Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich użytkowników forum! :)

Jestem początkującą osobą w dziedzinie grafiki 3D i stworzyłem ten wątek by zaczerpnąć parę technicznych opinii na temat modelowania obiektów i sceny, które chciałbym doprowadzić do końca. Wiem, że są wśród Was profesjonaliści, maniacy i ludzie, dla których grafika to z pewnością przeniesienie wyobraźni do świata rzeczywistego. Na pewno porady, które mam nadzieję się tu pojawią, będą dla mnie bardzo pomocne w pierwszych krokach. Być może rzuciłem się na zbyt wielką wodę z takim projektem, ale uważam, że tylko przy dużym natłoku różnych elementów jestem w stanie poduczyć się zarówno modelowania jak i doboru materiałów. Proszę o wyrozumiałość i prawdziwą krytykę. Podstawy jakieś już złapałem i wiem jakie są metody nakładania tekstur, co to jest ambient occlusion, area lights, jakie są dostępne metody cieniowania, hdr, gloss, bump mapping, podziały subsurface, sss, bardzo podstawowe operacje na węzłach.

O modelowanym obiekcie wiem bardzo dużo. Zajmuję się w wolnych chwilach motoryzacją i jestem zagorzałym fanem F1 :)

Program, który jest używany do modelowania to Blender v2.49b + Blender Internal Render. Szału nie ma, bo nie stać mnie na komercyjne odpowiedniki takie jak np. 3DS Max czy Maya.

Prezentuję poniżej kilka renderów nad którymi spędziłem sporo czasu oraz co do których mam masę wątpliwości i w których sporo rzeczy mi nie pasuje. Mianowicie chodzi o dobór odpowiedniego studia, kolory palety lakierów Ferrari, gra świateł, ujęcia, materiały. Ogółem wszystko :D

Dobra. Dosyć gadaniny. Obiecane rendery:

f10redorange.png

f10stwheel.png

bbsf10wheel11.png

Edytowane przez Podstavsky
brak załącznika :)
  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Początkujący? Ja jestem początkujący, tak dla ścisłości. :)