Skocz do zawartości

Silniki - telefony


wizz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

mmm unity :) nie wiedzialem ze to tez na telefony engin :) thx, jeszcze jakieś ? Ktoś kiedyś próbowal coś w tym temacie robić? Tzn w produkcji na telefony, zwlaszcza iphony. Fajnie by było gdyby się ktoś podzielił swoimi doświadczeniami w tym temacie :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enginów jest wiele, wspomniane unity, sio2, czy shiva3d, do której zakupu sam się nawet przygotowywuję.

 

dobrze sprawdziłeś Shive w działaniu?

 

jakiś rok temu robiłem taki mały research na potrzeby konkretnego projektu gry, bardzo zaciekawiła nas Shiva bo była w odpowiednim przedziale cenowy a prezentacja silnika robiła spore wrażenie, był to jeden faworytów w zestawieniu kilku silników w którym między innymi znalazły się Shiva oraz Unity

 

w momencie jak doszło do konkretnych testów to okazało się, że Shiva jest bardzo nieprzyjemnym środowiskiem - ma fatalny workflow, osobiście nie znam gorzej zaprojektowanego toolsetu, biorąc pod uwagę profesjonalne produkty

 

dla mnie Shiva mogłaby mieć 2 razy więcej ficzerów, być sporo tańsza a i tak nie zagroziłaby Unity

 

to własnie po tych testach, ów silniczek, urósł w moich oczach - ma zadowalający zestaw ficzerów (lista dość szybko się wydłuża), ale to co czyni go super skutecznych narzędziem to właśnie niesamowity workflow

 

po testach sporządzałem dokumentacje, także jeżeli ktoś jest ciekaw konkretnych argumentów, to mogę to odkopać i wybrać co ciekawsze fragmenty

 

moja rada jest taka - jeżeli

  • pracujecie nad małym albo średnim projektem
  • szukacie technologii dzięki której będziecie mogli od razu zacząć pracować nad grą a nie nad rozbudową i dopasowywaniem narzędzi

to wybór ogranicza się IMO do Unity i UDK, ponadto jeżeli chodzi o iPhona/iPada to poczekałbym z wykorzystaniem technologii od Epica, bo dopiero co weszła na te platformy, i chyba nie jest jest oficjalnie dostępna dla klientów (?)

 

a jeżeli chodzi o darmowe silniki, to jedynie wiem, że Cocos2d daję radę, chociaż to bardziej framework niż silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego Mara za wartościowy wpis!

Również zastanawiam się jeszcze nad unity, póki co również patrzyłem na cenę - shiva 4k, unity 5k + dopłata za wersję na mobilne urządzenia - ale to dopiero będzie problemem za jakieś 2 - 3 miesiące, tak więc jeszcze jest czas potestować.

Co do featuresów - to co widziałem w najnowszej wersji shivy spodobało mi się bardzo, i uważam że w pełni wystarczy dla zaspokojenia moich potrzeb, możliwe że rok temu wyglądąło to biedniej.

Z unity mam kontakt w pracy, wygląda przyjemnie, bardzo solidnie napisany engine - jednak nie mi się na te tematy wypowiadać, ja prostym grafikiem tylko jestem.

Shiva3d tylko w wersji trial ściągnąłem, wyglądało bardzo przyjemnie, da się dosłownie z klocków poskładać prostą aplikację - jestem przeciwnikiem wynajdywania koła od nowa - liczy się efekt głównie - dlatego np nie rzucam się na 'omgomgnapiszmy własny silnik do gry', jak 80% ludzi z takiego gamedev.pl, co kończy się zazwyczaj na napisaniu kamery i importu modeli w obj (coś czuję że ludzie którzy wiedzą że o nich piszę, znienawidzą mnie jeszcze mocniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności