Napisano 23 Wrzesień 201014 l Modyfikuje sobie rig skaczącej kostki. Jest kilka kontrolek sterujących translacją i wyginaniem lattice. Skopiowałem główny Lattice kilka razy, zmodyfikowałem jak trzeba, dałem blendshapy i teraz w głównym lattice mam w inputsach atrybuty którymi mogę sobie machać, rusza się to okej tak jak ma się ruszać. Teraz w czym tkwi patent. Chce zrobić ruszanie łapą. Mam sferę (zgrupowana do konkretnej kontrolki) i chciałbym żeby za pomocą poruszania tej sfery (zmiany w translacji) mógł sterować tymi wartościami z głównego lattice. Chyba coś tam w hypershade się ustawia, jak to nie wiem. (dodam że nie mam dźwięku dlatego videotutoriale odpadają) Jakieś pomysły?
Napisano 23 Wrzesień 201014 l Autor Dziki za rade ale nie umiem. :( Ładuje sferke jako Driver i zaznaczam sobie powiedzmy translateX, jako Driven ładuje wartość która odpowiada za wyciąganie łapy w osi X. Daje key i jak macham kluką to nie działa, nie zmienia mi wartości. Gdzie popełniam błąd?
Napisano 23 Wrzesień 201014 l Autor Ale fajne, działa! :) Teraz pytanko jak zrobić ograniczenie poruszania tej sferki? Jeszcze jedno pytanko. Jak macham sferką w jednej osi to lattice deformuje się w drugą stronę, jak zamienić żeby zamieniała wartości na minusowe np? [Edit] Ok. Zmodyfikowałem lattisy i jest wszystko okej. ;) Dzięki. Edytowane 23 Wrzesień 201014 l przez Monio
Napisano 23 Wrzesień 201014 l Najprościej limitować przesuniecia po prostu w atrybut edytorze w Limit Information->Translate a co do deformowania w drugą stronę to jeżeli masz lattica i mozesz go wyedytować to git ale jak będziesz miał w przyszłości taka sytuację to przepuść sobie połączenie wcześniej przez multiply/devine node z wartością -1 i po sprawie - programistycznych umiejętności do tego nie trzeba - trzeba tylko wiedzieć jak łączyć i tworzyć nody np. w hypershadzie.
Napisano 23 Wrzesień 201014 l Autor Dzięki za info. Tak myślałem że w przyszłości będę musiał jakoś ogarnąć tą zamiane wartości w drugą mańkę, już widzę tego noda w hypershade, przyda się. :) Zaraz zlimituje kulki i będę miał gotowego riga. Szkoda tylko że podczas edytowania riga zmasakrowało mi połowę animacji. ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto