Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Modyfikuje sobie rig skaczącej kostki.

Jest kilka kontrolek sterujących translacją i wyginaniem lattice.

Skopiowałem główny Lattice kilka razy, zmodyfikowałem jak trzeba, dałem blendshapy i teraz w głównym lattice mam w inputsach atrybuty którymi mogę sobie machać, rusza się to okej tak jak ma się ruszać.

Teraz w czym tkwi patent. Chce zrobić ruszanie łapą. Mam sferę (zgrupowana do konkretnej kontrolki) i chciałbym żeby za pomocą poruszania tej sfery (zmiany w translacji) mógł sterować tymi wartościami z głównego lattice. Chyba coś tam w hypershade się ustawia, jak to nie wiem.

 

(dodam że nie mam dźwięku dlatego videotutoriale odpadają)

Jakieś pomysły?

 

jakt.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 961
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dziki za rade ale nie umiem. :(

 

Ładuje sferke jako Driver i zaznaczam sobie powiedzmy translateX, jako Driven ładuje wartość która odpowiada za wyciąganie łapy w osi X. Daje key i jak macham kluką to nie działa, nie zmienia mi wartości. Gdzie popełniam błąd?

Napisano
  • Autor

Ale fajne, działa! :) Teraz pytanko jak zrobić ograniczenie poruszania tej sferki?

 

Jeszcze jedno pytanko. Jak macham sferką w jednej osi to lattice deformuje się w drugą stronę, jak zamienić żeby zamieniała wartości na minusowe np?

 

[Edit] Ok. Zmodyfikowałem lattisy i jest wszystko okej. ;) Dzięki.

Edytowane przez Monio

Napisano

Najprościej limitować przesuniecia po prostu w atrybut edytorze w Limit Information->Translate a co do deformowania w drugą stronę to jeżeli masz lattica i mozesz go wyedytować to git ale jak będziesz miał w przyszłości taka sytuację to przepuść sobie połączenie wcześniej przez multiply/devine node z wartością -1 i po sprawie - programistycznych umiejętności do tego nie trzeba - trzeba tylko wiedzieć jak łączyć i tworzyć nody np. w hypershadzie.

Napisano
  • Autor

Dzięki za info. Tak myślałem że w przyszłości będę musiał jakoś ogarnąć tą zamiane wartości w drugą mańkę, już widzę tego noda w hypershade, przyda się. :)

 

Zaraz zlimituje kulki i będę miał gotowego riga. Szkoda tylko że podczas edytowania riga zmasakrowało mi połowę animacji. ;)

Napisano

Gnomony wszystko pokazują :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności