKALĘ MAXA, TO MAXIK ZACZYNA WARIOWAĆ. TO ZNACZY PODŁOGA JAKBY WYPLUWA Z SIEBIE KRĘGLE. Więc wystarczy że podniesiesz trochę kręgle lub zmniejszysz wartosć odległości wykrycia kolizji.
Nimrod Napisano 29 Czerwiec 2004 Autor Napisano 29 Czerwiec 2004 Animka gotowa :), nie jest idealnie, ale to tylko ćwiczenie, kto chce obejrzeć zapraszam tutaj (998 KB) KRĘGLE Komentarze mile widziane. PS. Zdaję sobie sprawę z kilku błędów, a z kilku pewnie nie, mimo to raczej już nie będe nic zmieniał, zabieram się za coś innego PS 2. Sorry za Interie :/ może niedługo znajde trochę czasu to zmienię na coś lepszego. [Wyedytowany dnia 29-6-04 > Kłobuc]
Nimrod Napisano 22 Wrzesień 2004 Autor Napisano 22 Wrzesień 2004 Heh nikt nie pokusil sie o zadne komentarze, moze to przez ta nieszczesna interie a wiec przenioslem (wreszcie) animke na inny serwer :) Tu mozna ja pobrac i obejrzec (1mb): ANIMKA kodek: chyba xvid
Kris_R Napisano 22 Wrzesień 2004 Napisano 22 Wrzesień 2004 No :) Też lubię reactora :) Fajny jest nie? :p Nie bardzo jest co oceniać... jako ćwiczenie na poznawanie reacotra to w sam raz... myślę że udane... zaliczam :) 4+
Jim mee Napisano 9 Marzec 2005 Napisano 9 Marzec 2005 nie wiem czy jeszcze to czytasz ... jestemlama , ale zauważ: kregle są lekkie jak cholera (mozna takie wyrazy pisać ?? ) . Gdy ciężka kula uderzy odpowiednio w ten pierwszy on zapieprza gdzieś na stronę najczęściej , poza tym kręgle robią fikołki i w ogole, a nie tylko nawzajem się rozpychają. A to ... taki inny detal , dziurki w kulce są nie głębokie , i na taką prędkość powinny znacznie szybciej się okręcać (pojawiać do kamerki) Sorki jak cos powtóżyłem ... nie czytałem całego .. jak to sie nazywa .. topic , post ? Yo.
Kris_R Napisano 10 Marzec 2005 Napisano 10 Marzec 2005 Można używać takich słów jak cholera Jim :) Byle z umiarem :p.... a animka.. pewno. ma braki.. ja sam oceniłem ją na 4+ a nie 5... właśnie dlatego :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się