Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich użytkowników forum! :)

Jestem początkującą osobą w dziedzinie grafiki 3D i stworzyłem ten wątek by zaczerpnąć parę technicznych opinii na temat modelowania obiektów i sceny, które chciałbym doprowadzić do końca. Wiem, że są wśród Was profesjonaliści, maniacy i ludzie, dla których grafika to z pewnością przeniesienie wyobraźni do świata rzeczywistego. Na pewno porady, które mam nadzieję się tu pojawią, będą dla mnie bardzo pomocne w pierwszych krokach. Być może rzuciłem się na zbyt wielką wodę z takim projektem, ale uważam, że tylko przy dużym natłoku różnych elementów jestem w stanie poduczyć się zarówno modelowania jak i doboru materiałów. Proszę o wyrozumiałość i prawdziwą krytykę. Podstawy jakieś już złapałem i wiem jakie są metody nakładania tekstur, co to jest ambient occlusion, area lights, jakie są dostępne metody cieniowania, hdr, gloss, bump mapping, podziały subsurface, sss, bardzo podstawowe operacje na węzłach.

O modelowanym obiekcie wiem bardzo dużo. Zajmuję się w wolnych chwilach motoryzacją i jestem zagorzałym fanem F1 :)

 

Program, który jest używany do modelowania to Blender v2.49b + Blender Internal Render. Szału nie ma, bo nie stać mnie na komercyjne odpowiedniki takie jak np. 3DS Max czy Maya.

 

Prezentuję poniżej kilka renderów nad którymi spędziłem sporo czasu oraz co do których mam masę wątpliwości i w których sporo rzeczy mi nie pasuje. Mianowicie chodzi o dobór odpowiedniego studia, kolory palety lakierów Ferrari, gra świateł, ujęcia, materiały. Ogółem wszystko :D

 

Dobra. Dosyć gadaniny. Obiecane rendery:

f10redorange.png

f10stwheel.png

bbsf10wheel11.png

Edytowane przez Podstavsky
brak załącznika :)
  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Początkujący? Ja jestem początkujący, tak dla ścisłości. :)

Proponowałbym najpierw skończyć modelowanie, a dopiero później zacząć teksturować i bawić się materiałami. Bardzo fajnie wyszedł lakier ale czy w f1 one nie są nieco bardziej matowe? Zmniejsz trochę wielkość zdjęć

i wrzucaj więcej.

 

Biję pokłony za ruszenie samochodu w blenderze. Ja mam problem z żarówką ;P

 

pzd. Daniel

Napisano

Po pierwsze bardzo dziękuję za zainteresowanie!

Te tekstury to nie finalna robota - takie przymiarki :) A dlatego zacząłem zabawę z materiałami, bo mam stosunkowo słaby komputer do takich renderów i boję się, że w późniejszej fazie (gdy będzie więcej elementów) oczekiwanie na testowy kadr będzie trwało wieczność. Lakier jest taki troszkę błyszczący, bo bardziej matowy wychodzi strasznie sztuczny. Pewnie kwestia dopracowania :)

 

Eddy_ clay to taki siwy materiał bez speculara, tak? A siatkę nie wiem jak mam pokazać, żeby było czytelnie. Sugestie? :)

Napisano

Wrzucam zatem takie szare cuś, co się przed chwilą pojawiło i render od frontu :)

f10fronttest.th.png

 

f10fronttestclay.th.png

 

f10sidetestclay.th.png

 

f10toptestclay.th.png

 

Te clay'e pokazują nierówności, tak?

Aha - zapomniałem dodać, że model nie ma wielu łączeń pomiędzy jedną a drugą połową monokoku. Cały czas coś dodaję, poprawiam i strasznie dużo czasu takie dokładne scalanie połówek pochłania (stąd zaniedbanie w tym kierunku) :)

Zresztą co ja tłumaczę. Sami zapewne dobrze to wiecie.

 

PS: wrzucam miniaturki, bo rzeczywiście takie duże ujęcia rozjeżdżają forum.

Napisano

O to chodzi tylko zmniejsz rozdziałkę na komputerze i wrzucaj tak jak te pierwsze.

(ludzie są leniwi, nie chcę się klikać) ;)

Nie wiem tylko czy z dziobem coś się nie stało ale chyba się mylę.

 

pzd. Daniel.

Napisano

Jedidan12 tak zrobię przy następnym upie ;) Z dziobem jest ewidentnie coś nie tak, bo przyjrzałem się dokładnie i chyba trochę za mocno face'y są powyginane.

 

Brazniew Viewport to okno edycji czasu rzeczywistego w OpenGL'u tak? Korzystam z Blendera i do końca nie łapię tych 3DS Maxowych nazw :)

 

Dzięki za odpowiedzi Panowie! Pozdrawiam!

 

PS: mam jeszcze pytanie jeśli się ktoś zna na Blenderze. Jak wyrenderować siatkę na modelu a nie samego wireframe'a?

Napisano

PS: mam jeszcze pytanie jeśli się ktoś zna na Blenderze. Jak wyrenderować siatkę na modelu a nie samego wireframe'a?

He, he... ja nawet nie wiem czy da się tak w Max'ie :P Siatkę robiłem zawsze przez Print Screen w viewpor'cie, w trybie Hidden Line (w blendzie, w opcjach okna 3d View podczas trybu edycji)

 

btw. Pewnie je znasz ale tak na wszelki wypadek, genialne tutki: http://www.blendercookie.com/

Jakiś czas temu dał mi ten link wesol. Chwała mu!

 

pzd. Daniel

 

//edit: Za dużo "W" :P

Napisano

na siatkę w blenderze masz kilka sposobów, m.in:

 

- tryb edycji, przełączasz na edge i klikasz 'render this window' - wśród przycisków na pasku okna 3D.

 

- kopiujesz obiekt i jednego ustawiasz tak zeby renderowalo samą siatkę, a drugi zostawiasz tak jak był.

 

;) pierwszy sposób bardziej czytelny i dużo szybszy.

Napisano (edytowane)

To jest hebel z półosią. Tylko narazie bez zacisku :) Chcę zrobić jeszcze osłonę tarczy i taki specjalny materiał izolacyjny pokrywający powierzchnie tarczy (frontową i tylnią).

 

Dzięki Jedidan12 za opinię!

 

Piotrek.

 

EDIT: jeszcze jedno ujęcie:

claybrakesf102.png

Edytowane przez Podstavsky
Napisano

Naprawdę fajnie. Nie znalazłem żadnych błędów chociaż się starałem :)

Ale może to wina pory :P

 

Keep working. Daniel.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności