Monio Napisano 23 Wrzesień 2010 Share Napisano 23 Wrzesień 2010 Modyfikuje sobie rig skaczącej kostki. Jest kilka kontrolek sterujących translacją i wyginaniem lattice. Skopiowałem główny Lattice kilka razy, zmodyfikowałem jak trzeba, dałem blendshapy i teraz w głównym lattice mam w inputsach atrybuty którymi mogę sobie machać, rusza się to okej tak jak ma się ruszać. Teraz w czym tkwi patent. Chce zrobić ruszanie łapą. Mam sferę (zgrupowana do konkretnej kontrolki) i chciałbym żeby za pomocą poruszania tej sfery (zmiany w translacji) mógł sterować tymi wartościami z głównego lattice. Chyba coś tam w hypershade się ustawia, jak to nie wiem. (dodam że nie mam dźwięku dlatego videotutoriale odpadają) Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 23 Wrzesień 2010 Share Napisano 23 Wrzesień 2010 Add Attribute + Set Driven Key ew. Expressions. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 23 Wrzesień 2010 Autor Share Napisano 23 Wrzesień 2010 Dziki za rade ale nie umiem. :( Ładuje sferke jako Driver i zaznaczam sobie powiedzmy translateX, jako Driven ładuje wartość która odpowiada za wyciąganie łapy w osi X. Daje key i jak macham kluką to nie działa, nie zmienia mi wartości. Gdzie popełniam błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartolomeo Napisano 23 Wrzesień 2010 Share Napisano 23 Wrzesień 2010 a zwykły connection editor ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 23 Wrzesień 2010 Autor Share Napisano 23 Wrzesień 2010 (edytowane) Ale fajne, działa! :) Teraz pytanko jak zrobić ograniczenie poruszania tej sferki? Jeszcze jedno pytanko. Jak macham sferką w jednej osi to lattice deformuje się w drugą stronę, jak zamienić żeby zamieniała wartości na minusowe np? [Edit] Ok. Zmodyfikowałem lattisy i jest wszystko okej. ;) Dzięki. Edytowane 23 Wrzesień 2010 przez Monio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beny Napisano 23 Wrzesień 2010 Share Napisano 23 Wrzesień 2010 Najprościej limitować przesuniecia po prostu w atrybut edytorze w Limit Information->Translate a co do deformowania w drugą stronę to jeżeli masz lattica i mozesz go wyedytować to git ale jak będziesz miał w przyszłości taka sytuację to przepuść sobie połączenie wcześniej przez multiply/devine node z wartością -1 i po sprawie - programistycznych umiejętności do tego nie trzeba - trzeba tylko wiedzieć jak łączyć i tworzyć nody np. w hypershadzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 23 Wrzesień 2010 Autor Share Napisano 23 Wrzesień 2010 Dzięki za info. Tak myślałem że w przyszłości będę musiał jakoś ogarnąć tą zamiane wartości w drugą mańkę, już widzę tego noda w hypershade, przyda się. :) Zaraz zlimituje kulki i będę miał gotowego riga. Szkoda tylko że podczas edytowania riga zmasakrowało mi połowę animacji. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Chrupek3D Napisano 24 Wrzesień 2010 Share Napisano 24 Wrzesień 2010 Gnomony wszystko pokazują :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się